Check Engine
Check Engine
Tollainen valo alkoi palamaan kojelaudassa. Puunailin autoa päivän ajan ja päivän päätteeksi ajattelin ajaa sen suojaan, mutta auto ei halunnut startata. Akkua siinä sitten tutkimaan ja mittaamaan, virtaa ei yhtään No ei muutakuin laturiin ja kattoon latautuuko. No ei ota virtaa vastaan, oiskohan mennyt akku kokonaan sököksi, voi piru sentään mikäs sen aiheutti. Onneksi tallissa oli varalta toinen akku (tosin pienemmillä amppeerilukemilla), jotta pystyi kokeilemaan vieläkö auto toimii. Akku paikalleen ja starttaamaan, jes auto hyrähti käyntiin kuten pitääkin. Tosin mittaristoon jäi palamaan Check Engine valo, mitäs nyt. Olisiko tullut jokin häiriö kun yritti vajailla virroilla autoa käyntiin. No ei auta kuin huomenna mennä liikkeeseen lukemaan vikakoodit ja toivoa parasta.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Eihän ollut puunaillessa avaimet virtalukossa? syö tunnissa parissa akun tyhjäksi kun autossa on se elektroninen rattilukko. Koodit lähtevät itsestään ellei uusia tule ja ongelmaa ei ole. kestää jonku tietyn määrän startteja että häviää. muistelisin näin. kertokaa auton paremmin tuntevat varmemmat faktata asiasta.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Oho
en ollut kyllä minäkään tollasesta kuullut tai tajunnut, kesämökillä kun käyn voi auto kyllä välillä seistä vaikka kuinka kauan "avaimet lukossa", paikka on kuitenkin sen verran syvällä metsässä ja huonon tien takana että harvoin siellä ketään ulkopuolisia liikkuu.. yöksi sentään olen yleensä ottanut avaimet talteen.
No ei oo toistaiseksi virtaska loppunut...
en ollut kyllä minäkään tollasesta kuullut tai tajunnut, kesämökillä kun käyn voi auto kyllä välillä seistä vaikka kuinka kauan "avaimet lukossa", paikka on kuitenkin sen verran syvällä metsässä ja huonon tien takana että harvoin siellä ketään ulkopuolisia liikkuu.. yöksi sentään olen yleensä ottanut avaimet talteen.
No ei oo toistaiseksi virtaska loppunut...
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Check Engine
Ainoita mukana olevia avaimia ei ole syytä jätää auton sisälle jos panee ovet kiinni. Kaveri päätti käväistä kioskilla ja jättäen avaimet virtalukkoon iski oven kiinni. Palatessaa totesi lukkoautomatiikan lukinneen kaikki ovet, ja avaimet lukittujen ovien takana. Auto ei ollut SAAB, mutta voisihan se Saabillekin sattua. On nämä nykyautot niin elekroonisesti konstikkaita laitteita.