Tankkaus ja hälytin...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Tota... Kun en löytänyt täältä vastausta tähän.

Ajan auton tankille, sammutan, otan avaimen taskuun. Kun olen tankannut auton on hälytin sillä aikaa kytkeytynyt päälle ja oven avatessa se laukeaa huutamaan. Tämä on nyt toistunut molemmilla kerroilla kun olen uutta hankintaani joutunut tankkaamaan.

Miten siis näiden kanssa pitäisi toimia tankilla? Pitääkö avain jättää virtalukkoon? Kun en kaukosäätimellä saanut hälyä pois päältä ulkopuolelta vaan oli pakko avata ovi ja hälyn huutaessa laittaa avain pesään.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

tomtom kirjoitti:Tota... Kun en löytänyt täältä vastausta tähän.

Ajan auton tankille, sammutan, otan avaimen taskuun. Kun olen tankannut auton on hälytin sillä aikaa kytkeytynyt päälle ja oven avatessa se laukeaa huutamaan. Tämä on nyt toistunut molemmilla kerroilla kun olen uutta hankintaani joutunut tankkaamaan.

Miten siis näiden kanssa pitäisi toimia tankilla? Pitääkö avain jättää virtalukkoon? Kun en kaukosäätimellä saanut hälyä pois päältä ulkopuolelta vaan oli pakko avata ovi ja hälyn huutaessa laittaa avain pesään.
Oisko vian poikanen. Tietääkseni hälyttimen ei pitäisi mennä päälle jos ovia ei lukitse? Onko kyseessä Saabin oma hälytin?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja tomtom »

On alkuperäinen hälytin juu. Ymmärtäisin kyllä jos hälytin virittäytyisi uudelleen sellaisessa tapauksessa, että oven jättää avaamatta kun hälytin on dis-armattu kakella. Mutta outoa, että se virittäytyy itsekseen kun vaan tankkailee. Uskaltaako avaimen jättää virtalukkoon tankkaamisen ajaksi? Siis ettei ovet vaan mene itsestään lukkoonkin jossain tapauksessa? :roll: Harmillinen pikkuvika, jolla saa herätettyä muiden huomion huoltoaseman pihalla...
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Toimiihan ovikytkimet? voi olla että se vikapainallus toiminto tulee päälle jos auto luulee ettei autoon menty..
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Hälytin menee päälle automaattisesti jonkin ajan kuluttua.
Itse otan avaimen pois virtalukosta tankkauksen ajaksi, menen tankkaamaan ja poistuessani maksamaan, laitan siinä kaukosäätimellä ovet lukkoon.
Jos auton joutuu siirtämään ensin tankkipaikalta pois, niin riittää, että painat kerran oven lukitusta "AUKI", niin hälytin kytkeytyy pois päältä.
Itse en jättäisi koskaan avainta virtalukkoon edes tankkauksen ajaksi.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Saabel kirjoitti:Hälytin menee päälle automaattisesti jonkin ajan kuluttua.
Itse otan avaimen pois virtalukosta tankkauksen ajaksi, menen tankkaamaan ja poistuessani maksamaan, laitan siinä kaukosäätimellä ovet lukkoon.
Jos auton joutuu siirtämään ensin tankkipaikalta pois, niin riittää, että painat kerran oven lukitusta "AUKI", niin hälytin kytkeytyy pois päältä.
Itse en jättäisi koskaan avainta virtalukkoon edes tankkauksen ajaksi.
Viimeksi yritin juuri tätä. Kun muistin edellisen kerran, niin tarkistin vilkkuuko hälyn ledi. Vilkkuihan se. Yritin sitten saada sen pois painamalla lukituksen avaus-painiketta kakesta, mutta ei tuntunut auttavan. Ei auttanut kuin avata ovi, niin että häly alkoi huutamaan ja avain virtalukkoon...

Tänään teki ihan muuten vaan niin, että kun tulin autolle ei kake toiminut ovien lukitukseen. Ei muuta kun ovi avaimella auki ja häläri huutamaan. Loppuihan se taas kun avaimen työnsi virtalukkoon, mutta melko ikävä tapa.

Pitäisihän SID:iin tulla ilmoitus jos kaken paristo on lopussa?
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Jaaha, no sitten ei varmaan auta muu, kuin kaukosäätimellä laittaa välillä kiinni ja auki. Oisko sitten häiriö toiminnassa tai ohjelmassa. Itselläni pelaa hommat noin ja pelkkä aukaisunappulan painaminen riittää pistämään hälyt pois päältä. Harmillinen homma tollainen.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Vikahan tuo on, no doubt. Kyllä se lukot avaamalla häly deaktivoituu, ei tarvitse avainta virtalukkoon. Ei muuta kuin huoltoon valittamaan, jokin siinä on pielessä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Saabel kirjoitti:Hälytin menee päälle automaattisesti jonkin ajan kuluttua.
Itse otan avaimen pois virtalukosta tankkauksen ajaksi, menen tankkaamaan ja poistuessani maksamaan, laitan siinä kaukosäätimellä ovet lukkoon.
Jos auton joutuu siirtämään ensin tankkipaikalta pois, niin riittää, että painat kerran oven lukitusta "AUKI", niin hälytin kytkeytyy pois päältä.
Itse en jättäisi koskaan avainta virtalukkoon edes tankkauksen ajaksi.
Jos auton ajaa parkkiin, sammuttaa, ottaa avaimet pois virtalukosta ja jättää auton sellaisenaan kököttämään, ei mielestäni hälyttimen pitäisi mennä automaattisesti päälle!? Vain siinä tapauksessa että lukitsee ovet ja avaa uudestaan lukituksen, mutta ei avaa ovia, menee häly jonkin ajan kuluttua automaattisesti takaisin päälle.
Minulla ei ainakaan hälytin mene päälle yön aikana kun auton ovet on auki koko yön, Tallissa kun säilytän. Myöskään tankkauksen aikana ei hälyt häiritse. Mielestäni tomtom hälyssä on jotain toiminnalista vikaa tai jokin anturi ei anna oikeaa signaalia.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Twarrior kirjoitti:
Saabel kirjoitti:Hälytin menee päälle automaattisesti jonkin ajan kuluttua.
Itse otan avaimen pois virtalukosta tankkauksen ajaksi, menen tankkaamaan ja poistuessani maksamaan, laitan siinä kaukosäätimellä ovet lukkoon.
Jos auton joutuu siirtämään ensin tankkipaikalta pois, niin riittää, että painat kerran oven lukitusta "AUKI", niin hälytin kytkeytyy pois päältä.
Itse en jättäisi koskaan avainta virtalukkoon edes tankkauksen ajaksi.
Jos auton ajaa parkkiin, sammuttaa, ottaa avaimet pois virtalukosta ja jättää auton sellaisenaan kököttämään, ei mielestäni hälyttimen pitäisi mennä automaattisesti päälle!? Vain siinä tapauksessa että lukitsee ovet ja avaa uudestaan lukituksen, mutta ei avaa ovia, menee häly jonkin ajan kuluttua automaattisesti takaisin päälle.
Minulla ei ainakaan hälytin mene päälle yön aikana kun auton ovet on auki koko yön, Tallissa kun säilytän. Myöskään tankkauksen aikana ei hälyt häiritse. Mielestäni tomtom hälyssä on jotain toiminnalista vikaa tai jokin anturi ei anna oikeaa signaalia.
Kävin puoli tuntia sitten koeajolla uudella aerolla ja myyjälle kävi sama temppu, kuin minulla on siinä vanhemmassa autossa. Hän jätti ovet lukitsematta, otti avaimen käteensä, mutta hetken kuluttua halusi näyttää auton sisustaa uudelleen ja avatessaan lukitsemattomat ovet uudelleen muutaman minuutin päästä, laukesi hälytin tuuttaamaan.
Minulla todellakin hälyt menevät päälle hetken kuluttua,vaikka ovia ei lukita ja oven avausnäppäimen painallus riittää deaktivointiin, eli ei tartte ensin lukita ja avata ovia. Onko mahdollista, että se on joku ohjelmallinen juttu, joka laitetaan automaattisesti toisissa maissa päälle?
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Saabel kirjoitti:Onko mahdollista, että se on joku ohjelmallinen juttu, joka laitetaan automaattisesti toisissa maissa päälle?
Mun muistaakseni tuon pystyy Tech2:lla säätämään. Eli että meneekö häly päälle vain kaukosäätimestä vai myös tietyn ajan kuluttua. Mutta Suomalaisissa autoissa ei pitäisi olla automaattisesti päällä, toki jos et ole ensimmäinen omistaja niin sen on voinut haluta päälle (tai laitettu "vahingossa").
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Tavallaan lohdullista, että vika tai ominaisuus esiintyy jossain muussakin yksilössä... :) En ole tässä kerennyt perehtymään enempää hetkeen, mutta pitää sitten seuraavana vapaana käydä Laakkosella vaikka kääntymässä ja kysyä tuosta Techillä tutkimisesta. Tai ruveta tankkaamaan auto käynnissä...
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

tomtom kirjoitti:Tavallaan lohdullista, että vika tai ominaisuus esiintyy jossain muussakin yksilössä... :) En ole tässä kerennyt perehtymään enempää hetkeen, mutta pitää sitten seuraavana vapaana käydä Laakkosella vaikka kääntymässä ja kysyä tuosta Techillä tutkimisesta. Tai ruveta tankkaamaan auto käynnissä...
Ja polttaa huolto-asema :lol: , ehkä se TECHII päivitys olisi viisaampi
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Twarrior kirjoitti:
tomtom kirjoitti:Tavallaan lohdullista, että vika tai ominaisuus esiintyy jossain muussakin yksilössä... :) En ole tässä kerennyt perehtymään enempää hetkeen, mutta pitää sitten seuraavana vapaana käydä Laakkosella vaikka kääntymässä ja kysyä tuosta Techillä tutkimisesta. Tai ruveta tankkaamaan auto käynnissä...
Ja polttaa huolto-asema :lol: , ehkä se TECHII päivitys olisi viisaampi
Täällä on riskinä toi CAR-jacking, joten ei kannata jättää autoa käymään ja avainta paikoilleen. Yleensä ovet on ohjelmoitu menemään lukkoon, kun lähdetään liikkeelle, joten esim. liikennevaloissa ei käsilaukun sieppaus tai takakontin tyhjennys käy niin helposti. Peli on kovaa välillä. Kuukausi sitten ammuttiin auton omistajaa, joka ei heti luovuttanut avaimia ja paikalle tullut poliisi sai välittömästi surmansa ryöstäjien luodeista, kun he avasivat tulen poliisia kohti. Auto oli vanha Golffi...... 8O
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tankkaus ja hälytin...

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Saabel kirjoitti:Peli on kovaa välillä. Kuukausi sitten ammuttiin auton omistajaa, joka ei heti luovuttanut avaimia ja paikalle tullut poliisi sai välittömästi surmansa ryöstäjien luodeista, kun he avasivat tulen poliisia kohti. Auto oli vanha Golffi...... 8O
OT: Jos puhut Amerikoista, niin itsekkin näin siellä aika elokuvamaisen pysäytyksen SFO:n keskustassa viime vierailulla :) oli jännitystä ja vaarallisia tilanteita. En kyllä luopuisi Golfin takia henkikullastani, Saabista sen sijaan... :P
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin