Saab XWD testi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ruotsin TM julkaisi tarkemmat tiedot noista Saabi testissä käytetyistä autoista ja nopeuksista. Ei hullummin XWD pärjännyt tässä aika kovassa seurassa.

http://tinyurl.com/2cyhje
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Täytyy sanoa, että on toi 08 nokankohotus tehnyt mallille terää. Keulan ilme on viety sille tasolle, mitä Saabilta odotan. Kulman ympäri taittuvat valot tekevät varmaan tässä sen jonkin vaikutuksen. Ja ilme. Ja edelleen tunnistaa Saabiksi ja erottaa muista autoista selvästi. (vaikka onhan noi uudet sumarit vähän niinkuin F*rdissa.)

NIIN XWD:
Tätä on varmasti kaivattu ja tämän takia jokuset asiakkaat ovat varmasti aiemmin karanneet nelivetoja tarjoaville merkeille.. Miksi tämä tulee vasta nyt? 5 vuotta myöhässä.
Näyttää Saabimaiseen tapaan aika yllätyksettömältä ja (=> turvalliselta) menolta tuolla nelivedolla. Tämän haluaisin nähdä Top Gearissa..


Miksi "vanhan" SC:n keula näyttää yht'äkkiä niin pelkistetyltä?
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Marko A kirjoitti:Ruotsin TM julkaisi tarkemmat tiedot noista Saabi testissä käytetyistä autoista ja nopeuksista. Ei hullummin XWD pärjännyt tässä aika kovassa seurassa.

http://tinyurl.com/2cyhje
Hey whattaaa F..?????????????

Mistä nuo tulokset ovat, kuka testasi, miten testattiin??? Muita tuloksia ?? ÄKKIÄ!

Tuohan on ihan nannaa. Mietin jo että miten alle vuoden vanhaan sabaan saataisiin jokin 'peruuttamaton valmistusperäinen vika', ja joutuis laittamaan tuon XWD'n tilalle (sopparia vielä 2 vuotta). Sitten kun vielä pohdin että miten selitän pomolleni että IHAN OIKEASTI eteläsuomessa tarvitsee 2.8T V6'n, nelivedon ja Hirsch/BSR virityksen. :mrgreen:

Vaikka tuo XWD poltteleekin, niin täytyy taas todeta että (radiota lukuunottamatta) mahtava on tämäkin auto.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Hieman harmittaa tuo XWD:n saatavuuspuoli. Jouduin ottamaan ihan tavallisen Aeron kun XWD:n olisi saanut vasta Toukokuussa... hintaeroakaan ei olisi ollut kuin nelisen tonnia.

Nooh, Aero tulee lokakuun lopulla, joten kai silläkin nyt köröttelee... meikäläiselle paluu Saabistiksi muutaman mersuvuoden jälkeen. Ei se kani korvistaan pääse... 8)
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
BlackPearl
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 22:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja BlackPearl »

Hyvin on pärjännyt, epäilyttää jonkun verran tuo 911turbon hakkaaminen, se on kuitenkin "jonkun" verran eri luokassa ajettavuudeltaan ja tekniikaltaan...
Saksalaisia vessoja...
- STCF -
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti: Mistä nuo tulokset ovat, kuka testasi, miten testattiin??? Muita tuloksia ?? ÄKKIÄ!
40kmh:n nopeudesta lyhyelle pujotteluradalla. Viivankohdalta maksimikiihdytys, jonka aikana pujoteltiin keilat. Ajat ovat useamman ajon parhaat kultakin autolta.

Pitiäisi kertoa hyvinkin siitä kuinka onnistuneesti voimaa saadaan siirrettyä pitäville pyörille. Autojen tehoista kertoo loppunopeus, jossa Porsche vie voiton.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, edelleen se ei selitä tuota Saban aikaa vrt. Porscheen. Ihan sama mitä pujottelua niillä tehdään, niin vaikea kuvitella Saabin olevan nopeampi.
STCF #3
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Speedou kirjoitti:Jooh, edelleen se ei selitä tuota Saban aikaa vrt. Porscheen. Ihan sama mitä pujottelua niillä tehdään, niin vaikea kuvitella Saabin olevan nopeampi.
Porsche:ssa liikaa tehoa juuri tuohon rataan.?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Speedou »

vjbremer kirjoitti:Porsche:ssa liikaa tehoa juuri tuohon rataan.?
Sitten vika on ollut kuljettajassa. Turbo Porsche on neliveto ja ei sudi suorassa kiihdytyksessä vakiona. Joten jos se on luistellut mutkat tehon takia, niin kuljettaja on runnonut kaasua liikaa. Kun vain miettii noita kahta autoa on tilanne jotenkin mielenkiintoinen. Mikä ominaisuus antaisi Saabille tuossa edun? Ei painopiste, paino, raideleveydet, renkaan leveydet jne. jotka vaikuttavat pitoon.


EDIT: Lisätään nyt vielä, että toivon todellakin, että Saabin uusi neliveto toimii ja on nopea ja hyvin ajettava auto. En vain oikein perusta tähän testiin.
STCF #3
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Saabin etu: veto ohjataan nopeimmin pitävälle (kaarteen ulkolaita) puolelle sekä etu/taka tasapainoa ohjataan ennakoivasti. Apuna yaw-anturit sun muut. Tästähän tuossa XWD:ssä on koko ajan ollut kyse, vaikka sitä ei moni tunnu (vielä) uskovankaan. Eli sitä ohjataan fiksummin kuin esim BMW:n x-drivea. Itse olisin nähnyt mieluusti tuossa seurassa esim Mitsun EVO lancerin ja Subaru Imprezan STi:n. Tosin ovat eri hintaluokassa jne. mutta molemmissa neliveto ja ohjaustapa on state-of-art joten vertailu ois ollut hienoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, mutta kun mitä tekemistä sillä on mutkapidon kanssa kun mennään vaikka ilman vetoa? Vaikuttaa varmasti auton pidon saantiin kun tallataan kaasua, mutta ei itse maksimaaliseen mutkanopeuteen. Mikä tuossa testissä on kuitenkin oleellisinta. Tuskin on nuo autot viety rinnakkain edes samaan aikaan. Uskon, että Saban neliveto on hieno ja toimiva. Nelivetotekniikka voi kilpailla ihan mitä vastaan tahansa. Mutta eihän se nyt urheiluautoja rupea silti voittamaan käsittely, mutka jne testeissä.
STCF #3
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kyseessä oli jatkuva maksimaalinen kiihdytys, joten vetopidosta kyse.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Saab XWD testi

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Marko A kirjoitti:Kyseessä oli jatkuva maksimaalinen kiihdytys, joten vetopidosta kyse.
No eihän ollut :D
STCF #3
Vastaa Viestiin