TTiD
Re: TTiD
MarkoA:"Mua hieman harmittaa, että Saabin hyvä sijoitus on isolta osin juuri hinnoittelun tulosta. Ei absoluuttista paremmuutta."
Eihän hinta näkynyt noissa pisteytyksissä muutoin kuin että hyvä perusvarustetaso nosti osakkeita hiukkasen. Jotenkin omituisia oli nuo pisteytykset kaikkiaan; tuon "nimettömän" porukan näkemys ohjauksesta pudotti ainakin kolme-neljä pistettä - sen sijaan kiihtyvyydessäkö ei kahden pisteen ero puimuriin ja audiin
Teknarin BLS-koeajossa ohjausta kehuttiin seuraavasti: "Mutkaisella osuudella hyvä ohjaustunto pääsee oikeuksiinsa. Vaikka ohjaustuntumassa onkin hetkittäin jotain elastista, niin tositoimissa ohjauspyörän kautta saa juuri se tiedon jota kuljettaja tarvitsee. Erinomainen ohjaustunto tuli esille myös väistökokeessa..."
Eihän tässä perhepiirissä tietysti pitäisi mitään selitellä tai ottaa nokkiinsa mutta ärsyttää vähän...
Eihän hinta näkynyt noissa pisteytyksissä muutoin kuin että hyvä perusvarustetaso nosti osakkeita hiukkasen. Jotenkin omituisia oli nuo pisteytykset kaikkiaan; tuon "nimettömän" porukan näkemys ohjauksesta pudotti ainakin kolme-neljä pistettä - sen sijaan kiihtyvyydessäkö ei kahden pisteen ero puimuriin ja audiin
Teknarin BLS-koeajossa ohjausta kehuttiin seuraavasti: "Mutkaisella osuudella hyvä ohjaustunto pääsee oikeuksiinsa. Vaikka ohjaustuntumassa onkin hetkittäin jotain elastista, niin tositoimissa ohjauspyörän kautta saa juuri se tiedon jota kuljettaja tarvitsee. Erinomainen ohjaustunto tuli esille myös väistökokeessa..."
Eihän tässä perhepiirissä tietysti pitäisi mitään selitellä tai ottaa nokkiinsa mutta ärsyttää vähän...
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Kun katsoo testiä niin aika hyvin omat kriteerit toimivat edelleen Sabassa, ja testi tukee tätä. Kun auto saa parhaat pisteet ajettavuudesta (liukkaalla), käyttöominaisuuksista ja turvallisuudesta, ollaan jo pitkällä.
Jos sisätilat ja kustannukset ovat ok, niin paras autohan se siinä! Noh, Saban helmasynti rengasmelu ja vetely (itsellä Vector ja 235 renkaat) on tietty totta joten ei kai lehti asiaa vääristellyt. Lisäksi kadehdin Audin automaattia.
Pitää aina muistaa että kaikissa autoissa on paranneltavaa, eikä Saab tai esim Audi ole poikkeus. Edellinen auto oli Honda Accord navigointilaitteistolla jossa ilmastointia ohjattiin kosketusnäytön kautta. En taatusti osta sellaista suunnittelun kukkasta uudelleen, vaarallinen järjestelmä.
Mutta kuten testikin osoittaa, TTid näyttää muille premiumeille takavaloja, ja se on aina huippu fiilis. Vedelköön, ei sitä takaapäin huomaa
Jos sisätilat ja kustannukset ovat ok, niin paras autohan se siinä! Noh, Saban helmasynti rengasmelu ja vetely (itsellä Vector ja 235 renkaat) on tietty totta joten ei kai lehti asiaa vääristellyt. Lisäksi kadehdin Audin automaattia.
Pitää aina muistaa että kaikissa autoissa on paranneltavaa, eikä Saab tai esim Audi ole poikkeus. Edellinen auto oli Honda Accord navigointilaitteistolla jossa ilmastointia ohjattiin kosketusnäytön kautta. En taatusti osta sellaista suunnittelun kukkasta uudelleen, vaarallinen järjestelmä.
Mutta kuten testikin osoittaa, TTid näyttää muille premiumeille takavaloja, ja se on aina huippu fiilis. Vedelköön, ei sitä takaapäin huomaa
Viimeksi muokannut Bugracer, Ke Touko 14, 2008 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: TTiD
Aikalailla noilla linjoilla Kuten tuossa aiemmin totesin, on minusta kiva että omassa pihassa on selvästi luokkansa parhaan näköinen farkku Pidetään sitten vähän tiukemmin kiinni ratista kun kuitataan puimurin ohi.Bugracer kirjoitti:Kun katsoo testiä niin aika hyvin omat kriteerit toimivat edelleen Sabassa, ja testi tukee tätä. Kun auto saa parhaat pisteet ajettavuudesta (varsinkin liukkaalla), Käyttöominaisuuksista ja turvallisuudesta, ollaan jo pitkällä.
Jos sisätilat ja kustannukset ovat ok, niin paras autohan se siinä! Noh, Saban helmasynti rengasmelu ja vetely (itsellä Vector ja 235 renkaat) on tietty totta joten ei kai lehti asiaa vääristellyt. Lisäksi kadehdin Audin automaattia.
Pitää aina muistaa että kaikissa autoissa on paranneltavaa, eikä Saab tai esim Audi ole poikkeus. Edellinen auto oli Honda Accord navigointilaitteistolla jossa ilmastointia ohjattiin kosketusnäytön kautta. En taatusti osta sellaista suunnittelun kukkasta uudelleen, vaarallinen järjestelmä.
Mutta kuten testikin osoittaa, TTid näyttää muille premiumeille takavaloja, ja se on aina huippu fiilis. Vedelköön, ei sitä takaapäin huomaa
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Perkele, jos tuossa vectorissa onkin peräti 235:set nakit vakiona (ainakin vanteet on 7½). Olen elänyt siinä uskossa, että olisivat 225:set, mitkä toki nekin ovat turhan leveät. Mutta nuo 235:set varsinkin eturenkaina menee jo yli äyräiden. Vieläköhän niiden tilalle kerkeäis ruikuttaa jotkut kapeammat...
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
En tiedä arvotaanko nuo vai mitä - meillä on TTiD Vector sporttialustalla ja 225:set on kumit.Janne T kirjoitti:Perkele, jos tuossa vectorissa onkin peräti 235:set nakit vakiona (ainakin vanteet on 7½). Olen elänyt siinä uskossa, että olisivat 225:set, mitkä toki nekin ovat turhan leveät. Mutta nuo 235:set varsinkin eturenkaina menee jo yli äyräiden. Vieläköhän niiden tilalle kerkeäis ruikuttaa jotkut kapeammat...
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Taitaa olla vanteista kiinni? Tuollaiset ALU59:t tulollaan, ja ovat siis Vectorin vakiovanteet ja 7½" leveät. Toki niille 225:nenkin menis kivuttomasti päälle.saab93f kirjoitti:En tiedä arvotaanko nuo vai mitä - meillä on TTiD Vector sporttialustalla ja 225:set on kumit.Janne T kirjoitti:Perkele, jos tuossa vectorissa onkin peräti 235:set nakit vakiona (ainakin vanteet on 7½). Olen elänyt siinä uskossa, että olisivat 225:set, mitkä toki nekin ovat turhan leveät. Mutta nuo 235:set varsinkin eturenkaina menee jo yli äyräiden. Vieläköhän niiden tilalle kerkeäis ruikuttaa jotkut kapeammat...
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
8121, Eli tuomiojan tie, ja siihen kaveriksi vieläsaab93f kirjoitti:Omat kokemukset on vielä aika vähät mutta minusta TTiD:n ohjaus on kyllä edelleen pirun hyvä. Mitähän lie sitten moittivat - kevythän se on mutta tunto on tallella Kunhan rouva saa sisäänajon suoritettua niin sitten voi vähän kokeilla, kun vaan keksisi sellaisen oikein hyvän pätkän tältä seudultaMarko A kirjoitti:TTiD:ssä ohjaus on eri tuntuinen kuin esim 1.8t:ssä. En tiedä mistä johtuu, mutta se on kevyempi ja epätarkempi. Keskialueen tunto vauhdissa on edelleen hyvä, mutta vauhdikkaassa menossa mutkatiellä tarkkuus on heikentynyt. Ihmettelin tätä asiaa jo tuolla aiemmin kun kerroin ensifiiliksiä TTiD:stä.mike kirjoitti:Mitäs (ja miksi) ne on tehny ohjaukselle jos se on kerran menny noin kelvottomaksi kuin tuulilasi antaa ymmärtää?
Mutta siihenkin on jo ehtinyt tottua..
Kastellintie, menee siis ylipäähän.
Nämä tosin on Raahen likellä ja varmaan jo entuudestaan tuttuja. Ainakin kaikille motoristeille. Noilla teillä ainakin Oulun Åströmin Aero TTiD käväisi, ja ei voi muuta sanoa kuin että mukavaa oli, ja siitä se ajatus sitten lähti
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Paikallis OT:tä:Janne T kirjoitti:8121, Eli tuomiojan tie, ja siihen kaveriksi vielä
Kastellintie, menee siis ylipäähän.
Nämä tosin on Raahen likellä ja varmaan jo entuudestaan tuttuja. Ainakin kaikille motoristeille. Noilla teillä ainakin Oulun Åströmin Aero TTiD käväisi, ja ei voi muuta sanoa kuin että mukavaa oli, ja siitä se ajatus sitten lähti
Itsekkin lauantaina Raaheen tulossa, taidan ajaa Pattijoelta Kopsaan "pikataipaleen" kautta ja testailla Saabin alusta toimintoja Pitäisköhän lämmitellä aluksi Liminka-Siikajoki-Pattijoki väli
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Janne puhuu asiaa. Paras alusta-testi. Eikä tarvitse rikkoa lakia. Hyvä jos edes pystyy koko matkan ajamaan rajoituksen "edellyttämää" nopeutta. On junaradan ylitystä ja monenlaista kurvaa.Twarrior kirjoitti:Paikallis OT:tä:Janne T kirjoitti:8121, Eli tuomiojan tie, ja siihen kaveriksi vielä
Kastellintie, menee siis ylipäähän.
Nämä tosin on Raahen likellä ja varmaan jo entuudestaan tuttuja. Ainakin kaikille motoristeille. Noilla teillä ainakin Oulun Åströmin Aero TTiD käväisi, ja ei voi muuta sanoa kuin että mukavaa oli, ja siitä se ajatus sitten lähti
Itsekkin lauantaina Raaheen tulossa, taidan ajaa Pattijoelta Kopsaan "pikataipaleen" kautta ja testailla Saabin alusta toimintoja Pitäisköhän lämmitellä aluksi Liminka-Siikajoki-Pattijoki väli
Oma alustan "testirata" Kasitieltä Ylipääntietä Vihannintielle ja sieltä Jokelantietä takaisin. Erittäin hyvä alusta testi-tie. Mutta pitää muistaa, että tienvarrella asuu lapsiperheitä, hevostalleja yms joten järki mukana ajossa.
Kerrotaan nyt vielä, että parhaalta tuolla "radalla" tuntui Ford Focus STi Volgan 2.5T koneella. Ei kolissut radoilla ja tarkka oli ohjaus.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Itsellä nyt 2500 km takana vakioalustaisella TiDS:llä ja alla Pirellin 235/45 kumit. Verrattuna aiempiin 9-3OG:n 205/50/16 Nokian NRV renkaisiin niin vetely urissa on hyvin lievää. OG:lla luulin aluksi että ohjauksessa on jotain pahasti pielessä kun hitaassakin vauhdissa meni vinhasti urien mukana. Melua renkaista tulee, vaikka parannusta vanhaan on silläkin saralla. Koeajoissa oli muutamissa 16-tuumasilla vanteilla kitkat ja olivat selvästi hiljaisempia.
Ajelin tässä keväällä 2.8 Aerolla muutaman viikon 225/45 kitkoilla ja täytyy todeta että vakioalusta voittaa mukavuudessa vaikka sportti on fiilistellessä toki tunnokkaampi. Meinasin sportti-alustaa aluksi, mutta nyt olen tyytyväinen tavalliseen.
Ajelin tässä keväällä 2.8 Aerolla muutaman viikon 225/45 kitkoilla ja täytyy todeta että vakioalusta voittaa mukavuudessa vaikka sportti on fiilistellessä toki tunnokkaampi. Meinasin sportti-alustaa aluksi, mutta nyt olen tyytyväinen tavalliseen.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: TTiD
Onko normaalia käytöstä, että kylmällä ilmalla (<9°C ) kun moottorin polttoainetoiminen lisälämppäri käynnistyy auton käynnistyksen yhteydessä, sen päälläolon ilmoitusvalo ei sammu vaikka moottori saavuttaisikin normaalin operointilämpötilan tai lämpötila ulkona nousee? Kun sitten moottorin sammuttaa ja käynnistää lämpimänä uudestaan, ei valo enää syty (luonnollisesti).
Myyjä sanoi, että lämppäri jää ikäänkuin valmiustilaan ja siksi valo ei sammu. Ei tunnu kovin loogiselta tuollainen valmiustila. Mitenkäs muilla TTiD:n omistajilla?
Myyjä sanoi, että lämppäri jää ikäänkuin valmiustilaan ja siksi valo ei sammu. Ei tunnu kovin loogiselta tuollainen valmiustila. Mitenkäs muilla TTiD:n omistajilla?
´08 9-3 SC 1.9 TTiD A6 Vector Active
Re: TTiD
Samoin toimii. Samoin olen ihmetellyt asiaa, sen kummemmin silti sillä päätäni vaivaamatta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Cruisailin myös diisselillä männä viikonloppuna ja huomasin samaa.
Lähdimme liikenteeseen ja lämpötila ulkona oli +6. Ajoimme ~15 km maantietä 60...80 km/h ja sit motarille. Motarilla tempo päälle ja mittari näytti kaiketi ylinopeutta, 128 km/h. Sisätilan lämpötilan pyyntö oli säädetty +22 asteeseen het lähtiessä.
Ajettiin tunti, lisälämppärin valo palaa jatkuvasti, SID kertoo kulutukseksi 5,4. Tuon tunnin ajon jälkeen, edelleen samalla motarilla säädin sisälämpötilan +20 asteeseen ja kas: kohta sammui lisälämppärin valo. En kyllä uskoisi et lämmitin olis päällä ollu, vaan tosiaan jossain valmiustilassa.
Mutta komiaa ja se ajo oli... Penkin istuinosa oli pikkasen konun olonen mut kyl se takamus tuollakin paikallaan pysyy - parempiakin on kyl olemassa, vaikka sit siin Sportline-Passatissa jota piti myös testata...
VKe
Lähdimme liikenteeseen ja lämpötila ulkona oli +6. Ajoimme ~15 km maantietä 60...80 km/h ja sit motarille. Motarilla tempo päälle ja mittari näytti kaiketi ylinopeutta, 128 km/h. Sisätilan lämpötilan pyyntö oli säädetty +22 asteeseen het lähtiessä.
Ajettiin tunti, lisälämppärin valo palaa jatkuvasti, SID kertoo kulutukseksi 5,4. Tuon tunnin ajon jälkeen, edelleen samalla motarilla säädin sisälämpötilan +20 asteeseen ja kas: kohta sammui lisälämppärin valo. En kyllä uskoisi et lämmitin olis päällä ollu, vaan tosiaan jossain valmiustilassa.
Mutta komiaa ja se ajo oli... Penkin istuinosa oli pikkasen konun olonen mut kyl se takamus tuollakin paikallaan pysyy - parempiakin on kyl olemassa, vaikka sit siin Sportline-Passatissa jota piti myös testata...
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Teknikens värld testasi TTiD:n (juttu ladattavissa sivuilta ilmaiseksi).
0-100kmh aika oli 9.0sek (valm.ilm. - TTiD Aut. 9.2sek) eli jälleen Saabimaisesti ilmoitus pitää vähintään paikkansa. Mitatut teholukemat jäivät hieman vaisuiksi, erityisesti vääntö/kierrosluku, joka oli 356Nm / 2685rpm. Mutta tämä johtunee mittaustavasta. Eli tuontyyppisessä mittauksessa vääntölukemat ahdetuissa koneissa nousee yleensä paljon ilmoitettua korkeammille kierroksille.
Huipputehoiksi saivat 177hv / 4140 rpm.
Tulokset testistä aivan ok. Jätti taakseen Jaguar 2.2d X-typen ja Vectra 3.0CDTi:n. Ruotsin mittausyklillä kulutus 7.9l/100km (EU yhd. 6.9) ja testikulutus 9.2l/100km. Että kyllä sille diesel kelpaa, jos poljinta kovin painaa.
Automaattia kehuttiin pehmeäksi, nopeaksi ja fiksuksi joka löytää "oikeat" vaihteet helposti. Pitää hyvin pitkälti paikkansa IMO.
Edit: heitetään nyt pikku fiilistelyt perään. En tiedä olenko sekoamassa, vai mikä vaivaa. Kun alkaa tuo diesel kuulostamaan hyvältä?! Nimenomaan ulkoapäin kuunnetuna. Kun vaimo spurttaa pihalta meneen, niin pitää höristellä jos pihalla sattuu olemaan. Hienosti narisee ja mukavasti ahtimet pitää korkeaa puhinaansa hyvin kuuluvasti...
0-100kmh aika oli 9.0sek (valm.ilm. - TTiD Aut. 9.2sek) eli jälleen Saabimaisesti ilmoitus pitää vähintään paikkansa. Mitatut teholukemat jäivät hieman vaisuiksi, erityisesti vääntö/kierrosluku, joka oli 356Nm / 2685rpm. Mutta tämä johtunee mittaustavasta. Eli tuontyyppisessä mittauksessa vääntölukemat ahdetuissa koneissa nousee yleensä paljon ilmoitettua korkeammille kierroksille.
Huipputehoiksi saivat 177hv / 4140 rpm.
Tulokset testistä aivan ok. Jätti taakseen Jaguar 2.2d X-typen ja Vectra 3.0CDTi:n. Ruotsin mittausyklillä kulutus 7.9l/100km (EU yhd. 6.9) ja testikulutus 9.2l/100km. Että kyllä sille diesel kelpaa, jos poljinta kovin painaa.
Automaattia kehuttiin pehmeäksi, nopeaksi ja fiksuksi joka löytää "oikeat" vaihteet helposti. Pitää hyvin pitkälti paikkansa IMO.
Edit: heitetään nyt pikku fiilistelyt perään. En tiedä olenko sekoamassa, vai mikä vaivaa. Kun alkaa tuo diesel kuulostamaan hyvältä?! Nimenomaan ulkoapäin kuunnetuna. Kun vaimo spurttaa pihalta meneen, niin pitää höristellä jos pihalla sattuu olemaan. Hienosti narisee ja mukavasti ahtimet pitää korkeaa puhinaansa hyvin kuuluvasti...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red