Penkit?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Penkit?

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Omalla kohta 110tkm ja on ne puolinahkat. Vm04, jonka laadusta on sanottu. Ei ole vielä kulumisen merkkejä. Edellinen omistaja oli nainen ja itsekin kevyt kaveri niin ei juurikaan ole rasittuneet. Ovat vielä aran valkoiset . Ainoa mistä huomaa käytön on kuskin penkin reuna, se on hieman patinoitunut tummemaksi (todellakin hitusen vain). Sitä vasten aina vääntää itsensä ulos. Harmittaa suuresti kun huomasin nuiden sivujen olevan keinonahkaa. arvostustus tippui kyllä rankasti. Toisaalta uuden ostavalla on mahdollisuus valita täysnahka verhoilu ja siitäkin on kait vielä uusissa luksus versio. Kyllä jos tässä uuden joskus ostaa, niin musta nahka on varmasti valinta.

Jos kovasti huononisi niiden kunto, niin uudelleen etupenkkien verhoilu voisi olla järkevä vaihtoehto. Pintaosahan lähtee nätisti (joskus jopa itsekseen) irti, siitä runko ja muodot verhoojalle. Ei luulisi kovaksi hinta tulevan. Takapenkkihän ei itselläni juuri kulu. Pelkääjän penkki nyt materiaali eron takia voisi olla hyvä samalla verhoilla. Laittaa uusiksi parempi laatuisella, omassa tapauksessa, vaalealla nahalla. Ja ainahan on vaihtoehto ostaa saapilta uusi päällisosa. tosin huhuja ollut että kallis.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Penkit?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kun meni päälliskeskusteluksi, niin jatkan samalla linjalla.

Meillä nyt rapiat 30 tuhatta ajettuna ja Vectorin slate-grey puolinahkat. Mitään pahempia kulumisia ei ole vielä havaittavissa taikka mitään värjäytymiä nahka/keinonahka osissa. Hieman kuskinpenkin nahka/k-nahka välinen sauma on saanut taitoskohtaan pintanaarmua. Mutta ei sitä kyllä näe jos ei katso ihan vierestä.

Ei ne nuo keinonahka sivut/laidat ole välttämättä niin huonot kuin äkkiseltään luulisi. Itse nahkalaatu on varmaan kriittisempi. Mulla on tuossa ´91 Satkussa suunnilleen saman harmaan sävyiset nahkapenkit joissa myöskin sivut/tausta on keinonahkaa. Hyvin on pinnat pitäneet kutinsa varsinkin k-nahkat vaikka mittarissa on liki 300tkm. Mistään ei ole rikki taikka puhki vaikka ajan patinat on paikoitellen näkyvissä.

Toki täysnahka on aina parempi ratkaisu, mutta silläkin on hintansa...

Itse olen enemmänkin kritisoinut Vector penkkien vaaleaa kangaskeskustaa. Siihen jos onnistuu kaatamaan vettä tai saa sen muuten kosteaksi niin tulee hienot läiskät, jotka ei sitten lähdekään enää millään pois. Kuten aiemminkin olen kertonut, niin esim hiihtoreissulta tullessa (tai muuten urheiluhommista, hieman hikisenä) kannattaa penkille olla jotain suojaa alle ja taakse, ettei saa noita läiskiä aikaiseksi. Poistaminen on todella vaikeata.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin