BSR?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.3i-16 kirjoitti:kortti on muutenkin tosi edukas, kun vuosimaksut ovat todella pienet ja bonusta kertyy kivasti ostoksista. Ero kortissa on se, että kauppias maksaa myyntitapahtumasta amexilla noin 10 kertaisen kulun verrattuna visa/masteriin. Käyttäjälle todella hyvä kortti! Suosittelen muutenkin kuin lastun tilaamisessa! :D
Edukasta voi olla joo, mutta tuon 10-kertaisen kulun takia monikaan osamyyjä ei hyväksy tuota korttia. Esim. Saabfestivaaleilla SDCC:n varastomyynnissä pystyy maksamaan melkeinpä millä tahansa luottokortilla, mutta AMEXia he eivät hyväksy.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

karitammi kirjoitti:Kertokaas nyt tyhmälle miksi minusta kukaan ei kysele asioita Maptunista? Eikös se hinnan ja speksien puolesta vastaa BSR:ää?

Siinähän vissiin pitää vaihtaa ohjausboksi aina ja se ei ole palautettavissa kuten BSR. Onko tavassa etuja? Hinta taitaa olla aika BSR:ää vastaava. Hirschin edun ymmärrän, se on takuu ja status Saabin "omana" tunaajana. BSR:n etu on selkeästi ohjelmoinnin helppous ja vakiosoftan palautettavuus.

Tiedän, että tämä voi olla flame-aihe. Joskus aikanaan on taitettu peistä seossuhteista jne. Mutta jos nyt oletetaan, että kaikki softat hoitavat homman koneen kannalta yhtä hyvin.

Luulen muuten, että VIN-koodin laitto BSR:ään on kopiointisuoja. Joku elektroniikkanero varmaan voisi kiertääkin sen ja sen jälkeen kylän saabisteilla olisi vai yksi ohjelmointlaite.
Onhan noita viritysvalmistajia 9-3 Sport Sedaniin/Combiin/Cabriolettiin:

- Hirsch Performance
- Nordic Uhr
- Maptun
- SQR
- BSR
- Chip Center
jne.

Tietääkseni ainoat viritysvalmistajat, joilta voi saada tuollaisen "ohjelmointityökalun" virisoftan ohella, ovat BSR ja Chip Center. Muut hoitavat virittämisen joko vaihtamalla moottorinohjausboksin tai sitten uudelleenohjelmoimalla boksin diagnostiikkapistokkeen (OBD II) kautta.

Ohjausboksin fyysisestä vaihdosta on se hyöty, että jos softan syöttämisessä PPC -laitteen tms. avulla sattuu joku ennalta arvaamaton seikka, joka keskeyttää softan syötön, moottorinohjausboksia voi tällöin käyttää verkon painona. Yhdelle hemmolle kävi näin ja sen jälkeen alettiinkin sitten etsiä uutta ohjausboksia pilalle menneen tilalle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

karitammi kirjoitti:Kertokaas nyt tyhmälle miksi minusta kukaan ei kysele asioita Maptunista? Eikös se hinnan ja speksien puolesta vastaa BSR:ää?

Siinähän vissiin pitää vaihtaa ohjausboksi aina ja se ei ole palautettavissa kuten BSR. Onko tavassa etuja? Hinta taitaa olla aika BSR:ää vastaava. Hirschin edun ymmärrän, se on takuu ja status Saabin "omana" tunaajana. BSR:n etu on selkeästi ohjelmoinnin helppous ja vakiosoftan palautettavuus.

Tiedän, että tämä voi olla flame-aihe. Joskus aikanaan on taitettu peistä seossuhteista jne. Mutta jos nyt oletetaan, että kaikki softat hoitavat homman koneen kannalta yhtä hyvin.

Luulen muuten, että VIN-koodin laitto BSR:ään on kopiointisuoja. Joku elektroniikkanero varmaan voisi kiertääkin sen ja sen jälkeen kylän saabisteilla olisi vai yksi ohjelmointlaite.

Maptunin epäsuosio lienee peruja edellisen Suomen kauppiaan huonosta palvelusta. Tällä hetkellä heillä ei ole lainkaan jälleenmyyjää Suomessa.

Ruotsin puolelta Fredrikiltä saa erittäin hyvää palvelua joko toisella kotimaisella tai englannin kielellä.

Maptunin hyviä puolia taitaa BSR:ään verrattuna olla se, että mikäli muutat autoasi lisää ja haluat uuden boksin, tulee se reilulla alennuksella (muistaakseni niin että päivitys olisi vain 10% ensimmäisen softan hinnasta). Lisäksi maptunilta saat softan ihan mille kokoonpanolle tahansa, eli stegejen peruskokoonpanoja ei ole pakko noudattaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:kortti on muutenkin tosi edukas, kun vuosimaksut ovat todella pienet ja bonusta kertyy kivasti ostoksista. Ero kortissa on se, että kauppias maksaa myyntitapahtumasta amexilla noin 10 kertaisen kulun verrattuna visa/masteriin. Käyttäjälle todella hyvä kortti! Suosittelen muutenkin kuin lastun tilaamisessa! :D
Edukasta voi olla joo, mutta tuon 10-kertaisen kulun takia monikaan osamyyjä ei hyväksy tuota korttia. Esim. Saabfestivaaleilla SDCC:n varastomyynnissä pystyy maksamaan melkeinpä millä tahansa luottokortilla, mutta AMEXia he eivät hyväksy.

Juu, eikä moni muukaan hieman pienempi kauppias.

Esim. lentoliput ja muut kalliimmat ostokset on hyvä tehdä amexilla koska luottoyhtiö ottaa virhevastuun perimisen kontolleen ja maksaa asiakkaalle heti AMEXilla ostetusta tuotteesta korvauksen palautusta vastaan. Kortin väristä riippuu taas joustavuus. Lentolipuissa taas amex korvaa 500$ vapaisiin menoihin per vuorokausi plus hotelliyöt mikäli jostain syystä ei pääse koneeseen, mielestäni erittäin hyvä matkavakuutus.

Kohta pitää perustaa oma ketju luottokorttikeskustelulle :lol:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.3i-16 kirjoitti:Maptunin epäsuosio lienee peruja edellisen Suomen kauppiaan huonosta palvelusta. Tällä hetkellä heillä ei ole lainkaan jälleenmyyjää Suomessa.
Oho, tuota en tiennytkään, että J-P on "heittänyt pyyhkeen kehään" 8O No ehkä niin oli parempi.

Ja joo, Maptun rules. Ei ole mitään pahaa sanottavaa heidän toiminnastaan (itse asiassa pelkkää hyvää), vaikka meikäläisen softapurkissa onkin tällä hetkellä Nordicin väsäämä softa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2832
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

2.3i-16 kirjoitti:Maptunin hyviä puolia taitaa BSR:ään verrattuna olla se, että mikäli muutat autoasi lisää ja haluat uuden boksin, tulee se reilulla alennuksella (muistaakseni niin että päivitys olisi vain 10% ensimmäisen softan hinnasta). Lisäksi maptunilta saat softan ihan mille kokoonpanolle tahansa, eli stegejen peruskokoonpanoja ei ole pakko noudattaa.
Maptunin sivuilta:

http://www.maptun.com/products.php?pagesrc=33
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
saabistiniko
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 19:20
Paikkakunta: Toijala

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja saabistiniko »

siis jos tilaa bsr ppc nii tarviiko muuta kuin sen ohjaimen joka laitetaan ohjaamossa olevaan piuhaan ja lataus ?
ei tarvitse tehdä muuta ?
saab 9-3 1.8t 2005
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Okram »

Niinhän se on, pelkkää dataa.. ja sitten saappi kulkee tuhatta ja sataaaaa... :mrgreen:
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

saabistiniko kirjoitti:siis jos tilaa bsr ppc nii tarviiko muuta kuin sen ohjaimen joka laitetaan ohjaamossa olevaan piuhaan ja lataus ?
ei tarvitse tehdä muuta ?
Moi! Vielä helpommalla jos haluut päästä, niin osta multa koko paketti: 9-3SC MY06 + BSR Steg 1 (215 hv), ohajin tietty mukana :)
Eikä ole kuin 44 tkm ajettu ja (liian) halvalla lähtee työsuhdeauton alta pois...
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
saabistiniko
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 19:20
Paikkakunta: Toijala

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja saabistiniko »

Jyrki73 kirjoitti:
saabistiniko kirjoitti:siis jos tilaa bsr ppc nii tarviiko muuta kuin sen ohjaimen joka laitetaan ohjaamossa olevaan piuhaan ja lataus ?
ei tarvitse tehdä muuta ?
Moi! Vielä helpommalla jos haluut päästä, niin osta multa koko paketti: 9-3SC MY06 + BSR Steg 1 (215 hv), ohajin tietty mukana :)
Eikä ole kuin 44 tkm ajettu ja (liian) halvalla lähtee työsuhdeauton alta pois...

käykö se kun minulla on 9-3ss 2005 1.8t
jos käy niin mihin hintaa luopuisit siitä ?
saab 9-3 1.8t 2005
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

saabistiniko kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti:
saabistiniko kirjoitti:siis jos tilaa bsr ppc nii tarviiko muuta kuin sen ohjaimen joka laitetaan ohjaamossa olevaan piuhaan ja lataus ?
ei tarvitse tehdä muuta ?
Moi! Vielä helpommalla jos haluut päästä, niin osta multa koko paketti: 9-3SC MY06 + BSR Steg 1 (215 hv), ohajin tietty mukana :)
Eikä ole kuin 44 tkm ajettu ja (liian) halvalla lähtee työsuhdeauton alta pois...

käykö se kun minulla on 9-3ss 2005 1.8t
jos käy niin mihin hintaa luopuisit siitä ?
Valitettavasti PPC ei käy kuin yhteen autoon (joudut anatamaan auton tarkat tiedot laiteen ostaessasi) eli joutuisit osatamaan multa koko auton (mikä sekin käy vallan hyvin päinsä :D ).
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Okram »

Luulisi muuten suhteessa lastun/softan/viriboxin (600-880e) nostavan auton arvoa enemmän, kuin sen hankintahinta.
Riippuu sekin tietty monista asioista.. ajetuista kilometreistä lastutettuna, ajotyylistä, ostajan iästä jne...

Entä jos saisin valita muuten ihan samalaisista saabeista, mutta toisessa juuri asennettu stage 1 ja toiseen teetetty juuri ruostesuojaus. Molemmat lienee noin samanhintaisia. Riippuu tietty ostajasta aina :)

Menikö taaaaas off t(r)opic 8O
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Okram kirjoitti:Luulisi muuten suhteessa lastun/softan/viriboxin (600-880e) nostavan auton arvoa enemmän, kuin sen hankintahinta.
Riippuu sekin tietty monista asioista.. ajetuista kilometreistä lastutettuna, ajotyylistä, ostajan iästä jne...

Entä jos saisin valita muuten ihan samalaisista saabeista, mutta toisessa juuri asennettu stage 1 ja toiseen teetetty juuri ruostesuojaus. Molemmat lienee noin samanhintaisia. Riippuu tietty ostajasta aina :)

Menikö taaaaas off t(r)opic 8O

Ruostesuojaus nyt ainakin on turha autossa, joka ei hevillä ruostu :D .
arskar
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 08, 2006 19:09
Paikkakunta: TURKU

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja arskar »

Suosittelen kyllä lastutusta. Vieläkin hymy korvissa, kun painaa kaasua kunnolla. :D
Ei tartte ihan heti vaihtaa tohon bensasyöppö 2.8 V6 aeroon tota nykyistä.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja TA »

Maanantaina tilasin PFS:lta ja tänään torstaina tuli ilmoitus, että on postissa noudettavissa. Juhannuksen jälkeen ensin auton määräaikaishuolto ja sitten "päivitetään". On vähän samanlainen olo kuin pienenä jouluaattoa odotellessa. :D
Vastaa Viestiin