Jälkiasennus xenonit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
klarion
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 10:02

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja klarion »

Millaisia kokemuksia jälkiasennus -xenoneista? Olen harkinnut, kun omassa ei xenoneita ole vakiona. Umpiot on hyväksytty xenoneille sekä lyhkäisissä, että pitkissä valoissa (DCR -merkintä), mutta puuttuu automaattinen korkeudensäätö (ei taida olla kovin helppo lisätä jälkikäteen?) joten lailliseksi ei saa. Tarvitseeko esim. ohjelmointia tms?
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja karg »

Moottoritilan sähkökeskus tarvitsee uudelleenohjelmoinnin.
klarion
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 10:02

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja klarion »

karg kirjoitti:Moottoritilan sähkökeskus tarvitsee uudelleenohjelmoinnin.
Laitoin sulle viestin
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
klarion
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 10:02

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja klarion »

Asensin xenonit tänään lyhkäisiin valoihin. 1h homma ja valot pelittää. Alkuperäisiä H7 -polttimon pidikkeitä joutuu hieman hiomapaperilla modaamaan, mutta muuten plug'n play -tyyppinen asennus. Vielä täytyy korkeus katsoa, että on varmasti oikeissa säädöissä.

Hyvin toimii ilman mitään kikkailuja ja ohjelmointia, kun käyttää sellaista ballasti -mallia mikä on yhteensopiva CAN -väyläisten autojen kanssa. Ei vikavaloja eikä muitakaan herjoja.
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
cawener
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 04, 2014 18:23

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja cawener »

Nostellaas tätäkin ylös. Elikkä tuli tuossa viikonloppuna kiilloteltua ajovalojen muovit uudenveroiseksi ja valoteho saatiin taas näyttävämmälle tasolle. Mutta tarkoitus olisi vielä Xenonittaa lyhyet laillisesti, eli automaattisen tasonsäädön kanssa.
Kun ei tunnu noita 9-3 alkuperäisiä osia löytyvän oikein maailmaltakaan (9-5 kyllä löytyy) niin ideana olisi käyttää Hellan ultraäänisensorilla olevaa automatiikka sarjaa.
Onko kellään kokemusta kyseisestä laitoksesta? Lähinnä että alkaako herjaamaan jotain jos ottaa korvaa manuaalisäätömoottorit hellan vermeillä?
Ja toisena että jos muuttaa ajotietokoneelle valot Xenoneille, herjaako se halogeeni polttimista tai rikkooko se niitä? kun ei kohtaa tuo Techille pääsy asennus ajankohdan kanssa :)
2004 9-3 SS vector sport 2.0t A
Ex 2000 9-3 3d se tbo
"skull just means the good stuff"
Vastaa Viestiin