Radion kuuluvuus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Radion kuuluvuus

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Päätin nyt sitten kysyä muiden kokemuksia ainoasta 93'ssa ärsyttävästä asiasta.

Autossa on Prestige 300 audiojärjestelmä, joka on erinomainen. Varmaankin tästä syystä, radion huono toiminta ärsyttää vieläkin enemmän :evil:

Radion kuuluvuus on aina ollut heikko. Ajan väliä Tuusula-Hki, ja koko alueella usein pikavalintaankin asetettuja kanavia kone joutuu hakemaan. Kun kanava löytyy, äänessä on paljon häiriötä. Cd'tä kuuntelevana en ole asiaan vielä puuttunut, nyt vaan alkaa nyppimään.

Olen kokeillut paljon kanavia, ja kaikilla (poislukien NOVA) on enemmän tai vähemmän ongelmia. Esim Rock, NRJ, Voice jne.

Pelaakohan ihan niinkuin pitää?
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Radion kuuluvuus

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Kuuntelen itse pääasiassa levyjä, mutta olen huomannut ihan saman ongelman itsekin vähäisellä radion kuuntelulla. Mielestäni ongelman aiheuttaa osittain se että Radio vaihtaa "laiskasti" RDS- taajuutta, eli esim Tku - Hki välillä YLE X:ää kuunnellessa ongelma ratkeaa kun rätinän alettua itse vaihtaa "jo vaihtuneelle, paremmin kuuluvalle taajuudelle", jolle radio itse, automaattisesti vaihtaisi vasta viiveellä..

Muutkin SC - omistajat olivat tähän törmänneet, eikös tästä ollut jo aiemmin juttua jossain vanhemmassa topicissa
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Minähän ytuosta valittelin joku kuukausi sitten.
Ainoana apuna ilmeisesti se antennivahvistin, mutta se yli 300 €:n hinta...

Taitavat nuo takalasiantennit olla täysiä susia. Kuuluvuus vaihtelee huomattavasti ajosuunnasta riippuen, joten parempi ilmeisesti ajaa vain radiolähettimestä poispäin? :?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja lamar »

Tuo alkuperäinen antennivahvistin on kyllä hinnakas, kun vastaavia vahvistimia varmaan saa halvemmalla erikoisliikkeistä. Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin mistä voisi hankkia ja kuinka onnistuu asentaa paikalleen?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

minulla kyllä kuuluu kohtuu hyvin. En tiedä mutta oletan että antennina on se hain evä katolla, samalla se toimii puhelimen antennina
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Hain evä on dummy, ellei puhelinta ole otettu. Sinänsä hupaisaa että se nisä siellä on turhaa. Voi olla myöhemmin auton vanhetessa kiva se ylimääräinen reikä katossa.. Radion tehottomuus on kyllä itsekin todettu. Loppumatka töihin häviää muutama tärkeä kanava.. ei toimi AF kuten pitää tai sitten signaali on riittämätön vehkeille. enpä jaksa alkaa laittamaan palikkaa.. ehkä jos on plug and play ja maksaa max.100e niin mietitään sitä vahvistinta.

Radion kanava automaatti hakua en ole oikein ikinä onnistunut käyttämään (kait oikein). Kaivaa manuaali, ellei joku osaa neuvoa. mites se kanava haku toimii missä se hakee kaikki ohjelmat.. minulla vain jää looppina käymään läpi niitä kanavia. Saan loppumaan painamalla jotain. yleensä painan kanava numero jolloin päällä oleva jää napin alle ja muut tulee miten sattuu. Neuvokaas hölmölle miten sen pitäisi toimia. Tuo kanava lista on kyllä näppärä tuossa näytössä.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Mullakin toimii yllättävän hyvin, ei tosin niin hyvin kuin foortsonin 6000 toimi.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Mimmi kirjoitti:Eipä olekkaan, vaan takalasin lämmittimen langat (SS) tai takakontin sivuikkunoiden langat (SC).
Aijaa luulin että se olisi sellainen kombo :oops: . No eipä sillä väliä, puhelin toimii ainakin sen kautta :lol:
Onkohan noissa eroa onko antenni takalasissa vai sivulasissa eli SS vs SC?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin