Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Joo. Tuo 40 min on vain hiton pitkä aika parametrin muutokselle T8:ssa, mutta eipä silti, voihan se siitä huolimatta niin olla.
Onko T8:n ohjelmointi tuttuakin? Vaikka vika olisi vain yhdessä parametrissa, joudutaan korjaamolla ajamaan ECM:ään (Engine Control Module eli T8) kokonaan uusi ohjelma. 40min ei omien kokemusten mukaan kuulosta kovinkaan pitkältä tähän hommaan.

Auto pitää ensin ajaa halliin sisälle, laittaa akkulaturi autoon kiinni, laittaa Tech2 autoon kiinni, hakea Tech2:lla oikea asetus, ottaa Tech2 autosta irti, laittaa Tech2 tietokoneeseen kiinni, hakea tietokoneelta uusi softa TIS2000:sta Tech2:lle, laittaa Tech2 takaisin autoon kiinni, ladata uusi ohjelma ECM:ään, poistaa kaikki vikakoodit, tarkistaa että kaikki toimii niinkuin pitää, irroittaa Tech2, irroittaa akkulaturi ja lopuksi ajaa auto ulos ja luovuttaa asiakkaalle avaimet. Tech2:n tiedonsiirtonopeus ei ole ihan tätä päivää, joten noiden ohjelmien siirroissakin menee oma aikansa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja Marko A »

uusi93 kirjoitti: Vaikka vika olisi vain yhdessä parametrissa, joudutaan korjaamolla ajamaan ECM:ään (Engine Control Module eli T8) kokonaan uusi ohjelma. 40min ei omien kokemusten mukaan kuulosta kovinkaan pitkältä tähän hommaan.
Niin. Ajattelin vain, kun BSR:n softa menee T8:n muistaakseni n. neljässä minuutissa. Ja muuttaa varmaan useampaa kuin yhtä parametriä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

BSR:n softaa asennettaessa ei tarvitsekaan erillistä tietokonetta ja ei tarvitse hakea turvapääsyä tietokoneelta. Saabin (ja varmasti muidenkin merkkien) ohjelmointeja tehdessä virallisilla työkaluilla pitää huolehtia kaiken maailman turvallisuusasioiden täyttymisestä. Tuskinpa monet BSR:ää asentaessa jaksavat huolehtia, että akussa on varmasti virtaa ja/tai ajavat autoa talliin työn ajaksi.
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja moose »

Eipä ole vielä kutsua kuulunut. Autona siis ´08 1.8t SS. Onko kukaan ´08:in omistaja saanut tuota lappusta postista?
mölökky
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 19:07
Paikkakunta: Sawo

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja mölökky »

No,auto kävi pajalla oli noin 40min. Vikakoodit luettu, eikä ollut mitään,tai ainakaan sanottu.

EI MUUTA KUN MENOX :mrgreen:
theMarcusso
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
Paikkakunta: Savo

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja theMarcusso »

Jos jollakin sattuisi olemaan bsr-päivitys koneessaan, niin pitäisköhän palauttaa vakioksi ennen huoltoon vientiä?
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
gemini
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Syys 05, 2007 22:09
Paikkakunta: Lohtaja

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja gemini »

moose kirjoitti:Eipä ole vielä kutsua kuulunut. Autona siis ´08 1.8t SS. Onko kukaan ´08:in omistaja saanut tuota lappusta postista?
08 on täälläkin alla, mutta lappua ei ole vielä näkynyt...
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

uusi93 kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Joo. Tuo 40 min on vain hiton pitkä aika parametrin muutokselle T8:ssa, mutta eipä silti, voihan se siitä huolimatta niin olla.
Onko T8:n ohjelmointi tuttuakin? Vaikka vika olisi vain yhdessä parametrissa, joudutaan korjaamolla ajamaan ECM:ään (Engine Control Module eli T8) kokonaan uusi ohjelma. 40min ei omien kokemusten mukaan kuulosta kovinkaan pitkältä tähän hommaan.

Auto pitää ensin ajaa halliin sisälle, laittaa akkulaturi autoon kiinni, laittaa Tech2 autoon kiinni, hakea Tech2:lla oikea asetus, ottaa Tech2 autosta irti, laittaa Tech2 tietokoneeseen kiinni, hakea tietokoneelta uusi softa TIS2000:sta Tech2:lle, laittaa Tech2 takaisin autoon kiinni, ladata uusi ohjelma ECM:ään, poistaa kaikki vikakoodit, tarkistaa että kaikki toimii niinkuin pitää, irroittaa Tech2, irroittaa akkulaturi ja lopuksi ajaa auto ulos ja luovuttaa asiakkaalle avaimet. Tech2:n tiedonsiirtonopeus ei ole ihan tätä päivää, joten noiden ohjelmien siirroissakin menee oma aikansa.
Tiedonsiirtoon menee varmaan pieni osa tuosta ilmoitetusta ajasta. Oman kokemuksen mukaan suurin osa ajasta menee tuohon tech2 irroitteluun ja päivitykseen ja virtojen päälle vekslauksessa sekä valikoissa seikkailemiseen.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
mölökky
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 19:07
Paikkakunta: Sawo

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja mölökky »

theMarcusso kirjoitti:Jos jollakin sattuisi olemaan bsr-päivitys koneessaan, niin pitäisköhän palauttaa vakioksi ennen huoltoon vientiä?

KYLLÄ PITÄÄ,jos haluat pitää softan,muussa tapauksessa lataavat saabin oman softan!
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Re: Asiakastyytyväisyysohjelma 15 455

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

pertti666 kirjoitti:kävin eilen metroautossa.ilmeisesti jonoa ei ollut (tai sitten GM maksaa näistä tapauksista kunnon korvauksen jälleenmyyjälle :wink: ) ja lähdin asiakastyytyväisempänä ( :| ) pois n 40 min huoltoon menosta..

no mitään takaisinkutsun oireita ei mulla kyllä aiemmin ollut esiintynytkään, mutta tulipahan hoidettua pois
Täysin OT, mutta tuossa sun allekirjotuksessa oleva toteamus on elokuvasta "Arvottomat" :wink:

Nimim: Kaurismäki fani
Vastaa Viestiin