Suomi-softa Hirschiltä!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nyt näyttäis olevan tulossa virallista viriä Suomeen. ELikkäs juttu jota kyselin, ehdottelin ja peräänkuulutin Hirschiltä joskus vuosi sitten. Softa joka nostaa väännöt, mutta pitää tehot niissä rajoissa ettei jarruihin tarvi kajota:

1.8t 150hp / 240Nm :arrow: 170hp /300Nm


Joillekkin sopii, toisille taas ei. Käytännössä eroaa siitä 195hp softasta vain jossain 4500rpm yläpuolella ja maksimi vääntöhuippu on 10Nm pienempi. Mutta mikä tärkeintä, muutoskatsastuksen pitäis onnistua kädenkäänteessä!

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...Hirsch softat 08
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:
1.8t 150hp / 240Nm :arrow: 170hp /300Nm
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...Hirsch softat 08
Vaikuttais melko hyvältä jutulta, mutta pahoin pelkään että hinnoittelulla sotketaan kuviot, onhan kyse sentään suomesta. toivotaan ettei.. jos hinta on tuossa kohdallaan, niin melkein väittäisin että 2.0t myynti vähenee.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo. En muista noiden moottoreiden hintaeroa, mutta kuitenkin aika kalliiksi jää tässä tapauksessa "ahtopainemittari".

Mutta silti, hinnan pitäis mun mielestä olla ~ 1000€ että se jotenkin puolustaa paikkaansa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Loppujen lopuksi virittäjät on aika marginaalinen porukka mallin kokonais myynnissä. Eiköhän näille potentiaalia omaaville ostajat löydy hinnan puolesta ja sitten on niitä jotka vain ostavat auton valmiina eikä todellakaan halua virityksiä autoonsa.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Nyt näyttäis olevan tulossa virallista viriä Suomeen.

1.8t 150hp / 240Nm :arrow: 170hp /300Nm
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...
Hinnoittelu varmaan osuus ihan samoihin kuin tuon 195hp:nkin hinnoittelu. Hirschin kaikille softapäivityksille on tietääkseni sama hinta 1100€ + alv. Kuten Hirschin sivuiltakin ilmenee. Tuskinpa tuota halvemmalla saa vaikkei tehoa olekaan saman vertaa kuin 195hp:ssä.

Muutoskatsastus tosiaan onnistuu varmasti suoraan Tüvin papereilla.

Mä en usko että syö juurikaan 2.0t:n myyntiä. Paperilla on kuitenkin enempi hevosvoimia, joka on monille tärkeämpi asia kuin vääntö. Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja Marko A »

uusi93 kirjoitti: Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
Näinhän se on. Mutta hyvin vääntävässä, laajan vääntöalueen omaavassa koneessa tuo 6-vaihdetta ei välttämättä ole pelkästään positiivinen juttu kaikille.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:
uusi93 kirjoitti: Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
Näinhän se on. Mutta hyvin vääntävässä, laajan vääntöalueen omaavassa koneessa tuo 6-vaihdetta ei välttämättä ole pelkästään positiivinen juttu kaikille.
Jotenkin tuntuu että parhaimmillaan tuo Hirsch paketti olisi 1.8tA mallissa. Automaatti kun vaatii vääntöä ja sitähän nyt olisi tarjolla. Nojoo se on näköjään siinä ja siinä 1.8tA vector 39400 ja 2.0tA vector 41600 eli eroa on 2200Eur. Kyllä itse ottaisin (Hirsch hintahan on luokkaa 1500Eur)700Eur halvemmalla enempi vääntöä 8O kukapa ei :?: :?:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi-softa Hirschiltä!

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Twarrior kirjoitti: Jotenkin tuntuu että parhaimmillaan tuo Hirsch paketti olisi 1.8tA mallissa. Automaatti kun vaatii vääntöä ja sitähän nyt olisi tarjolla. Nojoo se on näköjään siinä ja siinä 1.8tA vector 39400 ja 2.0tA vector 41600 eli eroa on 2200Eur. Kyllä itse ottaisin (Hirsch hintahan on luokkaa 1500Eur)700Eur halvemmalla enempi vääntöä 8O kukapa ei :?: :?:
Mä luulen että suurin osa uuden Saabin ostajista ottaisi mieluummin 2.0t:n vähemmällä väännöllä, koska on "alkuperäinen". Uskoisin kuten Poikarukka mainitsikin että ne jotka haluavat autoaan virittää ovat marginaalinen porukka tämän hintaluokan autoissa. Itse toki myös ottaisin vääntävämmän koneen ja on mulla itselläkin 9-3SS 1.8t Hirsch...
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Viesti Kirjoittaja moose »

Mitenkäs muuten nuo takuuasiat? Oletettavasti takuulle saa suudella samantien hyvästit vaikka kyseessä on "virallinen" virityspaja, vai kuinka?
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Viesti Kirjoittaja moose »

moose kirjoitti:Mitenkäs muuten nuo takuuasiat? Oletettavasti takuulle saa suudella samantien hyvästit vaikka kyseessä on "virallinen" virityspaja, vai kuinka?
Haun käyttäminen auttoi ja vastaan itse itselle: tehdastakuun pitäisi säilyä. Eri asia sitten on että miten käy Delta-auton myöntämän lisätakuun...
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

moose kirjoitti:
moose kirjoitti:Mitenkäs muuten nuo takuuasiat? Oletettavasti takuulle saa suudella samantien hyvästit vaikka kyseessä on "virallinen" virityspaja, vai kuinka?
Haun käyttäminen auttoi ja vastaan itse itselle: tehdastakuun pitäisi säilyä. Eri asia sitten on että miten käy Delta-auton myöntämän lisätakuun...
Paha sanoa tuohon Deltan lisätakuuseen, mutta maahantuojan takuu tosiaan säilyy. Huoltokirjassahan mainitaan myös Hirschin tuotteiden sisältyvän takuuseen.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Aijjaijjai - jobin postia. :(

Epäilen että nykyinen 1.8t viri 310Nm ja 196 hp jää tuolloin pois? Ainakin minulle tuo vaihtoehto tarjosi kilpailuedun jonka vuoksi Saabin hommasin. Kun takuu säilyy, työnantajaa ei voisi vähempää nuo hirvivirit kiinnostaa. Henkilökohtaisesti ottaisin BSR'n halvemman hinnan vuoksi, mutta työnantaja ei anna...

Muutoskatsastukselle taas minä annan arvoa tasan Z-E-R-O joten tuo softa ei siinä mielessä tarjoa mitään ekstraa. IHAN OIKEESTI, onko joku joskus 'jäänyt kiinni' siitä että autossa on liikaa poneja, tai vakuutusyhtiö olisi kolarin jälkeen ajanut softa-analyysit siitä että paljonko poneja on?

Kun auto menee parin vuoden päästä vaihtoon, toivotaan että Saballa on edelleen Hirven kautta kilpailukykyinen paketti tarjottavana. Silloin tosin 9-5 tullee sekoittamaan omaa valintapakkaa, mutta kuitenkin. On vaan sen verran hyvä paketti tuo Saab+Hirsch, että ennemmin ottaisin BSR "riskin" kuin maksaisin tuplasti paketista joka tuo vain puolet tehonlisästä. 8)
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Näinhän se on. Mutta toisaalta aika harvoin tulee ainakaan itse käytettyä yli 5000rpm kierroksia, joten suorituskyky on kyllä hyvin lähelle sitä 195hp versiota. Josta siitäkin saa laillisen jos laittaa ne jarrut ja mahd. alustan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Alla on kuva teho/vääntökäyristä joita esittelin vuosi sitten Hirschille toiveissa saada tuo suomisofta toteutettua. Aika lähelle muuten tais mennä.

Kuva

Vääntökäyristä näkee kuinka vähän tarvii rajoittaa, että tehot alenee tuonne 175hp lukemaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marza
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 13:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marza »

Mitkähän mahtaa olla muuttuneet suoritusarvot? Löytyykö vielä tässä vaiheessa virallista faktaa kiihtyvyydestä, kulutuksesta etc.
1,8t ss Vector -06
Vastaa Viestiin