Ei kai siinä mikään pieleen menekään. Antamillasi luvuilla ja 2 l/100 km kulutuserolla taitaa tulla jotain 4500 km/vuosi "break eveniksi". Tuo 529 euroa kuullosta matalalta. En jaksanut tarkistaa sitä.Vielä tuosta rahallisesta puolesta. Mikä mulla menee laskuissa pieleen, kun vertaan 9-3 SS TTiD ja 2.0TS Vector malleja. Mun laskuopin mukaan ns kannattavuusraja tulee hyvin matalilla kilometrimäärillä? 2.0TTiD maksaa 39690€ ja 2.0TS 40020€. Tuulilasin laskuri antaa käyttövoimaveroksi 529 euroa vuodessa. En ole tarkastanut tuota lukemaa.
Koko kannattavuushomma menee vähän päälaelleen, jos diesel versio on bensaverrokkiaan halvempi. Tuossakin tapauksessa ekan vuoden verot on miltei kuitattu ostohintojen erossa.
Kannattaa muuten katsoa kaikki tinkivarat loppuun asti. Dieseleissähän huhuttiin olevan hyvät katteet ennestään. Lieko kaikki veroale tullut kuluttajille?