Lisämittareista

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Onko kukaan mallaillu josko sais mittarin asennettua tuhkakuppikoteloon niin, että sen saisi suljettua vielä? Tuhkakupin siis. Vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus? Itse leikin ajatuksella, että olis kiva jos sen saisi silleen piilotettua. Olis ihan orkkiksen näkönen ohjaamo sitte jos haluaa. Tätä ajattelin ainakin itse yrittää ja jos ei onnistu niin varmaan tuohon nimim. eljass:n asennukseen päädyn.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja eljass »

tomtom kirjoitti:Onko kukaan mallaillu josko sais mittarin asennettua tuhkakuppikoteloon niin, että sen saisi suljettua vielä? Tuhkakupin siis. Vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus? Itse leikin ajatuksella, että olis kiva jos sen saisi silleen piilotettua. Olis ihan orkkiksen näkönen ohjaamo sitte jos haluaa. Tätä ajattelin ainakin itse yrittää ja jos ei onnistu niin varmaan tuohon nimim. eljass:n asennukseen päädyn.
Ei onnistu, yritin itsekin. Nuo mittarit tuppaavat olemaan suht syviä joka koituu ongelmaksi tuossa... Tosin Autometeriltä on nyt tullut uusia ei-niin-syviä mittareita, tiedä sitten mahtuisko ne (Uusimmassa GTI-lehdessä oli maininta niistä)
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja tomtom »

eljass kirjoitti: Ei onnistu, yritin itsekin. Nuo mittarit tuppaavat olemaan suht syviä joka koituu ongelmaksi tuossa... Tosin Autometeriltä on nyt tullut uusia ei-niin-syviä mittareita, tiedä sitten mahtuisko ne (Uusimmassa GTI-lehdessä oli maininta niistä)
Ai "Minulla On Isompi Spoileri Kun Sinulla"-lehdessä? :D

Anyway, tätä vähän epäilinkin ja koitinkin jo katsella Defi:n sivuja, kun muistelin sieltä löytyvän jotain elektronisia mittareita. Jos olisivat olleet litteämpiä.

Mutta olen tässä nyt irrottanut tuhkakuppirakennelman ja mittaillut tilaa. Yritän siihen rakentaa kahdelle mittarille jonkun siistin telineen niin että alla oleva säilytystila jäisi vielä käyttöön. Vähän samaan tyyliin kun ekalle sivulle lainatussa SaabCentralin kuvassa.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja eljass »

tomtom kirjoitti:
eljass kirjoitti: Ei onnistu, yritin itsekin. Nuo mittarit tuppaavat olemaan suht syviä joka koituu ongelmaksi tuossa... Tosin Autometeriltä on nyt tullut uusia ei-niin-syviä mittareita, tiedä sitten mahtuisko ne (Uusimmassa GTI-lehdessä oli maininta niistä)
Ai "Minulla On Isompi Spoileri Kun Sinulla"-lehdessä? :D

Anyway, tätä vähän epäilinkin ja koitinkin jo katsella Defi:n sivuja, kun muistelin sieltä löytyvän jotain elektronisia mittareita. Jos olisivat olleet litteämpiä.

Mutta olen tässä nyt irrottanut tuhkakuppirakennelman ja mittaillut tilaa. Yritän siihen rakentaa kahdelle mittarille jonkun siistin telineen niin että alla oleva säilytystila jäisi vielä käyttöön. Vähän samaan tyyliin kun ekalle sivulle lainatussa SaabCentralin kuvassa.
Juurikin se lehti :lol:

Itse meinasin myös rakentaa telineen/peitelevyn, mutta hetken aikaa pähkäiltyäni päätin asentaa tuon mittaritelineen suoraan tuhkakupin kattoon koska se oli huomattavasti helpompaa. Aikamoinen homma taivuttaa muovilevyä (jos jostain vielä löytää oikeanväristäkin) sopivaksi ja leikata se juuri sopivan kokoiseksi. Eli repii tuon koko tuhkakuppiyksikön irti, ottaa itse tuhkaluukun sekä sen mukana liikkuvat osat pois ja ruuvaa mittaritelineen kattoon. Sitten vaan letkut ja piuhat kabiiniin ja mittari kiinni, helppoa ja yksinkertaista, sekä ihan ok näköinen.
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Pikaratkasuna oli ajatus ostaa sellanen lokero ja siihen ruuvata mittariteline kiinni. Mutta kotelo tuhkiksen paikalle olisi maksanu tiskiltä 81e. Sejäi siihen...

Ajattelin itseasiassa taivutella sen telineen jostain metallilevystä ja päällystää sen jollain. Jos löytyisi keinonahkaa joka ei näyttäisi pahalta vaikka. Saatan toki kyllästyä askarteluun ja päätyä samaan ratkasuun kun sulla. :)
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja eljass »

tomtom kirjoitti:Pikaratkasuna oli ajatus ostaa sellanen lokero ja siihen ruuvata mittariteline kiinni. Mutta kotelo tuhkiksen paikalle olisi maksanu tiskiltä 81e. Sejäi siihen...

Ajattelin itseasiassa taivutella sen telineen jostain metallilevystä ja päällystää sen jollain. Jos löytyisi keinonahkaa joka ei näyttäisi pahalta vaikka. Saatan toki kyllästyä askarteluun ja päätyä samaan ratkasuun kun sulla. :)
Itsekin harkitsin sitä lokeroa, mutta juurikin tuon hinnan takia jäi se sitten hankkimatta...

Helpoimmalla tosiaan pääsee kun ruuvaa sen tollein miten itse tein, ja on ihan ok mun mielestä ainakin.
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Nyt olis malli valmis. Ei tarvis ryhtyä kun askartelemaan valmiiks. Mutta nettiä tukiessäni törmäsin Greddyn Informeteriin ja Blitz:n R-VIT:iin. Ilmeisestikkin Scangaugen tyyliin toimivia laitteita, mutta graafisella värinäytöllä. Rupesin harkitsemaan jomman kumman testaamista.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Meillä on makuuhuoneessa sellainen projektiokello, joka heijastaa kellonajan ja lämpötilan kattoon. Väliin olen miettinyt, kuinka hankalaa olisi toteuttaa esimerkiksi nopeuden heijastus suoraan tuulilasiin. Ottaen huomioon, kuinka halpoja nuo projektiokellot nykyään on, ei luulisi sen projektio-osuuden aivan maailmoja maksavan. Kauhean tarkkaan en kyllä ole tuon projektiokellon sielunelämään tutustunut. Mitä nyt että projektio toimii verkkolaitteella ja kello vaatii patterin. Muuten ei aika heijastu seinään. :roll: Ei luulisi olleen ylitsepääsemätöntä ottaa myös kellolle virta verkkolaitteelta. Toisaalta se verkkolaite taisi tulla mukana optionaalisena.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

.
Viimeksi muokannut apu,apupoika, Su Heinä 13, 2008 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja Coltti »

näin sitä pitää... muutaman vuoden uuteen autoon, 80-luvun 500e pommiin ulkonäkönsä puolesta sopiva teollisuusmittari ;D
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Coltti kirjoitti:näin sitä pitää... muutaman vuoden uuteen autoon, 80-luvun 500e pommiin ulkonäkönsä puolesta sopiva teollisuusmittari ;D
Täytyyhän sitä sen verran olla "äijä-meininkiä"..... :lol:
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

,
Viimeksi muokannut apu,apupoika, Ti Touko 26, 2009 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja A.L. »

En nyt ole vielä pellin alla käynyt tutkimassa mutta mistäs kohdasta olette ottaneet paineen mittarille? Läpivienti reikä jo kyllä löytyi kun hiljennin mittariston pärinää. Niin ja löysin entisen omistajan sisätilan lämmittimen kiinnikkeen ruuvien reiät. Muutama ihminen on luikannut sinne pistokkeen luo että ei täälä mitään vanhoja reikiä näy ja nyt kyllä näkyi kun otti paneelin irti :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Lisämittareista

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Noo nyt on BSR:n mittari paikallaan. Vasemmalla puolen mittariston päällä niinkuin topicissa oli kuvaa joltain toiselta.

MUTTA.

Kun auton käynnistää niin mittari näyttää -0.4 bar. Ja kun vähänkin näppää kaasua niin nousee nollaan. Täydellä kiihdytyksellä näytti 0.5-0.6 baria. ja mittari todella nopealiikkeinen :lol: Ei kuitenkaan seilaa
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin