Koni Sport
Koni Sport
Tuli tilattua PFS:lta koni sport iskarit ja tarkoituksena on asentaa ne orkkis jousien kanssa. Onnistuuko asennus ilman mitään kommervenkkejä.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Koni Sport
Eipä siinä asennuksessa ole mitään ihmeempiä - etuiskarin yläpään mutterin kiinnitykseen kannattaa jo etukäteen varata sopivat työkalut - nimittäin tuota Konin mäntää ei voi pitää samoilla työkaluilla kiinni kuin originaali iskarin mäntää (säätömekanismista johtuen).
Muutoin menee kuten vakioiskarin vaihto eli kannattaa huomata, että etuiskarin mutteriin ei mikätahansa avain mahdu ja taakse tarvitsee iskarin alapäähän kohtuullisen ison torx-hylsyn - vedetään kiinni 150 Nm:iin.
Muutoin menee kuten vakioiskarin vaihto eli kannattaa huomata, että etuiskarin mutteriin ei mikätahansa avain mahdu ja taakse tarvitsee iskarin alapäähän kohtuullisen ison torx-hylsyn - vedetään kiinni 150 Nm:iin.
Re: Koni Sport
Jatketaan ketjua Koni Sport käyttökokemuksilla.
Itsellä autona 93 ss Aero -04, etuiskarit kolisee/narisee. Olen lukenut foorumia ja kysellyt vaihtoehtoja eri iskari jälleenmyyjiltä. Tarkoitus olisi vaihtaa uudet iskarit ja käyttää noita Aeron alkuperäisiä sport jousia.
Tällä hetkellä vaihtoehtoina ovat Koni Sport, Koni FSD ja Bilstein sport.
Konin Sport kiinnostaisi ehkä eniten säädettävyytensä ansiosta, mutta mietityttää että saako niitä säädettyä työmatka ajoon tarpeeksi "löysäksi"?
Tavoitteena olisi saada alusta, joka olisi normaalissa ajossa mukavan pehmoinen, ei pintakova, mutta kovemmassa ajossa ei kuitenkaan vetelä.
Bob ja muut Koni Sportin käyttäjät. Saako ton Sportin säädettyä normaali ajoa varten tarpeeksi "pehmoiseksi"? Tiedän että nämä ovat mielipide asioita, mutta jos vertailukohtana pidetään vakioiskareita.
Noista Konin FSD iskareista ei taida vielä kenelläkään olla käytännön kokemuksia? Näyttäis speksien mukaan just siltä miltä haen, mutta jos ovat käytännössä Monroen sensotrak/reflexin luokkaa, niin sit ei kiinnosta.. Eli jos jollain on omakohtaista kokemusta FSD:stä, niin lukisin mielellään kommentteja..
Myös käyttökokemukset Bilsteneistä kiinnostaa..
Itsellä autona 93 ss Aero -04, etuiskarit kolisee/narisee. Olen lukenut foorumia ja kysellyt vaihtoehtoja eri iskari jälleenmyyjiltä. Tarkoitus olisi vaihtaa uudet iskarit ja käyttää noita Aeron alkuperäisiä sport jousia.
Tällä hetkellä vaihtoehtoina ovat Koni Sport, Koni FSD ja Bilstein sport.
Konin Sport kiinnostaisi ehkä eniten säädettävyytensä ansiosta, mutta mietityttää että saako niitä säädettyä työmatka ajoon tarpeeksi "löysäksi"?
Tavoitteena olisi saada alusta, joka olisi normaalissa ajossa mukavan pehmoinen, ei pintakova, mutta kovemmassa ajossa ei kuitenkaan vetelä.
Bob ja muut Koni Sportin käyttäjät. Saako ton Sportin säädettyä normaali ajoa varten tarpeeksi "pehmoiseksi"? Tiedän että nämä ovat mielipide asioita, mutta jos vertailukohtana pidetään vakioiskareita.
Noista Konin FSD iskareista ei taida vielä kenelläkään olla käytännön kokemuksia? Näyttäis speksien mukaan just siltä miltä haen, mutta jos ovat käytännössä Monroen sensotrak/reflexin luokkaa, niin sit ei kiinnosta.. Eli jos jollain on omakohtaista kokemusta FSD:stä, niin lukisin mielellään kommentteja..
Myös käyttökokemukset Bilsteneistä kiinnostaa..
Re: Koni Sport
Samoja asioita itsekkin pohdin, kun mietin Konin FSD:t vai Sportit. Bilsteinit olivat edellisessä autossani, joten ajattelin "vaihtaa merkkiä" ja toisekseen Bilsteinin tajuttoman paksut männän varret aiheuttivat päänvaivaa mm. pohjaanlyöntikumien yms. kanssa (näin ellei sitten halua vaihtaa kaikkia vakiohiluja uusiin).kt9180 kirjoitti:...Konin Sport kiinnostaisi ehkä eniten säädettävyytensä ansiosta, mutta mietityttää että saako niitä säädettyä työmatka ajoon tarpeeksi "löysäksi"?
Tavoitteena olisi saada alusta, joka olisi normaalissa ajossa mukavan pehmoinen, ei pintakova, mutta kovemmassa ajossa ei kuitenkaan vetelä.
Bob ja muut Koni Sportin käyttäjät. Saako ton Sportin säädettyä normaali ajoa varten tarpeeksi "pehmoiseksi"? Tiedän että nämä ovat mielipide asioita, mutta jos vertailukohtana pidetään vakioiskareita.
Jokatapauksessa pelko Konin Sporttien kovuudesta oli täysin turha, mutta täytyy muistaa, että nämä ovat makuasioita, joku tykkää tanakammasta menosta, kuin toinen. Pääsääntöisesti ovat pehmeimmässä asennossaan, mutta eivät ne pintakoviksi tule, jos säätää jäykemmällekin - vaste tosin kasvaa nopeasti aika topakaksi. Säätöhän on edessä todella nopea, mutta takana tarvitsee työkaluja. Renkaana on pääsääntöisesti ollut 225/45/17, joten sieltä ei paljon lisäjoustoa tule. Joustavilla korkeampiprofiilisilla talvirenkailla nuo Sportit vakauttavat menoa tosi mukavasti. Kolinat ja klapinat ovat ainakin toistaiseksi loistaneet poissaolollaan.
Re: Koni Sport
Noista takaiskareiden säädöstä miettinyt, josko olisi viisainta jättää löysimmälle asennolle. Mihin asentoon Bob säädit omasi? Ei noita iskareita viitsisi jatkuvasti irtikään ottaa säätöä varten.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Koni Sport
Kiitos vastauksista.
Maanantaina menee alle Konin FSD:t. Aika vähän tuntuu olevan porukalla käyttökokemuksia FSD:stä, mutta ajattelin koittaa pienellä riskillä. Joka paikassa mistä iskareita kyselin, niin hehkuttivat FSD:n mukavuutta, mutta myös samalla jämäkkyyttä. Kovasti myös vakuuttelivat, että FSD on aivan eri tekniikkaa, kuin Monroen Sensotrax/Reflex. MCLAREN SLR:ssä on kuulemma Konin FSD:t.. Tais olla myyntimiehen puheita..
Täytyy kirjoitella käyttökokemuksia, kunhan saan iskarit paikoilleen.
Maanantaina menee alle Konin FSD:t. Aika vähän tuntuu olevan porukalla käyttökokemuksia FSD:stä, mutta ajattelin koittaa pienellä riskillä. Joka paikassa mistä iskareita kyselin, niin hehkuttivat FSD:n mukavuutta, mutta myös samalla jämäkkyyttä. Kovasti myös vakuuttelivat, että FSD on aivan eri tekniikkaa, kuin Monroen Sensotrax/Reflex. MCLAREN SLR:ssä on kuulemma Konin FSD:t.. Tais olla myyntimiehen puheita..
Täytyy kirjoitella käyttökokemuksia, kunhan saan iskarit paikoilleen.
Re: Koni Sport
Konin suositus uusille iskareille on pehmein asento, jossa ne myös ovat laatikosta otettaessa eli tässä asennossa olen niitä toistaiseksi pääasiassa takana pitänytkin.lamar kirjoitti:Noista takaiskareiden säädöstä miettinyt, josko olisi viisainta jättää löysimmälle asennolle. Mihin asentoon Bob säädit omasi? Ei noita iskareita viitsisi jatkuvasti irtikään ottaa säätöä varten.
Re: Koni Sport
Mites noiden takajousien laita. Varmaan nuo alkuperäiset ovat jo finito kunnossa, joten vaihtoa myös niiden osalta miettinyt. Saabin alkuperäiset jouset niin eteen, kuin taaksekin taitavat maksaa hunajaa. Valmistaakohan joku muu edullisia vastaavilla mitoilla olevia jousia tarvikkeena?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Koni Sport
No niin! Nyt on uudet iskunvaimentimet asennettu taakse, aikaa kului noin pari tuntia. Poistetut Sachsin olivat jo melkoisen huonokuntoiset verrattuna tilalle vaihdettuihin Koneihin. Koeajo osoitti että kannatti kyllä päivittää alustaa, niin paremmaksi ajotuntuma muuttui Vielä etupään päivitys ja mahdollisesti uudet jouset taakse, niin johan on alusta noilta osin kunnossa.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Koni Sport
Mistä tilasit ja paljonko nuille jää hintaa? Ei toki pakko huudella jos ei halua.. Eteen pitäisi vaihtaa ja hiukan mietin nyt jos vaihtaisi sittenkin kaikki.. mutta taas hinta ratkasee.
Re: Koni Sport
PFS:ltä tilasin koko sarjan ja maksoivat 530€ + postit 60€. Mielestäni olivat edulliset verrattuna mihin tahansa muuhun sarjaan. Lisäksi paketti saapui kotiovelle asti ilman eri lisiä Esim. Aine Kemi sanoi Saabin omille alkuperäisille iskareille eteen hinnaksi 280€ kappale. Paikallisesta varaosaliikkeestä Kemistä kysyin hintaa vastaavalle satsille (Koni Sport) ja sanoivat hinnaksi yhteensä noin 1100€, joten hintaeroa PFS:n satsille oli mielestäni kohtuullisesti.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Koni Sport
280e/kpl Huhheijaa.. taas on keijut takonut kullasta taikametsässä.. No tuo kyllä muuttaa jo asioita. Ei vain ole mahdollisuuksia itse asentaa. Olisi hyvä jos saisi asennukset samasta firmasta. Takaiskarit tuli vaihdettua itse toukokuussa. puol tuntia per nurkka meni. nosturilla ja oikeilla työkaluilla. Ei vain ole mahdollisuuksia nyt.
Re: Koni Sport
Etuiskarit oli aikomus asentaa Aineella, hinnaksi sovittu 50€/iskari, joten satkun pläjäys tulis yhteensä. Ei viitsi itse etupäätä alkaa räplään kun ei ole siihen sopivia työkaluja ja hinta tuolle asennukselle ei mielestäni ole aivan mahdoton.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Koni Sport
Joskus tuli tuhottua pari vetonivelen suojakumia itse tehdessä. No tuli oppirahat maksettua ja oppi oli että vien liikkeeseen tai sitten on kaikki vehkeet oltava. Tosiaan iskarit voi tilata muualta ja asennuttaa liikkeessä. Miten suhtautuivat ulkopuolelta hankittuihin osiin?
Re: Koni Sport
Eipä nuo Aineella pahaksi panneet vaikka osat olivat muualta, tulihan sitä kuitenkin ostettua heiltä aksiaalilaakerit (93191295) , vesisuojat (13239683) laakereille ja jousien uudet suojakumit (13178464). Muutenkin tullut asioitua kyseisen liikkeen kanssa ja hyvää palvelua saanut. Suosittelen muillekin Kemin alueella Saabin huoltoa etsiville, todella miellyttävä liike tuo Aine asioda.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)