93SC:n ensihuolto $$$$..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

93SC:n ensihuolto $$$$..

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ensihuolto Oulussa Aine OY:llä. Hintaa tuli 308€. :?
Ennakkoon ilmoittivat 320€, eli jotain positiivista sentään, mutta ihan :P naurettavan kallista.

Tech II asetuksia muutettiin ilman eriveloitusta. Kuuluu ensihuoltoon kuulemma, joten mikäs siinä.

Minkälaisia hintoja muut ovat maksaneet ensihuollosta?

Off topiccia hieman:

Ja tuli siinä odotellessa joutessaan tyypitettyä kunnolla Skodan Combi Scouttia ja RS:ä jälleen kerran. Hauskoja pelejä (jos sattuu ajeleen korvatulpat korvissa) :wink: 2.0TFSI on kyllä todella hieno moottori ominaisuuksiltaan, taas VW:n 2.0TDI on aivan järjettömän meluisa laite, vaikka sekin ominaisuuksiltaan ihan ok. Mutta kyllä on mukava todeta, että Saabi on Saabi. Skodat sitten jotain muuta...

ja vielä päivitetty SC:n kulutuskäppyrä:
http://karsrv03.epte.fi/graph_yearcons.php?car=19380
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Kysyitkö hintaa Oulun AÅ:lta? Olen viemässä omaani sinne 60tkm huoltoon.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Molemmissa liikkeissä kysely antoi vastauksen n.320€ riippuen tarpeesta (pesunesteet yms. muuttaa lopullista hintaa). 60tkm huolto on varmaan hintavampi jonkin verran, kun sehän oli ilmeisesti "täyshuolto" eikä välihuolto.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Minä maksoin Aineella omani 30 tkm:n huollosta 214 euroa ja AutoÅströmillä 60 tkm:n huollosta €320. Aineella olisi se kuudenkympin huolto maksanut €380.
Hyvä että on vaihtoehtoja.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Onpas hinta heittoja.Deltalla maksoi noin vuosi sitten ensi huolto jossa vaihdettiin öljyt,suodatin ja raitisilma suodatin 146€. Pidin vielä sitä kalliinakin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onko SportSedanin huoltoväli 20 tkm vai 30 tkm? AÅ:sta annoin itseni ymmärtää, että 30 tkm, kun taas huoltokirjaa tutkiessa 20tkm.

Vai onko sillä lailla, että määräaikaishuollot 30 tkm välein ja sitten öljynvaihtohuollot vuoden/20 tkm välein?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

tsaarela kirjoitti:Onko SportSedanin huoltoväli 20 tkm vai 30 tkm? AÅ:sta annoin itseni ymmärtää, että 30 tkm, kun taas huoltokirjaa tutkiessa 20tkm.

Vai onko sillä lailla, että määräaikaishuollot 30 tkm välein ja sitten öljynvaihtohuollot vuoden/20 tkm välein?
Huoltoväli riippuu vähän auton iästä onko vuosi vai kaksi vuotta. Kilometrimäärä on aina tuo 30tkm, mutta käytännössä koska auto laskee öljyn laatua starttien, moottorin käytön jne. mukaan niin huoltoilmaisin voi ilmaista huollon olevan ajankohtainen jo ennen kuin 30tkm on täysi. Esimerkiksi itselläni VM06 SS 1.8t ensihuolto tuli reilun 25tkm:n jälkeen ja ajo on 80% kaupungissa ja 20% maantiellä. Huolto maksoi muistaakseni Länsiautossa vähän reilu 200euroa...
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Itse olen lähtenyt siitä oletuksesta, että ainakin oman -06:sen huoltoväli olisi 30tkm, näin muistelisin manuaalista lukeneeni.. tottakai ajotavasta riippuen ja auton tietokonehan sen totuuden kertoo. En tiedä kuinka moni on päässyt kitkuteltua yli 30tkm:n, aika hellästi saisi ajella. Olisiko niin että -07 mallin kohdalla kehoitus olisi 20tkm, korjatkaa jos olen väärässä. Tietty jos ei kilometrejä kerry niin sitten huoltoväli olisi 2v. Saappihan haluaisi varmasti, että auto viedään huoltoon vähintään 3 kuukauden välein että saadaan täytettyä pissapojan säiliö edulliseen XXXeuron hintaan :wink:
1,8t ss Vector -06
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onko sitten vanhemmissa vuosimalleissa (03->?) vielä 20 tkm parittomilla kymmenillä?

Vai pitääkö nyrkkisääntönä, että vaihtelee öljyjä huoltoilmaisimien mukaan ja tekee muut huollot huolto-ohjelman kilsojen perusteella? Itse kyllä vaihtelen öljyt jo kympin välein. Mieluusti teettäisin öljynvaihdot jossain muualla kuin merkkihuollossa, mutta onnistuuko tuon huoltoilmaisimen nollaus muualla sen öljyn osalta? Vai onko tuo öljyn laatua indikoiva tsydeemi sellainen, että se oikeasti jollain anturilla sitä arvioi vaiko vain jonkin monimutkaisen matemaattisen kaavan perusteella päättelee, että nyt varmaan on öljyt muuttuneet kuraksi?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Vai onko tuo öljyn laatua indikoiva tsydeemi sellainen, että se oikeasti jollain anturilla sitä arvioi vaiko vain jonkin monimutkaisen matemaattisen kaavan perusteella päättelee, että nyt varmaan on öljyt muuttuneet kuraksi?

Ei ole hienoja indikoivia tsydeemejä vaan tarkkailee kylmäkäynnistysten määrää.

60000km huolto 346€ Turun autohallissa. Kertoivat jo autoa tuotaessa että eivät veloita pesunesteiden täytöstä. Puhelimessa pyydetty tarjous ennen auton vientiä oli 360€. Kertoivat hinnan alenemisen syyksi varaosien hinnan laskun jota eivät olleet päivittäneet huollon listahintaan.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marza kirjoitti:Itse olen lähtenyt siitä oletuksesta, että ainakin oman -06:sen huoltoväli olisi 30tkm, näin muistelisin manuaalista lukeneeni.. tottakai ajotavasta riippuen ja auton tietokonehan sen totuuden kertoo. En tiedä kuinka moni on päässyt kitkuteltua yli 30tkm:n, aika hellästi saisi ajella. Olisiko niin että -07 mallin kohdalla kehoitus olisi 20tkm, korjatkaa jos olen väärässä. Tietty jos ei kilometrejä kerry niin sitten huoltoväli olisi 2v. Saappihan haluaisi varmasti, että auto viedään huoltoon vähintään 3 kuukauden välein että saadaan täytettyä pissapojan säiliö edulliseen XXXeuron hintaan :wink:
Meillä on 70tkm mittarissa ja kahdesti on siis käyty huollatettavana. Ennen 60tkm:n huoltoa service info näytti vielä yli 40% öljyn laaduksi.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Jaa'a, tulikohan tuo oma käytettyä sitten ihan turhaan "70tkm" huollossa. :P Aikaisempi huolto oli tehty 56 tkm:ssä eli tuo vastaisi kuudenkympin huoltoa. No, onpahan nyt timmissä kunnossa. :)

Noo, pitänee tästä lähin vaihdella öljyt vanhan tottumuksen mukaan kympin välein ja muuten sitten tuota kolmen kympin sykliä - tahi huoltoilmaisinta, joka toivon mukaan ei kauhean usein anna itsestänsä kuulua.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 93SC:n ensihuolto $$$$..

Viesti Kirjoittaja Max »

Marko A kirjoitti:Tech II asetuksia muutettiin ilman eriveloitusta. Kuuluu ensihuoltoon kuulemma, joten mikäs siinä.
Kertoivatko vai antoivatko listan mitä asetuksia voi muuttaa? Mitäs asetuksia käskit muuttaa?

Itsekkin miettinyt mitä sitä muuttaisi sitten ensihuollossa. Ainakin ton etuvalojen pesun alkamis aikaa pitää pidentää, ettei se aina pese valoja kun vähän ruikkaa nestettä lasille.
#1747
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Hyvä kysymys MAX. Mutta edelliseen asiaan. Muistaakseni uusissa-07 on 30 tai 1 vuosi tai huoltoilmaisimen mukaan. Tarkistan vielä huomenna kun auto tulee pihaan. Mulla tuli edellisessä jo 9 tuhannen jälkeen eka huolto kun vaimo ajoi vain 3km työmatkaa. Joka malliin ne on muuttaneet niitä. Ensin ei saanut olla kuin 0-30w öljyt ja nyt käy 0-40w. Ja sama moottori. Ihmeelliset on GM:n tiet.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Itse olen auton huoltojen kanssa mennyt niin että 15tkm välein öljyt vaihtoon (Oulun AÅ:lla oli öljyt+suodatin vaihto vain 64Eur) ja määräaikaishuollot 30tkm välein. huoltokirjan mukaan edes öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa kuin 30tkm, mutta mutta... minkäs itselleen voi kun on parempi voitelu uusilla öljyillä :lol:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin