Juujuu.. ainahan joku saa jotain halvemmalla. Varmaan noita eri valmistajan laitteitakin saa "jostain" halvemmalla. Joillekkin kaikki on ilmaista, kun vanhemmat maksaa... Mutta lähinnä tarkoitin asian esille tuodessani että molempien hintoja verrataan ns. listahinnoilla. Mulle on aivan sama mitä maksaa ja kumpi on halvempi ja mistä sen saa halvimmalla, kun omassa autossani on navi.
Ei kuitenkaan ole herne nenässä
kalle37 kirjoitti:Jokohan kohta alkaa tulee konserni poppikoneen äänentoiston parannus ohjeita kun ne alkaa yleistymään
Onhan siihen jo vaikka kuinka paljon, vaihdat tilalle jonkin muun 2DIN soittimen niin hyvä tulee ja saat Navit yms samalla.
Tuosta AUXin liittämisestä ES1-? ei ole sen enempää ongelmia kuin muissakaan ES tuotteissa. Täysin samalla kaavalla menee, tosin kaikki merkkiliikkeet ei usko/tiedä sen olevan mahdollista.
Noita kahden unitin navi -mankkojakin saisi ihan johonkin 350-450 USD:n hintaan kosketusnäytöllä, DVB-T:llä, DVD:llä ja ties millä (vahvistin 4 x 45 W), mutta kun siihen ei sitten saa CD -jukeboksia, eikä sen kanssa saa toimimaan automaattisesti auton ajonopeuden mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta. Siksi olen haudannut ajatuksen hankkia sellainen mankka itselleni
Turbo Sensonic kirjoitti:
automaattisesti auton ajonopeuden mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta. Siksi olen haudannut ajatuksen hankkia sellainen mankka itselleni
Pioneerin laitteissa ainakin taisi olla Navi ajonopeuden mukaan säätyvä.
Turbo Sensonic kirjoitti:
automaattisesti auton ajonopeuden mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta. Siksi olen haudannut ajatuksen hankkia sellainen mankka itselleni
Pioneerin laitteissa ainakin taisi olla Navi ajonopeuden mukaan säätyvä.
Niin, on tuossa halvassa laitteessakin Navi ajoneuvon nopeuden mukaan säätyvä, mutta radion äänenvoimakkuus ei, koska siinä ei ole inputtia Saabin nopeusmittarista (tai siis nopeudentunnistusta) tulevalle tiedolle.
Hmm, miksi myydä Saab pois ja pitää Bemu? Eikös sitä kannattaisi tehdä toisin päin?
Turbo Sensonic kirjoitti:
Hmm, miksi myydä Saab pois ja pitää Bemu? Eikös sitä kannattaisi tehdä toisin päin?
OT: Itse asiassa jossain vaiheessa heräsi ajatus että möisin molemmat pois ja ajaisin Citroenilla, joka sekin makaa tuossa pihalla No, ei vainkaan.. uusi/uudehko Saab kiinnostaisi. Tosiasiassa, onhan noissa kahdessa 325iA ja 9-3 ihan reilusti eroa puoleen jos toiseen. mutta tämäkin on jonkun toisen topicin asia
EDIT: vielä tuohon kysymykseesi.. kohta pakko tehdä kuten ehdotat, koska jostain syystä Saabia EI SAA myytyä? Onko hinta tosiaan niin pielessä? (nettiauto FGU-809)
Turbo Sensonic kirjoitti:On se muuten ihme juttu, kun tuon AUX -liitännän kanssa joutuu askartelemaan vm- 2006-2006 9-3:ssa, varsinkin tuon ES1:n kanssa
No, ilmeisesti tuo askartelu on lähinnä ES1:n heiniä. ES2:ssa se 3,5 mm jakki taisi olla jo vakiona siellä keskikonsolin lokerossa.
Sekin on aika ihme juttu, että vm. 2005 Sport Sedan Linearissa ei ollut lattian keskikonsolin tavaransäilytyslokerossa "tupakansytytin"virtalähdettä, mutta vm. 2009 Sport Combi Linearissa se on, vaikkakin konsernimankassa AUX -liitäntä on kiinni itse mankassa, eikä enää tuolla tavaransäilytyslokerossa.
Vm. 2005 tuntuu olevan melkoinen väliinputoaja, jos ei kerran ole takakontin aukaisunappia sisällä ja sitten on vielä tuo virran ulosoton puuttuminen keskikonsolista.
Twarrior kirjoitti:EDIT: vielä tuohon kysymykseesi.. kohta pakko tehdä kuten ehdotat, koska jostain syystä Saabia EI SAA myytyä? Onko hinta tosiaan niin pielessä? (nettiauto FGU-809)
Bemulla voi olla vähän paremmat "second hand" -markkinat kuin Saabilla. Jossain kuluttajatutkimuksessa (olisko ollut Tuulilasissa?) oli mainittu, että Saabit eivät olisi niin haluttuja käytettynä kuin uutena. Eli siinä mielessä voisi olla helpompaa myydä tuo Bemu kuin Saab.
tsaarela kirjoitti:
Vm. 2005 tuntuu olevan melkoinen väliinputoaja, jos ei kerran ole takakontin aukaisunappia sisällä ja sitten on vielä tuo virran ulosoton puuttuminen keskikonsolista.
Onneksi molemmat on suht helppo lisätä ja pienillä kustannuksilla
tsaarela kirjoitti:Vm. 2005 tuntuu olevan melkoinen väliinputoaja, jos ei kerran ole takakontin aukaisunappia sisällä ja sitten on vielä tuo virran ulosoton puuttuminen keskikonsolista.
Mun muistaakseni tuota takaluukun avauskytkintä ei ole enää vm. 2004 autossakaan. Eikä sitä ole farkkumallissakaan (vm. 2006->).
Vm. 2005 Linear Business -mallissa ei tosiaan ollut keskikonsolin tavaransäilytyslokerossa virtapistoketta, eikä AUX IN -jakkia.