"Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Muistakaa kuitenkin, ettei alkuperäinenkään suodatin kestä kasaan painumatta paljoa yli 10 t km. Omassa autossa olen vaihdattanut öljyt 15 t km välein, ja joka kerta suodatin on jo muuttanut muotonsa. En uskalla edes ajatella 30 t km:n ajoa samalla suodattimella. Kertaakaan en ole nähnyt kyseistä ilmoitusta.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Noniin, soittelin tuonne metroautoon ja nyt on varattu huolto torstaiksi. Toivottavasti ei löydy mitää isompaa vikaa. :)

- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

"Pikaisesti googletin mitä tuo RVS käsittely tarkoittaa. Miten tuo vaikuttaa vaihteiston toimintaan? Meinaan, että ainakin diesel suapeissa on tuo manuaali-loota melko kankean tuntuinen! Esim. meillä 3-vaihteen vaihtaminen täytyy tehdä juuri oikealla tavalla, että se menee sujuvasti.Voi olla myös jotain kulumaa siellä, sillä autolla ajettu 150tkm."

Vaihteet menee paremmin/nätimmin kylmänä ja kuumana käsittelyn jälkeen. Öljyjä en vaihtanut mutta senkin voisi vielä tehdä, red linen öljyt pitäisi parantaa vaihtoja verrattuna orkkisöljyihin... Tai näin olen ainakin kuullut niiltä jotka ovat vaihtaneet red lineihin.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Mjoo-o!

Alkaa olla hiukkasen nyt aisa otsassa tuon Metroauton palvelun kanssa. Vein tosissaan saapin tuonne Viikin Metroautoon torstaina 9.9, kun auto alkoi öljynpainevaloa vilkuttelemaan, niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoittelinkin. No nyt huomenna tulee 11 viikkoa täyteen ja auto on vieläkin Metroauton pihalla lumipeitteen alla, jarrut ruosteen värjääminä ja kesärenkaat vielä alla.

Ei kyllä vieläkään meinaa tajuntaan mennä miten voi olla homma vaikeaa siellä päässä. Hommahan alkoi sillä, että työnjohtaja otti normaalisti auton vastaan ja sanoi, että hommasta varmasti soitetaan iltapäivästä, no eihän siinä mitään. Minä lähdin tyytyväisenä kotiin bussilla, kun tässä aika lähellä asustelen ja jäin odottelemaan puhelua. Sitten iltapäivästä (en muista mihin aikaan tarkalleen) puhelin soi ja työnjohtaja sanoi ettei vikakoodeista selvinnyt mitään asiaan liittyvää. Myöskään heillä ei ollut laitteita millä mitata öljynpaineita tuosta 2.8 moottorista ja pitäisi kysyä muilta ketjun huolloilta, että olisiko heillä lainata laitteistoa. Ja jos ei niin pitäis laite tilata.

No minä tietenkin sanoin, että ei ole niin hengen hätä, kun olin sen viikon lomalla ja ei ole autolla ihan pakottavaa tarvetta sillä hetkellä. Tästä taisi mennä 2 viikkoa, ettei mitään kuulunut autosta ja en itse ollut sairaalloisten työkiireiden takia ehtinyt ottaa yhteyttä paikkaan. No soitin sitten ja kyselin, että mikä kestää hommassa. Kaveri ilmoitti ettei osaa löytynyt muiltakaan huolloilta ja osa on tilattu Saksasta. En vielä tässä vaiheessa ollut mitenkään ihmeemmin hermostunut, kun työkiireiden takia ei oikeasti ollut tarvinnut pahemmin autoa, vaikkakin vähän kummastutti miten kukaan ei minuun ollut ottanut mitään yhteyttä tänä aikana.

Siinä kuukauden aikana sitten jokusen kerran minä ja kihlattuni soiteltiin Metroautoon, kun ei sieltä kukaan mitään tänne päin ilmoitellut ja aina vastaus oli, että ”Valitettavasti ei ole osa vieläkään saapunut ja auto pistetään HETI työn alle, kunhan osa saapuu”. Myö pari kertaa jouduimme jättämään soittopyynnön, johon kukaan ei sitten vastannut.

Noin 5 viikon kohdalla kihlattuni kyseli taas auton tilannetta ja lopulta pyysi saada meille sijaisautoa, koska olisihan se esimerkiksi ihan mukava päästä liikkumaan pitemmällekkin, kuin tuohon lähikauppaan ostoksille :) . No vastaus oli, että saman päivän aikana pitäisi yhden auton vapautua ja, joko hänelle tai minulle soitettaisiin asiasta saman päivän aikana. Kukaan kuitenkaan ei soittanut 2 päivään, jonka jälkeen minä soitin ja vähän mainitsin asiasta. Sieltä sitten sanottiin, että yhtäkään henkilöautoa ei ole vapaana, mutta yksi pakettiauto olisi, noo sanoin, että tulen käymään paikan päällä ja siellä vähän avauduin saamastamme asiakaspalvelusta ja ihmettelin miten tälläisessa tilanteessa ei ole mukamas tarjota mitään henkilöautoa sijalle (ei oiken pakettiauto ole naisihmiselle se maailman paras auto Helsingin kaupunkiajeluun :)). No vastaus oli vain ettei hän voi autoksi minulle muuttua (yhtäkään pahoittelua ei kylläkään tullut). Seuraavana päivänä soitti toinen kaveri ja sovittiin sitten että saan henkilöauton heti kun sellainen vapautuu, jonka sainkin sitten viikon päästä (Chevrolet Aveo kaikki 1 ja ½ tähteä euroncapissa).

No eihän siinä! Tässä vaiheessa oli VASTA kulunut 6 viikkoa siitä, kun auton vein huoltoon. Nyt huomenna tulee se 11:sta viikko täyteen ja tuossa n. 4 viikkoa sitten työnjohtaja sanoi, että NYT ovat osan lähettäneet Saksasta. Kaksi viikkoa sitten soitti, että ”Ei valitettavasti vieläkään ole osaa kuulunut”. Nyt taas ei ole 2 viikkoon mitään kuulunut ja tänään koitin 2 kertaa soittaa kaverille, mutta en saanut kiinni.

Kyllä tässä alkaa olemaan ihan ihmeissään miten merkkihuollossa voi olla noin huonoa palvelua. Itse pitää kaikki tiedustella ja ehkä kerran tai kaksi ovat omatoimisesti soittaneet minulle. Välillä sanovat, että taas lähettivät mailia sinne saksaan ja ovat JOPA tehneet tilauksen uudestaan. Yksi parhaista hommista on se, että sain tuossa 7 tai 8 viikon kohdalla tietää, että se ”LAITE” on vain joku ”nippa tai välikappale”, joka heiltä jo löytyvään laitteeseen laitetaan. Kumma juttu, että sekin tarvitsee Saksasta asti tilata ja tuleeko se nyt jollain S****** pyörälähetillä. :evil:

Tulipa paljon tekstiä ja varmasti jäi vielä paljon sanomatta, mutta oli pakko käydä avautumassa täällä. Voi olla aika sekavaa tekstiä, kun tähän aikaan kirjoittelee (koodannut töissä taas sen rapian 8h ja nyt kotona jokusen tunnin :roll: ).

- Simo
Viimeksi muokannut RapidBoost, To Joulu 02, 2010 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Maahantuojaan yhteys ja kiireesti. Tuollainen toiminta on aivan käsittämätöntä.

Offtopic, mutta vanhempien aerosta aikoinaan pasahti DI-kasetti(mikä varmaan ei tullut yllätyksenä) mutta kyseisen kaupungin saab merkkikorjaamo halusi laskuttaa DI kasetin ja vaihtotyön.. yhteys maahantuojaan pidennetyn moottoritakuun tiimoilta, ja näin mitään laskuja ei tarvinnut maksaa, mutta kyllä siellä oli huoltopäällikkö aika helakkaan punaisena kun kävin avaimia hakemassa :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja mike »

Ohhoh... mitenhän tuo on ees mahollista?
Otahan suoraan yhteyttä Metroautoon ja ihan ylimmälle tasolle, samoin maahantuojalle. Joku on kyllä täytyny töpeksiä töissään pahemman kerran. Asiat ei yleensä korjaannu kuin asiallisella palautteella jos silloinkaan.
Ei taaskaan kovin hyvää kuvaa anna merkkihuollosta, valitettavasti.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Kiitokset vastauksista! Pitää huomenna heti ottaa yhteyttä tuonne maahantuojaan ja samaten Metroautossa vähän vielä korkeammalle. Huoltopäällikölle on kyllä soiteltu, mutta ei siitä mitään irti ole saatu ja itse "bossille" on kanssa yritetty useampaan otteeseen soittaa, mutta ei ole saatu vain kiinni.

Kyllä tässä vähän joo on ihmetelty mitä tässä oiken on tapahtunut. Huvittavaa vielä se, että tuota autoa ostaessa oli vähän ajatus, että sitä käytettäisiin merkkihuollossa ja niin saataisiin oikein takuulla hyvää palvelua/jälkeä, plus huoltokirjan saisi pidettyä kunnossa jatkossakin. Noh en ole kertaakaan noiden vanhojen saappien kanssa saanut näin huonoa palvelua miltään korjaamolta. :roll:

EDIT: Tuolla Chevrolet Aveolla ajaessa on kyllä tullut aika helkkarin kova kaipuu saapin rattiin. Tuolla kun pakon edessä jouduttiin käymään vanhempien luona Jyväskylässä täältä Helsingistä, niin kyllä ikävä tuli. Autossa kun saa heiluttaa 100 vauhdissa rattia n. 2cm edes takaisin ja autossa ei tunne mitään liikettä. Sisältä auto on täyttä laatua (Kuin istuisi mopoautossa). Puhumattakaan 1.4 litraisen bensamoottorin petomaisista tehoista. Esimerkiksi 100 vaudissa, jos tuli vastaan ylämäki, niin pakko oli vaihtaa vaihde 4:lle, koska vauhti tippui ja reippaasti (kaasupoljin oli kyllä lattiassa kiinni) :D. Puhumattakaan siitä, että sai pelätä koko matkan ajan sitä, jos sattuu esim. hirvi tulemaan vastaan -> varma kuolema (käykääpä katsomassa auton testit http://www.euroncap.com/tests/chevrolet ... 6/250.aspx).
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja mike »

Jos asiat on oikeasti noin huonolla hoidolla niin kylmästi vain yhteyttä konsernin ylimmille portaille. Pistä asiallista sähköpostia vaikka konsernin toimitusjohtaja Pekka Kososelle niin kyllä niillä asioilla on taipumus selvitä.
Loppuen lopuksi ne on kuitenkin palvelualalla ja palveluhenkisiä vaikkei aina uskois.

Ja jos tuo paineiden mittaus on jostakin adapterista kiinni niin palveleva firma olis sen sorvauttanu jo aikoja sitten ennemmin kuin odotuttanu asiakasta 11 viikkoa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Kiitos mike!

Pistän meiliä tuonne Kososelle menemään, niin katsotaan mitä hän vastaa.
Ja jos tuo paineiden mittaus on jostakin adapterista kiinni niin palveleva firma olis sen sorvauttanu jo aikoja sitten ennemmin kuin odotuttanu asiakasta 11 viikkoa.
Samaa tässä on isän kanssa mietitty ja äimistelty. Jotenkin tuntuu vain käsittämättömältä.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Onko auto juuri enenn ongelmia ostettu sieltä??kun 07vm autosta kai takuu loppu jo ajat sitten,eli vapaaehtoista tuon koirankopin lainaks anto(ei ainakaan edellisistä viesteistä käy ilmi että maksaisit siitä mitään?)eiköhän tuokin maksais sen pari sataa per viikko,tuo jenkkirassi.Vein syksyllä 06vw touranin takaluukun maali/ruostetakuu vaihtoon ja ei puhettakaan et ILMAISIKS mitään varakulkuneuvoa olis saanu.Mut hauskaa et ford focuksen takuu kittikorjauksien ajaks sai ilmaiseks toisen maanpäällisen helvetin :mrgreen: .Taitaa vaan olla korjaamon eka oikuttelava 2.8tbo(mut silti jos ei osata mitn,siirretään osaaville)
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Joo autoa ei ole ostettu tuolta Metroautosta. Oli vain luonnollista jotenkin itselle viedä sinne, kun on merkkihuolto ja sijaitsee tuossa parin kilometrin päässä.

Mitään puhetta ainakaan ei ole ollut, että tuo sijaisauto maksaisi. Ja voin luvata, että en siitä mitään aio maksaa tälläisen kohtelun jälkeen.

Kyllähän tuo on käynyt mielessä, että kävisin hakemassa pois ja veisin johonkin toiseen paikkaan, mutta en nyt olisi ikinä osannut arvata, että tämä näin kauan kestäisi. Varsinkin, kun jo kerran on kaveri sanonut, että osa on lähetetty... tästähän on jo kuukausi taas kulunut :roll:.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Jep. Minäkin käytin kerran Viikin Metroautossa auton nokkahihnan vaihdossa. Sanoin aivan selvästi työn vastaanottaneelle työnjohtajalle, että autoon tehdään huoltovälin vaatima nokkahihnaremppa. Ihmettelin edullista 520 euron hintaa, ja lähdin tyytyväisenä pois. Parin tunnin päästä tuli soitto, että kannattaisiko kumminkin samalla vaihtaa vesipumppu ja ne rullatkin. Mitä helv*****!? Noh, itse käskin minulle soittamaan jos jotain tulee.

Olisihan sitä voinut jo se työn vastaanottanut heppu sanoa, että hän ymmärsi että autoon vaihdetaan VAIN ja ainoastaan se pelkkä hihna.

Hintaa tulikin sitten tuolle koko rempalle vähän yli 700 euroa (verrattuna edelliseen Seat Toledon dieselin remppa n. 1000 euroa), joka ei ihan hirveästi kirpaissut kumminkaan.

Senverran opin, että enää en vie autoni kyseiseen liikkeeseen, ellei ole ihan pakko. Vaikka parin kilometrin päässä itsekin asun.

Positiivistakin olen kokenut aiemmin edellisen bensa-saapin kanssa: menin ko. liikkeeseen kyselemään sulakkeita, koska Prismasta niitä ei löytynyt. Kaveri haki oikeat sulakkeet ja lykkäsi niitä viisi kappaletta kouraan ja kysyi että riittääkö? Ja maksua hän ei suostunut niistä ottamaan. Tämän tapauksen ja hyvän asiakaspalvelun vuoksi vein myös nykyisen dieselini sinne nokkahihnan vaihtoon, mutta viimeisen kerran. Onneksi on vaihtoehtoja, ja aina voi äänestää jaloillaan!
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Noniin! Nytpä tiedän tuonkin. Eli siis mihin tarkalleen kannattaa saappi jatkossa viedä, että saa laadukasta vastinetta rahoilleen (Hertsikka?).

- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja core2 »

Täällä myöskin hyvä ja osaava palvelu, MÄKELÄN AUTO OY
Salpatie 1-3, 04410 Järvenpää. No ainakin 3-4 vuotta sitten.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Hihih... kohta pääsee ajelemaan omalla saapilla! Olo on kuin pienenä joulua odotellessa! :lol:

- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin