Check Engine -valo syttyi?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Check Engine -valo syttyi?
Pohjoisessa lomilla ja 800km reilut kotio. Kaupunki pyöritystä "pakkasessa" ja eräällä starttauksella jäi CE-valo palamaan. En usko, että autossa suurta vikaa on kun toimii normaalin oloisesti. Sammuuko valo itsekseen mikäli vika on poistunut? Voiko valoa nollata itse ilman, että vikakoodi poistuu muistista. Ajoja olisi paljon ennen kuin pääsen huoltoon käyttämään eikä viitsisi hajottaa autoa. Haluttaisi valo saada pois palamasta, että näkisi onko vika edelleen päällä. siis syttyykö uudestaan? Tarviikio huolestua / tai rajoittaa ajamista? Jääkö valo vain palamaan merkiksi jostain pikku häröstä vai odotanko koneremonttia?
Viimeksi muokannut Poikarukka, La Joulu 29, 2007 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Check Engine -valo syttyi? HÄTÄISEEN NEUVOJA?
kokeile nyt ekkuna ottaa akunkenkä irti joksikin aikaa.
Re: Check Engine -valo syttyi? HÄTÄISEEN NEUVOJA?
Jos on satunnainen esim. jonkun venttiilin toiminta häiriö niin valon pitäisi
sammua itsestään x-määrän starttauksen jälkeen(ja syttyy uudestaan jos vika uusiutuu), jos taas jotain vakavaa niin auton pitäis rajoittaa tehoja ja nopeutta, mutta kannattaahan se mahdollisimman nopeasti käyttää vian luvussa.
Minulla egr- venttiiin vajaa toiminta(diisseli auto) aiheutti tuon ce-valon satunnaisen syttymisen eikä vaikuttanut ajoon millään lailla.
sammua itsestään x-määrän starttauksen jälkeen(ja syttyy uudestaan jos vika uusiutuu), jos taas jotain vakavaa niin auton pitäis rajoittaa tehoja ja nopeutta, mutta kannattaahan se mahdollisimman nopeasti käyttää vian luvussa.
Minulla egr- venttiiin vajaa toiminta(diisseli auto) aiheutti tuon ce-valon satunnaisen syttymisen eikä vaikuttanut ajoon millään lailla.
Re: Check Engine -valo syttyi? HÄTÄISEEN NEUVOJA?
Eipä pysty valitettavasti ottamaan kantaa noilla tiedoilla - vaihtoehtoja on monia, aina vaarattomasta starttauksen yhteydessä tapahtuneesta tahattomasta sammumisesta alkaen, jolloin valo sammuu reilun parinkymmenen startin jälkeen itsekseen... orastavaan komponentti/laitevikaan saakka.
Luetuta vikakoodi varmuuden vuoksi mahd. pian - Opel -huoltokin (ellei Saab-pajaa löydy) sen koodin saa selville.
Edellä mainittu egr-vika on enempikin dieselin heiniä.
Luetuta vikakoodi varmuuden vuoksi mahd. pian - Opel -huoltokin (ellei Saab-pajaa löydy) sen koodin saa selville.
Edellä mainittu egr-vika on enempikin dieselin heiniä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Check Engine -valo syttyi? HÄTÄISEEN NEUVOJA?
No niin ystävät hyvät.. Vihdoin kotona omalla koneella. Oli muuten melkonen teräspersemarathon paukuttaa roi-hki yksin. Meni muuten 6.9 sinne ja 7.4 l/100 takas. Ei huonostikaan.. mutta itse asiaan. Kuten ennustitte niin vika valo sammui itsekseen.. 5 minuuttia ennen huoltoa. Vika koodi on kuitissa ja jäi huoltokirjan väliin. Ei ole oikein paukkuja mennä autoa nyt tonkimaan. Koodi tulee jälkitoimituksena. Tulkittuna oli jotenkin seuraavasti. Katalysaattorin vajaatoiminta (tai toiminta häiriö). Vika tuli seuraavana päivänä ajossa uudestaan, luetutin senkin ja sama vika. Sen jälkeen on pysynyt poissa, myös kotimatkan.
Mahdollisuuksia satunnaisista sekoilusta ja häröistä aina kissan kuolemiseen. Lambda? Kunhan nyt pysyisi poissa. Jokunen tuhat sitten asennettu eeberi ja sen asennuksessa joutuivat käyttämään jotain pakoputken liitosta auki ja vaihtoivat samalla avatun tiivisteen. Siinä voi olla yksi aiheuttaja. Tosin luulisi siitä jo viat tulleen. Myös akkua epäilen kun sitä eeberiä tuli huudatettua siellä pohjoisessa...
Mitä ehtinyt itse selvittää.. ilmeisesti auto tekee katin diagnoosin kerran ajokertaa kohti. vertaa lambdoilla katin hapetuskykyä. Mikä helv.. sen olisi rikkonut ja kait se nyt pistäisi kokoajan vikaa jos olisi rikki. Ja nuista aiheuttajista syttöviat tms olisi omalla vialla. ei kai nuo ihan kulutus tavaraa ole..
EDIT:: Ongelma oli loppuun kulunut akku. kannattaa katsoa myös hakua akku.. Oli pakko laittaa jälkeenpäin kommentit, kun ei näistä topiceista hyötyä ole jos kukaan ei laita ratkaisuja..
Mahdollisuuksia satunnaisista sekoilusta ja häröistä aina kissan kuolemiseen. Lambda? Kunhan nyt pysyisi poissa. Jokunen tuhat sitten asennettu eeberi ja sen asennuksessa joutuivat käyttämään jotain pakoputken liitosta auki ja vaihtoivat samalla avatun tiivisteen. Siinä voi olla yksi aiheuttaja. Tosin luulisi siitä jo viat tulleen. Myös akkua epäilen kun sitä eeberiä tuli huudatettua siellä pohjoisessa...
Mitä ehtinyt itse selvittää.. ilmeisesti auto tekee katin diagnoosin kerran ajokertaa kohti. vertaa lambdoilla katin hapetuskykyä. Mikä helv.. sen olisi rikkonut ja kait se nyt pistäisi kokoajan vikaa jos olisi rikki. Ja nuista aiheuttajista syttöviat tms olisi omalla vialla. ei kai nuo ihan kulutus tavaraa ole..
EDIT:: Ongelma oli loppuun kulunut akku. kannattaa katsoa myös hakua akku.. Oli pakko laittaa jälkeenpäin kommentit, kun ei näistä topiceista hyötyä ole jos kukaan ei laita ratkaisuja..
Viimeksi muokannut Poikarukka, Ma Helmi 18, 2008 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Check Engine -valo syttyi?
Meikällä oli kyllä oikeasti bypass-venttiili kaput, kun check engine syttyi Silloin ihmettelin jo pari sataa kilsaa, kun rekoista ohi lähtenytkään normaalisti. Hommasinkin myöhemmin ahtopainemittarin, jotta näkee nouseeko paineet yli yhden baarin. Tietää nyt onko paikat kunnossa
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx