Uusi Saabisti ja klubilainen :)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Moi kaikille!
Ostin elämäni ensimmäisen Saabin ja heti piti myös liittyä Saab-Klubiin
Ostamani Saab on -03 vuoden 9-3 1,8t linear. Ajettu juuri sata tuhatta. Tyytyväinen olen ollut ja auto on loistava ajaa. Väri on "helppohoitoisin", eli MUSTA!
Vaihtoehto oli pitkään s40 Volvo, mutta Volvo olkaa olla jo liikaa "sarjatuotankokamaa"
Heti alkuun olisi paljonkin kysyttävää autosta, mutta aloitellaan varovasti
Ensimmäinen ihmetykseni aihe on tuo moottorin tilavuus. Olen kuullut, että Saab ei edes valmista 1.8 l moottoria ja sen puolesta puhuukin tekniset tiedot, joissa on moottorin tilavuus ilmoitettu n. 1990 cm2. Millä keinoin on 2 l koneesta "tehty" 1.8 litrainen? Riittääkö siihen joku rajoitin ja 1.8 lätkä takaluukkuun??
Auton takapäästä kuskin puolelta kuuluu "vanhan hetekan" ääni, eli natisee ikävästi montuissa ja autoa heiluteltaessa. Ei liene vaarallista, mutta saisikohan äänen pois jollain keinoin?
Kiitos jos joku osaa aloittelevaa Saab miestä auttaa...
Ostin elämäni ensimmäisen Saabin ja heti piti myös liittyä Saab-Klubiin
Ostamani Saab on -03 vuoden 9-3 1,8t linear. Ajettu juuri sata tuhatta. Tyytyväinen olen ollut ja auto on loistava ajaa. Väri on "helppohoitoisin", eli MUSTA!
Vaihtoehto oli pitkään s40 Volvo, mutta Volvo olkaa olla jo liikaa "sarjatuotankokamaa"
Heti alkuun olisi paljonkin kysyttävää autosta, mutta aloitellaan varovasti
Ensimmäinen ihmetykseni aihe on tuo moottorin tilavuus. Olen kuullut, että Saab ei edes valmista 1.8 l moottoria ja sen puolesta puhuukin tekniset tiedot, joissa on moottorin tilavuus ilmoitettu n. 1990 cm2. Millä keinoin on 2 l koneesta "tehty" 1.8 litrainen? Riittääkö siihen joku rajoitin ja 1.8 lätkä takaluukkuun??
Auton takapäästä kuskin puolelta kuuluu "vanhan hetekan" ääni, eli natisee ikävästi montuissa ja autoa heiluteltaessa. Ei liene vaarallista, mutta saisikohan äänen pois jollain keinoin?
Kiitos jos joku osaa aloittelevaa Saab miestä auttaa...
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Moro ja tervetuloa foorumille!
Siirrän aiheesi tuonne 9-3 SS ja SC -osioon. Tämä osio on tuota vanhempaa 9-3 ja 900 varten : )
Vinkkinä niin foorumin "Etsi"-toiminnolla löytyy huomattava määrä infoa täältä foorumilta joten sen käyttö on hyvinkin suositeltavaa
Siirrän aiheesi tuonne 9-3 SS ja SC -osioon. Tämä osio on tuota vanhempaa 9-3 ja 900 varten : )
Vinkkinä niin foorumin "Etsi"-toiminnolla löytyy huomattava määrä infoa täältä foorumilta joten sen käyttö on hyvinkin suositeltavaa
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Tervetuloa Saabistien joukkoon.Okram kirjoitti:Moi kaikille!
Ostin elämäni ensimmäisen Saabin ja heti piti myös liittyä Saab-Klubiin
Ostamani Saab on -03 vuoden 9-3 1,8t linear. Ajettu juuri sata tuhatta. Tyytyväinen olen ollut ja auto on loistava ajaa. Väri on "helppohoitoisin", eli MUSTA!
Vaihtoehto oli pitkään s40 Volvo, mutta Volvo olkaa olla jo liikaa "sarjatuotankokamaa"
Heti alkuun olisi paljonkin kysyttävää autosta, mutta aloitellaan varovasti
Ensimmäinen ihmetykseni aihe on tuo moottorin tilavuus. Olen kuullut, että Saab ei edes valmista 1.8 l moottoria ja sen puolesta puhuukin tekniset tiedot, joissa on moottorin tilavuus ilmoitettu n. 1990 cm2. Millä keinoin on 2 l koneesta "tehty" 1.8 litrainen? Riittääkö siihen joku rajoitin ja 1.8 lätkä takaluukkuun??
Auton takapäästä kuskin puolelta kuuluu "vanhan hetekan" ääni, eli natisee ikävästi montuissa ja autoa heiluteltaessa. Ei liene vaarallista, mutta saisikohan äänen pois jollain keinoin?
Kiitos jos joku osaa aloittelevaa Saab miestä auttaa...
Saabiin on saatavilla 1.8l moottori, muistaakseni 122hv ja turboton. Kaikki bensaturbot ovat 2.0L ja 2.8L. Eli sinun auton tapauksessa siellä on vain se lätkä peräkontissa joka osoittaa auton olevan 1.8. Moottori itsessään on täysin sama kuin 2.0t(175hv) ja lähes sama kuin 2.0T(210hv), softa eri. Hakua käyttämällä löytyy kyllä vastaus melkein kaikkeen ja asiantuntijat vastaa tuohon "heteka" probleemaan
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Hakua on tosiaan hyvä opetella käyttämään, vaikka kyllä täällä ihmeen hyvin jaksetaan vastailla uudestaan samoihin kysymyksiin .Twarrior kirjoitti:Moottori itsessään on täysin sama kuin 2.0t(175hv) ja lähes sama kuin 2.0T(210hv), softa eri. Hakua käyttämällä löytyy kyllä vastaus melkein kaikkeen ja asiantuntijat vastaa tuohon "heteka" probleemaan
Tuohon Twarriorin kommenttiin lisään pienen tarkennuksen, vuosimallista -07 alkaen nuo 2.0 turbokoneet on varustettu samalla Mitsubishin ahtimella, joka löytyi aiemmin vain tuosta 210hv:n koneesta, mutta -03 -06 vuosimalleissa vain Aerossa/2.0T(210hv) oli Mitsun ahdin, muissa oli Garrett. Toki 150hv(1.8t) ja 175hv (2.0t)koneet on toteutettu lähes samalla mekaniikalla, mutta varsinainen tehoero tehdään moottorinohjaussoftalla, kuten jo edellä mainittiin.
Onnittelut hyvästä autovalinnasta ja paljon tyytyväisiä ajokilometrejä!
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Niin, eli kyseessä mallimerkintä tai mallinimi. Tavallaan kuin vaikka beeämkaksoisveellä on esimerkiksi malli 316 niin se ei tarkoita 1.6 konetta, vaikka myös sellaisia on ollut. Olisiko merkinnällä haluttu korostaa koneen/auton ominaisuuksia. Pienempi moottori tuntuu taloudellisemmalta kenties? Aika usein tuo merkintä on sekaisin ilmoituksissa. Nitinät luultavasti tulee kallistuksen vakaajan runkopuslista.
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Onnittelut hyvästä valinnasta. Ajelet nyt vaan tyytyväisenä ja alat sitten perehtyä Hirschin tai BSR:n tuotteistoon ja ajelet sen jälkeen vielä tyytyväisempänä hymy korvissa.
1,8t on kiva lätkä kontissa, Hirschin kanssa sillä saa mukavasti Audin 2,0T miehet raivon ja ihmetyksen partaalle arkiliikenteessä..
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... s/Leistung
http://en.bsr.se/
Ensimmäisen tason lastutukset tuovat järkyttävästi lisää alavääntöä ja ohituskiihtyvyyttä, mitkä ovat arkiliikenteessä makoisia ominaisuusia.
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 0juttu.jpg
Saitko omasi manuaalina, vai tuliko automaatti?
1,8t on kiva lätkä kontissa, Hirschin kanssa sillä saa mukavasti Audin 2,0T miehet raivon ja ihmetyksen partaalle arkiliikenteessä..
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... s/Leistung
http://en.bsr.se/
Ensimmäisen tason lastutukset tuovat järkyttävästi lisää alavääntöä ja ohituskiihtyvyyttä, mitkä ovat arkiliikenteessä makoisia ominaisuusia.
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 0juttu.jpg
Saitko omasi manuaalina, vai tuliko automaatti?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
<<Saitko omasi manuaalina, vai tuliko automaatti?[/quote]<<
Manuaali on juu.
Pitää tosiaan opetella etsimään tietoa sivustolta, ettei tarvitse minulle uusia ja muille moneen kertaan läpikäytyjä aiheita kirjoitella
Kiitos vastauksista...
Manuaali on juu.
Pitää tosiaan opetella etsimään tietoa sivustolta, ettei tarvitse minulle uusia ja muille moneen kertaan läpikäytyjä aiheita kirjoitella
Kiitos vastauksista...
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Onnittelut Itse sain 2 viikkoa sitten vuotta nuoremman saabin ja tuntuu että ois aika jees. Piti vastata kun kokeilin itsekin volvoa, v40 mallia mutta enhän mä edes mahtunut sinne istumaan vaikka penkin laittoi taaimmaiseen asentoon.
totuus selviää rekisteriotteesta
totuus selviää rekisteriotteesta
Saab 9-3 1.8t '2004 - MYYNNISSÄ!
Land Rover Series1 2.0L '1955 - MYYNNISSÄ!
Land Rover Series1 2.0L '1955 - MYYNNISSÄ!
Re: Uusi Saabisti ja klubilainen :)
Joo, onnea hyvästä hankinnasta ja kunhan vähän aikaa ajelet niin BSR vaan alle
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1