Konepesu - Antenni katolla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Yleensä tulee omin pienin kätösin pestyä tuo auto, mutta nyt kiireen ja vaihtelevien kelien vuoksi olen harkinnut konepesua. Auto on niin hävyttömän paskanen, että luulen ettei harjaton pesu tuo hyvää lopputulosta. Oletteko käyttäneet SS-autoja konepesussa? Mites se hainevä-antenni siellä katolla... ottaako osumaa konepesussa? Saako sitä irti pesun ajaksi?
-Mscrnt-
Hetero
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja Hetero »

Mscrnt kirjoitti:Yleensä tulee omin pienin kätösin pestyä tuo auto, mutta nyt kiireen ja vaihtelevien kelien vuoksi olen harkinnut konepesua. Auto on niin hävyttömän paskanen, että luulen ettei harjaton pesu tuo hyvää lopputulosta. Oletteko käyttäneet SS-autoja konepesussa? Mites se hainevä-antenni siellä katolla... ottaako osumaa konepesussa? Saako sitä irti pesun ajaksi?

Koneessa pesen säännöttömästi. Evä ei ota osumaa eikä sitä irti saisikaan.
Saab 9-5 Wagon 2008 2.3t A Linear Performance
Edelliset:Saab 9-3 SC 2008 1.9TTID A6 Vector Business, Saab 9-3SS 1.8t -04, Saab 9-3SE 2.0i -98
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Hetero kirjoitti:
Mscrnt kirjoitti:Yleensä tulee omin pienin kätösin pestyä tuo auto, mutta nyt kiireen ja vaihtelevien kelien vuoksi olen harkinnut konepesua. Auto on niin hävyttömän paskanen, että luulen ettei harjaton pesu tuo hyvää lopputulosta. Oletteko käyttäneet SS-autoja konepesussa? Mites se hainevä-antenni siellä katolla... ottaako osumaa konepesussa? Saako sitä irti pesun ajaksi?

Koneessa pesen säännöttömästi. Evä ei ota osumaa eikä sitä irti saisikaan.

Jos se evä alkaa irtoamaan konepesussa, niin silloin kyllä hajoaa jotain muualtakin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Eipä tuo tuosta mihinkään ole lähtenyt. Se ei kuitenkaan niin pitkä piiska ole.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
LeMansBlau
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 12:50

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »

Eikös toi "evä" ole ihan vaan tööning koriste ei antenni? :wink:
"Saapillua!"
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Oon vähän samoilla aatteilla liikenteellä kuin Mscrnt ja omasta sijainnista johtuen ajattelin kokeilla noita Wash1:n pesuautomaatteja. Mitenkäs nuo pehmoharjat suhtautuvat auton metallimaalipintaa? Tavallinen harjapesuhan teurastaa sen pinnan varmaan hiotun näköiseksi alta aikayksikön, mutta oisko noi pehmoharjat on sen verran sivistyneemmät, että tuollaiseen uskaltaisi mennä? Aiemmin olen aina pessyt käsin.
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

LeMansBlau kirjoitti:Eikös toi "evä" ole ihan vaan tööning koriste ei antenni? :wink:
Eikös se ole matkapuhelimen lisäantenni, jos tarkkoja ollaan?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

"Kännykkäantennihan" se.
Radion antenni on takalasin lämmittimessä.

Olisi kyllä parempi radion kuuluvuuden/häiriöiden kannalta, jos tuo "hainevä" olisi radio-kännykkä-yhdistelmäantenni.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja 966 »

Yhdistetty kännykkä/gps-antenni, jos kyseiset laitteet autossa.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja agios »

Minä pesen aina näin talvisin konepesussa ja aina harja. Eipä tuo miksikään siinä mene. Kun kokeilee oman käsipesun jälkeen pintaa niin ei niin sileä ole. Talvisin siinä on se hyvä puoli että harjapesussa lähtee nuo nastahiukkaset ruostuttamasta pois.
IJR
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 14:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja IJR »

Onetwo3d kirjoitti:Oon vähän samoilla aatteilla liikenteellä kuin Mscrnt ja omasta sijainnista johtuen ajattelin kokeilla noita Wash1:n pesuautomaatteja. Mitenkäs nuo pehmoharjat suhtautuvat auton metallimaalipintaa? Tavallinen harjapesuhan teurastaa sen pinnan varmaan hiotun näköiseksi alta aikayksikön, mutta oisko noi pehmoharjat on sen verran sivistyneemmät, että tuollaiseen uskaltaisi mennä? Aiemmin olen aina pessyt käsin.
Suhteellisen säännöllisesti Wash1:n pesua käyttävänä en osaa ainakaan äkkiseltään mitään negatiivista sanoa. Positiivista taas on varsin edulliset hinnat.

Entisessä 9-5:ssa sen enempää kuin nykyisessä 9-3:ssakaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia maalipinnan osalta. Ylipäätään perheessä on pesty Saabeja erilaisissa automaattipesuissa vuosikausia, eikä mielestäni koskaan ole maalipinnat kärsineet. Ja kaipa nuo harjat on tosiaan nykyisin paljon hellävaraisempia kuin vaikkapa 10 vuotta sitten :)
9-3 SS 1.8t MY07
"Saab is a smart man's Volvo" - Jeremy Clarkson
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Hmm ok, käytin auton tuolla automaagilla ja tulihan siitä toki helkkarin puhdas, mutta kyllä pinnassa näkyy tommosia pyöreitä "hiomajälkiä". Tietty vaikea sanoa (kun en ole sen tarkemmin katsonut) miten noita syntyy käsinpesussa (painepesuri ja kevyt harja), mutta ainakin jossain taisin lueskella, että jos noita automaagipesuja tarpeeksi harrastaa niin nuo hieromajäljet näkyvät vaan enemmän ja enemmän.

Eipä tuosta sinänsä mitään valitettavaa muuten ole, helppoa ku heinän teko :)
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Vahaa sitten keväällä pinnan sileäksi. Itse ainakin pesetän autoa riittävän usein, voi olla että siinä maalipinnassa on sitten jo paljon muuta keväällä ellei. Varmasti jotain pientä jälkeä jää (lähes mitätöntä), mutta niin kauan kuin ne saa pois asia ok. Tulee tuolla tien päällä paljon kovempaa rasitusta auton pinnalle. Kesällä ostettu tuulilasikin oli jo hiekkapuhallettu, keulasta puhumattakaan. Minkäs teet ajettava on.
SnowLord
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 17:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja SnowLord »

Yhdestä esittely Saabista lähti hainevä konepesussa irti. Pesukoneessa tosin todettiin olleen anturivika jonka vuoksi ei huomannut tuota pientä hainevää. Mikäli oikein ymmärsin, korjauskustannukset nousivat melkoisen korkeiksi eli ei se pelkkä evä siitä silloin lähde.
_________________
#3668
1.8t 9-3SC MY08 BSR Steg1
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Konepesu - Antenni katolla?

Viesti Kirjoittaja 966 »

Sen "hainevän" muovikuoren alla on alumiinivalua oleva pohja/runko-osa alapinnassaan samaa valua oleva uloke kierteillä. Kiinnitys isolla mutterilla kattopellin alapuolelta, eli ei saa irroitettua helposti. Itse virittelin "aftermarket" (Garmin) navigaattorin lisäantennin "evän" sisään paremman yhteyden toivossa. En tiedä oliko tarpeellista, kun ei tullut "testattua" juurikaan ilman lisäantennia (suojattu tuulilasi), mutta nyt ainakin löytyy satelliitit nopeasti.SC:ssä pääsi käsiksi takaa poistamalla 2 muovikiinnikettä ja raottamalla kattoverhoilua, sedan lienee jo "kinkkisempi".
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Vastaa Viestiin