SS:n kattotelineet SC:hen?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Kysymys kuuluu, käykö SS:n taakkatelineet SC:hen jossa ei ole kattokaiteita? Löysin vanhan viestiketjun, jossa telineiden mainittiin käyvän samoihin kiinnityspisteisiin taaemman jäädessä kuitenkin melko vinoon (?). Eli ilmeisesti telineet käy, mutta onko kellään kokemusta / tietoa asiasta? Metro-Autossa kun eivät osanneet sanoa...

Kyse lienee ensisijaisesti telineiden jalkojen sopivuudesta kiinnityspisteisiin. Parkkihallissa sattui SS viereiseen ruutuun, ja katsoin sen telineiden kiinnitys "luukkujen" alle. Ainakin silmämääräisesti mutterin kolo oli saman kokoinen / näköinen. Itse luukku oli tosin vähän kapeampi.

Thulen katalogin mukaan SS:n ja SC:n telineiden jalkasarja taitaa olla sama, joten ne käynevät ainakin päittäin? Mutta tuoko esim. katon leveys ja taakkatelineen putken säästömahdollisuus ongelmia, tai onko kokemusta muista merkeistä?
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Sopii SS:n kattotelineet SC:hen. Jompaa kumpaa tai molempia pitää leveydeltään säätää, mutta se onnistuu helposti telineen alla olevasta ruuvista (tai no helposti, kun on oikeat työkalut, muistaakseni tarvitsee kuusiokoloavaimen, jossa on reikä keskellä). Taaempi teline jää vähän vinoon eteenpäin, kun SS:n katto kaartuu taaksepäin ja SC:n katto on suorempi.

Mä olen ainakin käyttänyt edellisessä SC:ssä SS:n telineitä, joten nämä kokemukset on ihan omakohtaisia.
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja ptme »

Minulla on nuo Thulen telineet SC:hen ostettuna, mutta menestyksekkäästi niitä on käytetty myös SS:ssä. Ei ole merkittävää eroa "kulmassa".
Samat telineet sopivat myös 3-sarjan Bemariin, jos nyt joku sellaista talvella käyttää :wink:
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
gemini
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Syys 05, 2007 22:09
Paikkakunta: Lohtaja

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja gemini »

Ne bemariinkin sopivat Thulen telineet on täälläkin, ja aika siististi nuo saa SC:hen. Eli aika 'suoraan' ne tulevat, ehkä tarkasti katsomalla huomaa, että taaempi on vähän vinossa. Mutta ei tuo telineiden käyttöön vaikuta kyllä mitenkään.
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja Recon »

Olen kokeillut SS:n telineitä SC:en ja aika vinoon se taaimmainen tuli. Myin pois ja lähes samalla hinnalla sain hyvät SC:n telineet.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Kiitos kommenteista! Täytyy hankkia SS:n telineet (niitä kun tuntuu olevan myynnissä käyttetyinäkin), kun siis toimivat SC:ssäkin kiinnityksen osalta. Pieni vinous ei haittaa, kunhan taaempi teline ei tule niin vinoon ettei suksia saa "giljotiini" mallisten suksipidikkeiden väliin.
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja TTiD »

JiiEe:lle semmoista viestiä, että nim.merk. MarkoA :lla ois myynnissä SC:n kattotelineet!
Turbo²
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

TTiD kirjoitti:JiiEe:lle semmoista viestiä, että nim.merk. MarkoA :lla ois myynnissä SC:n kattotelineet!
MarkoA:llapa onkin kattokiskot, JiiEellä ja mulla ei. Luulen, että Markon telineet majailisivat jo Liedossa, jos vaan sopisivat :D

EDIT: Turun Autohallista saa nyt kanta-asiakkaana C-trackit kattokaiteettomaan SC:hen alle 150€:lla. Mitä Thulet maksaa, ja mistä niitä saisi :oops:

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja ptme »

Maksoin Thulesta 128 EUR vuosi sitten, Autoasi taisi olla tarvikeliikkeen nimi.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Re: SS:n kattotelineet SC:hen?

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Kyselin Thulen telineitä Helsingistä Oulunkylän AD autotarvikkeesta, ja hintaa oli kaikkineen 142 € (ja juuri ei-kattokaiteelliseen malliin siis).

Eli tuntipalkoille pääsi, kun ostin uuden karheat Mont Blanc Readyfit -telineet Keltaisesen Pörssin kautta viidellä kympillä. Ovat SS:n telineet (ohjekirjan mukaan Saab 9-3 vuodesta 2002 -->), mutta kävivät siis täysin ilman ongelmia SC:hen, leveyden säädön jälkeen. Etummainen teline jää aavistuksen vinoon katon muodon vuoksi, mutta se ei vaikuta mitenkään käyttöön näissäkään telineissä.
Vastaa Viestiin