Termos!
Täällä on kuukauden jono huoltoon ja otti ja loppu palat takaa nyt...
Otin sitten ja kävin sen kummempia kyselemättä ihan itte ostamassa tuohon ooppeliin noit RELLUN(!) takajarrupalat ja asennussarjan paikallisesta autotarvikealan erikoisliikkeestä.
En ole vielä vaihtotyön ääreen päässyt, mutta nyt heräsi kauhuskenaario, että TARVITSENKO jotaan saaBtoolia tähän hommaan?
Erikoistyökalua käsijarrun resetointiin tai muuta vastaavaa, jota ilman ei pysty palikoita taakse vaihtamaan???
Kiitollisena muustakin avustanne ja vinkeistänne palanvaihtohommiin...
Viimeksi kun olen saappiin palat laittanut, niin se oli vm.-82 900GLs joskus vuonna keihäs ja kivi...
Jarrupalojen vaihto taakse?
Re: Jarrupalojen vaihto taakse?
Onnistuu myös kotikonstein, mutta apumies on hyvä olla. Toinen painaa mäntää sisälle ja toinen pyörittää sitä. Miika79:llä taitaa olla kokemuksia aiheesta SS:n parista.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Jarrupalojen vaihto taakse?
Jos on vaihdellut ylipäätään jarrupaloja, niin kyllä tuosta ilman erikoistyökaluja selviää - kannattaa olla kuitenkin tarkkana, ettei riko kumeja kun pyörittelee/painaa mäntää alas ilman noita "Mimmin" mainitsemia työkaluja.
Jotkut varaosaliikkeet myyvät muutamilla euroilla yleismallista jarrusatulan mäntien puristuslaitetta, jolloin vain pyöritys jää esim. sopivilla pihdeillä tehtäväksi.
Jotkut varaosaliikkeet myyvät muutamilla euroilla yleismallista jarrusatulan mäntien puristuslaitetta, jolloin vain pyöritys jää esim. sopivilla pihdeillä tehtäväksi.
Re: Jarrupalojen vaihto taakse?
Kyllä ne männät sai aika helposti og900:sen modatulla vastaavalla erikoistyökalulla pyöritettyä sisälle. Muistaakseni käytettiin apuna vielä putkipihtejä. Saamari kun tuosta on pari vuotta aikaa ja muisti on mikä on
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Re: Jarrupalojen vaihto taakse?
Tuota?
Ootte sitten saaneet ne torxit auki?
Millä?
Meinaan, että jos väännän vielä yhtään lujempaa, niin väännän sen poikki?
Oikeen torxihylsynkin löysin.
Joku arvuutteli sitä joskus viime vuonna täällä (löysin haulla).
Oikea torxi on E18.
Se OG900-jarrutyökalu on arkistoituna mulla.
Hyvä homma, jos siitä saa pienellä vaivalla modailluksi OG-SS:n työkalun.
Taitaapa NG-SS:ssä olla sama, eipä silti...
Ootte sitten saaneet ne torxit auki?
Millä?
Meinaan, että jos väännän vielä yhtään lujempaa, niin väännän sen poikki?
Oikeen torxihylsynkin löysin.
Joku arvuutteli sitä joskus viime vuonna täällä (löysin haulla).
Oikea torxi on E18.
Se OG900-jarrutyökalu on arkistoituna mulla.
Hyvä homma, jos siitä saa pienellä vaivalla modailluksi OG-SS:n työkalun.
Taitaapa NG-SS:ssä olla sama, eipä silti...