Kuulosti juuri samoilta mitä itse mietin. Ei suoranaisesti vastausta ollut kysymykseen kuinka menetellä jos tuota kovempaa hintaa pyydetään. Itse käskin soittaa maahantuojalle. Lähettivät sähköpostiin laskelman ja hinta oli ~137euroa kipale edelleen. Saattoi olla että sekoitti varsinaiseen tukivarteen. Lähetin tarkan varaosa numeron osalle, josko se nyt löytyisi. Eli mihin tässä sitten vetoaa? Soitto GM:lle ja mihin siellä? vai pitäisikö heppujen itse se saada selvitettyä vai haluavatko edes selvittää. Kuitenki olen toisesta liikkeestä varmuudella saanut tiedon että hinta n.70e kpl ja varmasti sama osa.
Mitä tuossa luetteloita selaillut niin aero/sedan ja automaatti yhdistelmä tuntuu olevan vähän erikoisempi. Katsoin tyyppikilvestä jousikoodin (alusta numerot) niin etujousikoodi on näemmä 7, sille koodille en löydä mistään sarjaa. Autossahan on jo tehtaalta sport alusta kun aero, joten jos tuo koodi on tarkoitettu, niin että korvaa normijousituksen koodilla se ja se.
Eli jousikoodille 3 (sivulla 5
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... y08_fi.pdf) löytyy alustasarja jonka tiedot ovat M03-04 B207 automaatti. Kuvaus vastaa täysin autoani, mutta koodi väärä. Ilmeisesti koodilla 3 olisi tavallinen jousitus jonka tuo korvaa. Eli sport alusta itsessään olisi se koodi 7, joten sille ei tietystikään löydy korvaajaa.
Kun vertaa saab-varustelistan jousikoodeja epc:n listaan, niin kaikki ovat tavallisia jousia(no mitkä löysin, osa uudempia kuin vertailu taulukko..) eli jos on jo sport-alusta autossa alkujaan, niin sille on turha etsiä korvaajaa jousikoodilla.
Taas ajatellen; jos aerossa on jousikoodi 7 niin tilalle 7-koodin sarjakin (tavallisesta tulisi sarjalla 3-->7) Ymmärtääkö joku mun höpinöitä? Näitä ei ole tarkoitettu varaosiksi vaan päivitys osiksi. Tietty olisi kiva jos joku muukin alkujaan sportin omistanut kertoisi miten valitsi uuden sarjan ettei tarvi pelätä että väärää tulisi.
Niin joo ja parasta että se hemmetin rutinakin loppui itsekseen... tosin alusta vaihtuu nyt.