CD-soitin ei toimi.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tervehdys kaikille.
Olen käytännössä "kättä päälle" valmis 9-3 sport sedanin uusi omistaja.
Kysessä on 2.0t automatic vm-03.

Autosta on löytynyt kaksi vikaa.
Tihkukytkin ei toimi, vaan pyyhkivät koko ajan hitaalla nopeudella. Samoin pissapoika ei toimi. Lisäksi pyykijät pysähtyvät heti, kun viiksestä kytkee ne pois päältä. No, nämä viat korjataan liikkeen puolesta, joten ei siinä mitään.
Toinen vika onkin sitten siinä, ettei auton alkuperäisessä CD-soittimessa tapahdu muuta kuin levy menee sisään ja tulee ulos. Radio toimii normaalisti. Radio jää päälle, vaikka levy menee sisään.

Kysyisinkin palstalaisilta, onko kellään ollut vastaavia vikoja ja onko cd-soitin erillinen vaihdettavissa oleva yksikkö. Järjestelmä on se, jossa näyttö (radio+muut systeemit) sijaitsee kojelaudan päällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Re: CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja miSa »

Toinen vika onkin sitten siinä, ettei auton alkuperäisessä CD-soittimessa tapahdu muuta kuin levy menee sisään ja tulee ulos. Radio toimii normaalisti. Radio jää päälle, vaikka levy menee sisään.
Onko levy alkuperäinen? Ettei kyseessä ole itse poltettu levy jota soitin ei tunnista.
Kysyisinkin palstalaisilta, onko kellään ollut vastaavia vikoja ja onko cd-soitin erillinen vaihdettavissa oleva yksikkö.
On erillinen yksikkö jonka hintaluokka taisi olla 260-280€ luokkaa. Joku juuri vähän aikaa sitten tuon tarkan hinnan tällä kirjoittelikin.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
Olen kokeillut usealla levyllä.
Poltetulla, orkkis-levyillä niin vanhoilla kuin uusillakin.
Täytyy tingata hintaa tai vaihdattaa.
Tosin elektroniikka-alan ihmisenä tinkaus voisi olla hyvä vaihtoehto, josko sen saisikin itse kuntoon edullisesti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
miSa
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 13:08
Paikkakunta: Naantali

Re: CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja miSa »

Esimerkiksi http://www.elkparts.com myy CD-soittimen tähän Saabin moderneimpaan, teknisesti kehittyneimpään ja parhaimman ajettavuuden omaavaan automalliin hintaan 260,30 euroa + rahti.
Tuossa on Bobin kirjoittama teksti aiemmin esiintyneessä topicissa.
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Ja minä sain avun :saab: istien verkostosta vielä halvemmalla. Kiitos Sauli :D

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: CD-soitin ei toimi.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mukavasti on vastauksia tullut ja tuo linkki elkpartsiin on hyvä, kiitos.

Kaupat tehty ja liike korjaa soittimen tai käytännössä varmaan vaihtaa.
Joten siihen ei tarvitse nyt puuttua. Aika on kyllä vasta vajaan kahden viikon päästä.

Tietääkö kukaan syytä vikaan, joka vaivaa pyyhin/pesu/tihku/-systeemissä. Normaali pyykimet toimii, mutta eivät tee liikettä alas asti loppuun. Täytyy siis viiksestä kytkeä pois juuri oikealla hetkellä. Tämä olis kiva saada kuntoon mahd. pian näin syyskelien aikaan.
Tästä tulikin mieleeni, että löytyykö tähän malliin mistään sähkökaavioita esim. täältä netistä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin