sisustan rispaantuminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
amim
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 17:16
Paikkakunta: Helsinki

sisustan rispaantuminen

Viesti Kirjoittaja amim »

Etsiskelen itselleni uutta autoa 04-05 vuoden 9-3:sta..Ihmeekseni olen huomannut, kierrellessäni eri liikkeissä, että erittäin monen 9-3:sen sisusta, etenkin kojelaudan osat ja muut "muoviosat" ovat rispaantuneet/ pinnoite kuoriutunut joistain kohtaa...Mistähän tämä mahtaa johtua ja onko tällaiseen minkäänlaista lääkettä?
Vai pitääkö tässä hommata itselleen pienet munat ja bemari??
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja miSa »

Kyseistä asiaa on käsitelty aiemmissa keskusteluissa mm. tyyppivikojen yhteydessä. Näppäimien kumimainen pinnoite ei kestä terävää iskua esim. kynnen aiheuttamaa ja pinta alkaa kuoriutumaan pois. Vastaavaa ongelmaa olen havainnut myös mm. VAG-konsernin autoissa. Jos olet ostamassa takuunalaista autoa, niin suosittelen vaatimaan rispaantuneiden nappuloiden/paneelien vaihtamista takuun piikkiin ennen takuuajan loppumista. Näin itse tein ja huolellisella nappien painamisella olen saanut pidettyä kojelaudan siistinä. Ongelmaahan on pyritty korjaamaan -06-07 malleissa muuttamalla säätimien ja nappuloiden tyyliä ja sijoitusta.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Huomasin meillä samaa, kun "pitkäkyntinen" perheenjäsen avaa esim. hanskalokeroa kynnet ojossa, niin kylläpä alkaa pinnoite lähtemään avausnapista..... :?
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Juu samaa vikaa. Raadion nappuloissa ja oven sisäkahvassa kun kantasormus raapii pintaa. Aika hepposestihan tuo pinnote tuntuu noissa olevan. Muutenkin vaikea pyyhkiä puhtaaksi.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

apu,apupoika kirjoitti:Huomasin meillä samaa, kun "pitkäkyntinen" perheenjäsen avaa esim. hanskalokeroa kynnet ojossa, niin kylläpä alkaa pinnoite lähtemään avausnapista..... :?
Itse irroitin tuon hansikaslokeron painonapin, rapsutin kumimaisen pinnan pois ja maalasin. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmia naarmuuntumisen kanssa ja hyvä tuli. Olisivat voineet hoitaa tuon jo suunnitteluvaiheessa ja tehtaalla kunnolliseksi.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin