Klappia ratissa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Klappia ratissa

Viesti Kirjoittaja veltto »

Onkos muilla ollut rattiakselissa näin suurta klappia kun mulla, ratti heiluu lähes sentin joka suuntaan?? Olen jo aikaisemmin huomannut pientä kolahtelua ratissa mutta nyt yhtäkkiä se on pahentunut todella paljon..Noita jotain vanhoja juttuja aiheesta tuli luettua mutta useimmilla oli vain pientä välystä ja naksumista..Saako tätä jotenkin kiristettyä niin kuin noissa jutuissa mainittiin vai meneekö koko akseli vaihtoon? Ja se tietysti maksaa ihan tolkuttomasti?! :(
#3655
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Klappia ratissa

Viesti Kirjoittaja TTiD »

kävipä kerran jännä juttu, kun toyotassa oli tämmöinen onkelma... ohjaustehostin oli kuulemma mennyt, (en mene takuuseen) naurettavalta se kuulosti, mutta samalla tavalla oireili :D
Turbo²
Karra
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 11:38

Re: Klappia ratissa

Viesti Kirjoittaja Karra »

Ohjausakselin laakeri on mennyt. Koko ohjausakseli vaihtoon, uuden hinta 1500 eur. Minulla oli kesällä sama juttu ratti heilui kuin mummon hammas! Löysin autovahinkokeskusesta vähän käytetyn osan ja vaihdoin akselin itse. Laakerin voi kyllä näppärä mies vaihtaa myös itse. Omalla autollan oli ajettu vain 50 000 km! Yritin takuuseen , turha toivo.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Klappia ratissa

Viesti Kirjoittaja veltto »

Ahaa Ahaa pahalta kuulostaa. Onkos tietoa onko laakerit ihan normaaleja eikä mitään erikois-laakereita?? Tai sitten jos etsisi ohjausakselia kokonaisuudessaan niin käykö kaikki vm.2002-2006 vai onko jotain eroja mitä pitää huomioida?


Edit. Joo kyselin Saab huollosta hintaa, noin 1400 euroo :cry: . Eli kyllä se täytyy jostain purkaamolta etsiä...

Edittiä taas...Uusi on autossa kiinni ja vanha on laakeroitu. Myynnissä jos jollakin tarvetta koko osalle on. Myynti palstalta löytyy..
Viimeksi muokannut veltto, Su Joulu 09, 2007 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3655
Karra
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 11:38

Re: Klappia ratissa

Viesti Kirjoittaja Karra »

On se joku vähän erikoisempi laakeri, mutta tilaamalla saa. Uudemman korimallin ohjausakselit on kait samanlaisia, kannattaa etsiä sellainen missä on ohjauslukko mukana. Ohjauslukko on se jonka kanssa voi tulla ongelmia. Sinun kannatta varmaan tehdä niin, että etsit jostain ohjausakselin ja kysyt sitten merkkiliikkeestä sopiko sinun autoon ja vaihdatat sen sitten liikkeessä. Vaihdon jälkeen sieltä pitää kuittailla jotain juttuja ja ajaminen ei onnistu ennen kuin on kuitattu.
Vastaa Viestiin