Lampun kannat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Lampun kannat

Viesti Kirjoittaja lamar »

Löytyykö keneltäkään sattumoisin tällaisia http://img178.imageshack.us/my.php?image=img0352kp7.jpg Merkkiliike ei niitä myy kuin umpioiden kera tarvikkeena ei saa muistakaan liikkeistä. Ainoa mahdollisuus ilmeisemmin koettaa hankkia noita romuttamoilta? Vihjeitä kaivataan.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Juuri tuommoisen pirun onnistuin hajottamaan. onneksi vain niin että se vielä meni takaisin ja pysyi. Aivan naurettavan heikko nippeli. Koko umpio oli samaa laatua. Hohdot oli haperoa jne. tuossa toisessa topicissa urputinkin jo tästä. Jos joku keksii mistä niitä saa niin laittaa tieto yleiseen jakoon. Mikäs tuo metallinen versio on? se saattaas kestääkin käyttöä.
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja lamar »

Toi muovinen on lyhyistä ajovaloista ja metallinen taasen pitkistä.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

lamar kirjoitti:Toi muovinen on lyhyistä ajovaloista ja metallinen taasen pitkistä.
Hmmm...Mulla omassa on tuollainen metallinen lyhkäsissä. Pitkistä en tiedä, kun en ole katsonut.

Onkohan noi sit muuttuneet metallisiksi jossain vaiheessa ja nyt uudet ovat noilla metallisilla.
#1747
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Max kirjoitti:
lamar kirjoitti:Toi muovinen on lyhyistä ajovaloista ja metallinen taasen pitkistä.
Hmmm...Mulla omassa on tuollainen metallinen lyhkäsissä. Pitkistä en tiedä, kun en ole katsonut.

Onkohan noi sit muuttuneet metallisiksi jossain vaiheessa ja nyt uudet ovat noilla metallisilla.
Tuon mallinen metallinen kaukovalokiinnike kiinnittyy vain kahdesta kohtaa umpiossa olevien ruuvien alle kääntämällä. Lähivalopolttimo kiinnittyy taas kolmesta kohtaa hahloihin kääntämällä.

Olen omassani ainakin irroitellut ja kiinnitellyt noita lukemattomia kertoja ja hyvin ovat kestäneet. Normaalisti noita ei edes irroiteta kantaosasta - tässä lienee kysymys modauksesta tms.

Valitettavasti noita ei taida irrallisina ainakaan uutena saada - myöskään käytetyissä umpioissa noita ei saata olla välttämättä mukana, koska ne pitäisi irroittaa johtosarjasta/kantaosasta ja harvempi tekee niin. Kannattaa käydä kysymässä löytyykö tuota irrallisena Opelin varaosana - saattaa olla samanlainen osa käytössä.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Itselläni meinasi käydä kössisti, kun oletin että liitin irroitetaan ensin kuten yleensä. Toinen niistä liittimen nipsua pitävistä hahloista otti ja murtui. Säilyi sen verta kuitenkin, että pysyy nipussa ja hehkuhan myös kiristää asetelman. Nyt kun osaa irroittaa ja tietää miten tehdään niin ei ongelmaa. Hehku oli kyllä sen verran tiukkaan jo jumittunut kantaan että oli jo sen pois saaminen rikkomatta vaikea kun ei uskalla vetää.

Hellallakin ollut iät ajat varmoja metallisia kiinnityksiä H7, että miksi helvata on pitänyt tälläista tuubaa laittaa noin muutenkin umpion sisäiset johdot oli hapraat ja hapettuneet. Ilmeisesti ongelmat ovat Saabillakin tiedossa, koska ainakin johtoihin on olemassa korjaussarja, jossa katkotaan orggis johdot ja tehdään liittämällä uusi liitin johtoineen. EI NÄIN!

Ehkä jotain muutoksia on tehty ja kiinnikettä paranneltu myöhemmissä vuosimalleissa. -04 ainakin lähivalossa muovinen ja tosiaankin se kaukovalo oli erilainen. olikohan tosiaan metallia. ei muista enää. Ihmettelin sitä kuitenkin, että kuitenkin hehku samanlainen niin miksi kaksi erillistä kiinnikettä.
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja lamar »

Noi muoviset lärpykkeet ovat alkujaan jo kumpikin rikki. Toinen pitää teipin kanssa asentaa paikoilleen, on tainnut entinen omistaja reenata lampunvaihtoa :D . No kuiteski tarvis kumpiakin asettimia pari kappaletta modaukseen.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Poikarukka kirjoitti:Itselläni meinasi käydä kössisti, kun oletin että liitin irroitetaan ensin kuten yleensä. Toinen niistä liittimen nipsua pitävistä hahloista otti ja murtui. Säilyi sen verta kuitenkin, että pysyy nipussa ja hehkuhan myös kiristää asetelman. Nyt kun osaa irroittaa ja tietää miten tehdään niin ei ongelmaa. Hehku oli kyllä sen verran tiukkaan jo jumittunut kantaan että oli jo sen pois saaminen rikkomatta vaikea kun ei uskalla vetää.

Hellallakin ollut iät ajat varmoja metallisia kiinnityksiä H7, että miksi helvata on pitänyt tälläista tuubaa laittaa noin muutenkin umpion sisäiset johdot oli hapraat ja hapettuneet. Ilmeisesti ongelmat ovat Saabillakin tiedossa, koska ainakin johtoihin on olemassa korjaussarja, jossa katkotaan orggis johdot ja tehdään liittämällä uusi liitin johtoineen. EI NÄIN!

Ehkä jotain muutoksia on tehty ja kiinnikettä paranneltu myöhemmissä vuosimalleissa. -04 ainakin lähivalossa muovinen ja tosiaankin se kaukovalo oli erilainen. olikohan tosiaan metallia. ei muista enää. Ihmettelin sitä kuitenkin, että kuitenkin hehku samanlainen niin miksi kaksi erillistä kiinnikettä.
Kaukovalossa on erilainen rakenne eli sellainen "siipimutteri" kannassa, jotta sen polttimon mahtuu lähivaloa pienemmästä aukosta pyöräyttämään irti.

Korjaussarja on sen vuoksi, että osassa autoja lähivalon liittimet saattavat olla puristettu polttimon kannan puoleisissa johdoissa hieman löysästi kiinni -> hapettuu ja lämpenee liitos -> johdon kuoret hapertuvat, valo ei toimi.

Joo - voimaa ei todellakaan tarvita lampun vaihdossa, tai jos tarvitsee, niin sitten on tekemässä jotakin väärin.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Oli syy korjaussarjalle mikä tahansa, niin hain sitä että ei ole laatu kohdallaan. Voimaa joutuu käyttämään ainakin sen verran että hehkun saa vedettyä kannasta irti ja sen pitäisi kiinnikkeenkin kestää..
Vastaa Viestiin