Jälkiasennus xenonit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja lamar »

Ei minkäänlaisia häiriöitä vielä esiintynyt. Eivät vilku eikä takkuile syttymisessä ja todella kirkkaaaaaat. Asennus suoraan paketista ilman suurempia kikkailuja, ainoastaan alkuperäisenlampunpidikettä piti muokata (http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=109309). Virrat otin suoraan alkuperäisistä liittimistä. Ainoa "vika" front left/right dim beam failure-ilmo joka tulee sid:iin joka kerta kun laitat virrat päälle. Mielestäni rahat eivät menneet hukkaan. Nyt mielessä miltähän noi xenonit näyttäis pitkissä valoissa :wink: Onkohan asennuksessa eroa pitkien ja lyhyiden valojen kesken. Onko kukaan asentanut pitkiin xenonsarjaa?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Tuli tänään ostettua tälläiset.
http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=3484

Nämä eivät ilmeisesti ole edelleenkään lailliset tieliikenteessä?

No ku kerran innostuspäissään tuli ostettua niin onko kenelläkään asennus kokemuksia.?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
lazarus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 15:51

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja lazarus »

No miten kävi, toimiiko ne?

Tässä syksyn pimetessä alkaa jo kaivata lisää valoa, ja nyt pitäisi selvittää mikä sarja kannattaisi ostaa. Vaihtoehtoja ainakin tuntuu löytyvän. Epäilyttää vaan aikaisemmat keskustelut valoautomatiikasta ja vikavalosta.

Tätä oli jossain kehuttu hyväksi http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=124

Tässä taas olisi canbus-tuki (?) Mahtaakohan tarkoittaa vain sisäänrakennettua vastusrakennetta? http://www.piritek.com/product_details.php?p=416

Täältä taas saisi epäilyttävän halvalla http://www.kilpailija.com/index.php?mai ... cts_id=912

Varmin tapa olisi varmaan ostaa vastussarja samalla, ja asentaa tarpeen vaatiessa. Mitenkäs sitten valoautomatiikan kanssa, pitääkö joka kerta sammuttaa valot startatessa, jottei kestoikä mene liian lyhyeksi? Jos löytyy käyttökokemuksia sarjoista, niin kuulisin mielelläni.
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja 966 »

Laittelin -06 Scombiin xenonit lähivaloihin. Varauduin ongelmiin ja tilasin myös rele/50W-vastuspaketin, mutta valot toimii hyvin eikä vikailmoja ole tullut, joten lisäpaketti oli tarpeeton. Xenonit on Cobra 35W Xenonkaupasta (105€). Mainostivat sarjaa uudeksi -09-malliksi joten olisiko ballastit "kehittyneet" vai autojen vikavalvontasoftissa eroja. Mukava ylläri oli myös umpioista löytynyt DCR hyväksyntä,taitaa olla vain yhdenlaisia "akvaarioita".
ps. nälkä kasvaa syödessä niin tuli tilattua toinen sarja kaukovaloihin ja kolmas prätkään, mutta näin se kai aina menee.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

966 kirjoitti:Laittelin -06 Scombiin xenonit lähivaloihin. Varauduin ongelmiin ja tilasin myös rele/50W-vastuspaketin, mutta valot toimii hyvin eikä vikailmoja ole tullut, joten lisäpaketti oli tarpeeton. Xenonit on Cobra 35W Xenonkaupasta (105€). Mainostivat sarjaa uudeksi -09-malliksi joten olisiko ballastit "kehittyneet" vai autojen vikavalvontasoftissa eroja. Mukava ylläri oli myös umpioista löytynyt DCR hyväksyntä,taitaa olla vain yhdenlaisia "akvaarioita".
ps. nälkä kasvaa syödessä niin tuli tilattua toinen sarja kaukovaloihin ja kolmas prätkään, mutta näin se kai aina menee.
Mikä on dcr hyväksyntä? ja mistä kohtaa tuollaista etsiä..
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

966 kirjoitti:Laittelin -06 Scombiin xenonit lähivaloihin. Varauduin ongelmiin ja tilasin myös rele/50W-vastuspaketin, mutta valot toimii hyvin eikä vikailmoja ole tullut, joten lisäpaketti oli tarpeeton. Xenonit on Cobra 35W Xenonkaupasta (105€). Mainostivat sarjaa uudeksi -09-malliksi joten olisiko ballastit "kehittyneet" vai autojen vikavalvontasoftissa eroja. Mukava ylläri oli myös umpioista löytynyt DCR hyväksyntä,taitaa olla vain yhdenlaisia "akvaarioita".
ps. nälkä kasvaa syödessä niin tuli tilattua toinen sarja kaukovaloihin ja kolmas prätkään, mutta näin se kai aina menee.
Innostuin itse niin viestistä että tilasin itsellenikin lähivaloiksi cobran xenonit 8000k sekä rele+vastussarja ja varmuudeksi h7 kannankiinnikkeet. Ilmoittelen miten asennus meni kunhan saapuvat postiin. :D
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja 966 »

DCR-merkintä umpiossa kertoo sen olevan hyväksytty purkausvalokäyttöön (xenon), lähi+kaukovalo, kun taas H-alkuiset on halogeeneille. 93:ssa löytyy molemmat. Merkintä löytyy ajovaloumpion yläpinnasta. konepeti auki niin näkyy, tosin teksti on melko pientä ja himmeää, mutta näkyy kyllä. Uudet kirkas"lasi"umpiot halutaan pitää "kirkkaina" ja siksi kai merkinnät laitetaan "näkymättömiin". Ja tosiaan ainakaan -06 SC:ssä ei tarvinnut releitä tai vastuksia.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

966 kirjoitti:DCR-merkintä umpiossa kertoo sen olevan hyväksytty purkausvalokäyttöön (xenon), lähi+kaukovalo, kun taas H-alkuiset on halogeeneille. 93:ssa löytyy molemmat. Merkintä löytyy ajovaloumpion yläpinnasta. konepeti auki niin näkyy, tosin teksti on melko pientä ja himmeää, mutta näkyy kyllä. Uudet kirkas"lasi"umpiot halutaan pitää "kirkkaina" ja siksi kai merkinnät laitetaan "näkymättömiin". Ja tosiaan ainakaan -06 SC:ssä ei tarvinnut releitä tai vastuksia.
Kiitos vastauksesta.täytyy heti vuoron jälkeen katsoa löytyykö merkintää.Olen täällä saanut sellaisen käsityksen ettei missään tapauksessa saa laittaa...kiitti vielä.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Thorhammer kirjoitti:
966 kirjoitti:DCR-merkintä umpiossa kertoo sen olevan hyväksytty purkausvalokäyttöön (xenon), lähi+kaukovalo, kun taas H-alkuiset on halogeeneille. 93:ssa löytyy molemmat. Merkintä löytyy ajovaloumpion yläpinnasta. konepeti auki niin näkyy, tosin teksti on melko pientä ja himmeää, mutta näkyy kyllä. Uudet kirkas"lasi"umpiot halutaan pitää "kirkkaina" ja siksi kai merkinnät laitetaan "näkymättömiin". Ja tosiaan ainakaan -06 SC:ssä ei tarvinnut releitä tai vastuksia.
Kiitos vastauksesta.täytyy heti vuoron jälkeen katsoa löytyykö merkintää.Olen täällä saanut sellaisen käsityksen ettei missään tapauksessa saa laittaa...kiitti vielä.
Niin no lailliseksi noitahan ei saa kun puuttuu automaattisäätö...? Paitsi paksulla lompakolla?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

HorGrath kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:
966 kirjoitti:DCR-merkintä umpiossa kertoo sen olevan hyväksytty purkausvalokäyttöön (xenon), lähi+kaukovalo, kun taas H-alkuiset on halogeeneille. 93:ssa löytyy molemmat. Merkintä löytyy ajovaloumpion yläpinnasta. konepeti auki niin näkyy, tosin teksti on melko pientä ja himmeää, mutta näkyy kyllä. Uudet kirkas"lasi"umpiot halutaan pitää "kirkkaina" ja siksi kai merkinnät laitetaan "näkymättömiin". Ja tosiaan ainakaan -06 SC:ssä ei tarvinnut releitä tai vastuksia.
Kiitos vastauksesta.täytyy heti vuoron jälkeen katsoa löytyykö merkintää.Olen täällä saanut sellaisen käsityksen ettei missään tapauksessa saa laittaa...kiitti vielä.
Niin no lailliseksi noitahan ei saa kun puuttuu automaattisäätö...? Paitsi paksulla lompakolla?
Aamulla tuli katsottua että kyllähän tuo merkintä löytyy.. Automaatti säätö joo puuttuu..Eli laillista settiä ei tosta ilmeisesti saa.No löytyy setti joka täysyis vaan laittaa kiinni. Tätä vaan en ymmärrä että miksi tuollainen merkintä edes sitten löytyy umpiosta.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
TK_
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 20:56

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja TK_ »

Eräässä Saab 9-3 SS:ssä tällaiset jälkiasenteiset lähivaloxenonit olleet käytössä uudesta saakka yli 1,5 vuotta ja 35 tkm. Auto on siis MY2008 = facelift-mallia. Ovat toimineet koko ajan täysin ongelmitta, kunnes yhtäkkiä hajosivat: nyt valot välkkyvät ja palavat tosi himmeästi - jos auto on käynnissä. Sidiin tulee herja palaneista ajovaloista.

Kuitenkin jos virta-avaimen jättää On-asentoon mutta ei starttaa, palavat edelleen tasaisesti kuten ennenkin. Ei herjaa Sidiin. Heti kun starttaa, alkavat sekoilla.

Led-parkkivalot palavat tasaisesti xenoneista riippumatta. Mikähän tällaisen voi aiheuttaa?
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Nyt on xenonit asennettu, 2 tuntia meni josta n. 45 min. meni ihmettelyyn ja omiin hölmöilyihin. Sarja on loppujen lopuksi helppo asentaa, mutta täällä sid ilmoittaa että valo rikki. Eli vastus täytyy vielä asentaa niin sitten olen tyytyväinen. Ainoastaan ballasteja ei saa kokonaan piiloon ilman että umpioita irrottaa, piuhatkin ovat mielestäni sen verta pitkät että ei niitäkään kovin helpolla täysin piiloon saa. Joka tapauksessa valotehossa on huima ero (otin 8000k polttimot) halogeeneihin verrattuna. Parkkipolttimot vaihtuvat vielä valkoisiin ledi mallisiin, näyttävät nyt todella rumilta keltaisena loisteena upean xenonin vieressä. Katsastusta varten ei mikään iso homma ole vaihtaa halogeenit siksi aikaa, ellei halua lähteä kokeilemaan onneaan :D

Sarjahan oli Cobran H7 digitaalisilla miniballasteilla (päivitetty syksy 2009) ja ostopaikka xenonkauppa.fi

Suosittelen!
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
SS-Vector
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:34

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja SS-Vector »

Yritin laillista keinoa parantaa noita halolähivaloja,laittamalla ns.Osram night breakerit,muuta Saabilla sanoivat etteivät kestä kuin muutaman viikon,kun polttimoille menee 14 volttia... 8O ,olkoon sitten normaalit.
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja 966 »

Outo juttu, että Cobran sarjalla tuli vikailmoitus, omani (-06 SC) ei valittele vaikka vastukset jäi ylijäämäosien hyllyyn. Kuskin puolen ballasti ja muuntaja?boxi meni akkukotelon etupäässä olevaan tyhjään tilaan ja oikean puolen ballasti ilmanputsarikotelon alle, siellä on juuri riittävästi tilaa, ja muuntaja vilkun takana umpion vieressä olevaan koloon (aukko pellissä). Umpioiden taustatulpathan on kumia, joten läpivientikumin kiinnitys kumiin oli vähän niin ja näin joten sulatin juottimella (kolvi) johdoille aukon umpion muovikaulukseen, siihen mihin kumisuoja venytetään päälle. johdot lähtevät alaspäin ja kun kumisuoja on paikallaan ei piuhoja näy lainkaan, tosin kuskinpuolella akun muovikansi peittää kaiken näkyvistä muutenkin. Ajattelin kokeilla katsastusta xenoneilla ensi syksynä, niin laitoin kamat niin, ettei heti näy päällepäin inssille viritykset. Sitten pieni varoituksen poikanen: pissapojan täyttöaukon luona oleviin korkeajännitejohtimiin (max.23000V) kannattaa kiinnittää hiukan huomiota, itseltäni ainakin lorahtelee silloin tällöin säiliötä täyttäessä vähän yli ja kyseiset piuhat ei välttämättä kaipaa vettä seurakseen. Osa johdosta ja liitokset ei näin perusähköasentajankaan silmin näytä erityisen hyvin korkeajännitekäyttöön tehdyiltä, jonkinlaisesta tiivisteestä huolimatta. Itse laitoin liitokset umpion sisään, siellä on hyvin tilaa, on varmaan paremmin kuivassa tilassa.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
tps007
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 18:34
Paikkakunta: Turku

Re: Jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja tps007 »

HorGrath kirjoitti:Nyt on xenonit asennettu, 2 tuntia meni josta n. 45 min. meni ihmettelyyn ja omiin hölmöilyihin. Sarja on loppujen lopuksi helppo asentaa, mutta täällä sid ilmoittaa että valo rikki. Eli vastus täytyy vielä asentaa niin sitten olen tyytyväinen. Ainoastaan ballasteja ei saa kokonaan piiloon ilman että umpioita irrottaa, piuhatkin ovat mielestäni sen verta pitkät että ei niitäkään kovin helpolla täysin piiloon saa. Joka tapauksessa valotehossa on huima ero (otin 8000k polttimot) halogeeneihin verrattuna. Parkkipolttimot vaihtuvat vielä valkoisiin ledi mallisiin, näyttävät nyt todella rumilta keltaisena loisteena upean xenonin vieressä. Katsastusta varten ei mikään iso homma ole vaihtaa halogeenit siksi aikaa, ellei halua lähteä kokeilemaan onneaan :D

Sarjahan oli Cobran H7 digitaalisilla miniballasteilla (päivitetty syksy 2009) ja ostopaikka xenonkauppa.fi

Suosittelen!

Mitkä led-parkit sopii ja tarviiko jotain vastuksia virittää? Mulla alkuperäiset Xenonit, mutta vois tosiaan vaihtaa "keltaiset" parkit valkoisiksi. Pysynee jopa laillisena
9-3 SS 2.0 A 220hv
Vastaa Viestiin