Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kani
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja kani »

Yksi isohko puutehan tuossa on, eli puuttuu lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin. Ei se nyt tällein loppukeväästä enää haittaa, mutta ens talvea varten olis ihan kiva.

Onkos ne missä hinnoissa nykyään? vahdin sen verran hakutoiminnolla että jossain välissä on 180eur maksanu lohko+johtosarja+sisätilahaara ja asennus pari tuntia. onko kukaan viimeaikoina asennuttanut tai asentanut itse, mitkä oli suunnilleen hinnat?

Tohon asennukseen varmaan löytyy ohjeet jos jaksaa alkaa DIY:tä harrastamaan :)
Saab 9-3 1.8t '2004 - MYYNNISSÄ!
Land Rover Series1 2.0L '1955 - MYYNNISSÄ!
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Defalta löytyy tohon säteilylämppärinä, osat lienee jossain 44 (pistokesarja) haarasarja 70 ja itse lämmitin n. 105 euron luokkaa. Calix on vesitilaan tuleva lämmitin, 42 (vastus) + n 60 (haaras.) + 50 euroa ehkä hinnaltaan, toki riippuu mistä tarjouksista niitä ostat. Ja kumpaakin merkkiä on laitettu.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Surffasin lämmpäreitä. Näyttäisi vieläkin olevan tilanne, että Defalta saa mallia silitysrauta ja Calixilta mallia vesitila. Defalla on myös "vaihtoehtoinen" vesiletkuun asennettava malli.

Onko kellään parempaa tietoa tai muita vaihtoehtoja?

Onko yhtään argumenttia malli silitysraudan tehokkuuden puolesta? Senhän asentaisi itse ehkä vähän helpommin.

Pyysin tarjousta lämppärin ja sisäpistokkeen asennukseen liikkeestä ja vastaus oli 604 euroa (osat + työ). Osien hinta on jotain 2,5 kertainen Motonetin hintoihin. Savu nousee päästä, prkl. :twisted:

Ja auto on 2.0T aut.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

karitammi kirjoitti:Näyttäisi vieläkin olevan tilanne, että Defalta saa mallia silitysrauta ja Calixilta mallia vesitila. Defalla on myös "vaihtoehtoinen" vesiletkuun asennettava malli.
Defalta saa kahta mallia. Säteilylämmitintä (silitysrauta) ja samalla tavalla vesitilaan tulevaa kuin Calixiltakin. Mun mielestä Defalla ei ole vesiletkulämmitintä ollenkaan 9-3 SS/SC:ään. Mulla on kaikissa neljässä ("uudessa") 9-3:ssa ollut tuo Defan vesitilaan tuleva lämmitin ja se on ainakin toiminut mielestäni hyvin, voin siis suositella sitä (muistaakseni Defan osanumero on 411 592 tuolle vastuslämmittimelle ja taas tuo säteilylämmitin on osanumero 411 894).

Hintaluokasta en osaa sanoa, mutta sisäpistokkeen kanssa pitäisi asennusajan olla 2h-2,5h. Eli Helsingissä pelkästään jo työ maksaa merkkiliikkeessä vähintään 180€.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja karitammi »

uusi93 kirjoitti: Defalta saa kahta mallia. Säteilylämmitintä (silitysrauta) ja samalla tavalla vesitilaan tulevaa kuin Calixiltakin. Mun mielestä Defalla ei ole vesiletkulämmitintä ollenkaan 9-3 SS/SC:ään. Mulla on kaikissa neljässä ("uudessa") 9-3:ssa ollut tuo Defan vesitilaan tuleva lämmitin ja se on ainakin toiminut mielestäni hyvin, voin siis suositella sitä (muistaakseni Defan osanumero on 411 592 tuolle vastuslämmittimelle ja taas tuo säteilylämmitin on osanumero 411 894).
Tämä oli hyödyllinen tieto. Kiitti. Defan nettisivu väittää muuta, mutta keskusteluja kuuntelemalla/lukemalla olen ymmärtänyt eri lailla

Tarjouksessa oli asennus 270, osat 334. Järjetöntä!
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Nytpä on tullut meillekin ajankohtaiseksi laittaa tuo säteilylämmitin+sisähaaroitus sisätilanlämmittimelle. Auto on vuosimallia -06 9-3 1.8T sport combi. Mistä kannattaisi Helsingin alueelta ostaa tuo säteilylämmitin+johtosarja, hyviä vinkkejä? Mitä nyt sain selville foorumin haku-toiminnolla, niin osanumero lämmittimelle olisi DA 411894, kopioin sen täältä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3%A4mmitin. Asennusohjeetkin löytyivät foorumin haulla :D


Kaikki vinkit tervetulleita!

Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Nonnih, nyt on Defan sarja ostettu, ja sitten pitäisi asentaa. Olisiko kellään vinkkiä kuinka asentaa sisähaaroitussarja? Ilmeisesti hansikaslokeron joutuu ottaamaan pois, että saa johdon tuotua läpi? Onko seinässä reikä valmiina?

Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Lohkolämmittimen + sisätilapistokkeen hinta 9-3 1.8t 5M AAC

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Suuret kiitokset Mimmille! Olen tosin asentamassa säteilylämmitintä, mutta menee varmasti noilla ohjeilla soveltaen!

Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Vastaa Viestiin