Loikkaus vihollisleiriin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kalle37 kirjoitti:Olen nyt lukenut aika monien sanovan että 9-3 nitisee ja natsiee, sekä kolisee ja rämisee 8O

En tiedä johtuuko siitä että autoni on aika uusi, mutta ainut ylimääräinen natina jonka olen kuullut tulee kuskin penkistä :D

Enkä tarkoita sitä että parempipuolisko ajaa autoa :D

Siis penkin verhoilu hankaa sivumuoviin missä on sähköisen penkin hallinta nupelit.
Joo, mutta pahimmat natinat ovat ilmeisesti vm. 2003-2006 autoissa. Saabin insinööri kertoi jossain haastattelussa, että GM:n Cadillac BLS -projekti mahdollisti "lisärahoituksen" myös 9-3:n kehittelyyn, kun autot ovat lähes yksi-yhteen. Näin ollen auton äänieristystä olisi kuulemma parannettu vm. 2007 lähtien ja pahimmat natinat ja nitinätkin lähtivät kojelaudan uudistuksessa.

Saabin vaihtamisesta Volvoon: joo mäkin voisin tehdä tuon sitten, jos Saabin valmistus joskus lakkaisi :wink: Tässä sitä taas nähdään, kuka on aito :saab: isti ja kuka ei :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kiitoksia.. Tuossa päivän uutisia seurannut ja bensan hinta tänään parhaimmillaan 1.659 jossain..(laita Irwin Goodman soimaan - Haistakaa paska koko valtiovalta, terveisiä perseestä!) ja vanhojen aikojen malliin varmaan nousee vain heinäkuuta kohti. Sitten tippuu ja jää edelliskautta vähän ylemmäksi.. Dieseliin eivät uskalla niin paljoa koskea kun ammattikuskit älähtää.. Taisi olla oikea aika vaihtaa autoa.. Meinaan että on tuo helpompi hukata kuin saabbi niillä kilsoilla mitä siinä oli. bensa 123tkm vrt dieseli 23tkm. Siihen kun ajaa vaikka vuoden niin kummassakohan tulee takkiin enempi ja siihen sitten bensakulut ja remontit tonneissa.. (Hinta ei eronnu paljoa, tein hyvät kaupat) Toki kaikkea ei voi mitata rahassa.. autoilua muutenkaan järjellä, mutta nyt on myös motskari joten bensaa poltetaan sitten siellä ettei tulee valtion kassaan vajetta.

Tuo oli nopea kauppa ja piti päästä liikkeestä pois.. Dieseli saabit tuntuvat olevan kiven alla ja en halua paljon rullattua. Minulla myös painoi vaihdossa se että olisin joutunut tekemään monta kallista remonttia niin jätin sen siksikin liikkeeseen. Ei kaduta siltä osin.. Dieseli saabbi olisi kelvannut ihan yhtä hyvin ja paremminkin. Niitä vain ei ollut ja vaihto tuskin nykyhinnoilla olisi onnistunut yhtä vaivatta. Volvo oli kohtuu hintainen ja vaihto onnistui kättelyllä. (Nyt voi sitten laulaa jos rikasmies jos oisin..)

Aito saabisti ja ei.. Kyllä tässä auto vaihtuu joskus toistekin.. Yritän välttää fanaattisuutta autoissa... Autot yksilönä ja kyllä rahakin on laskettava kun alkaa tonneja kustantamaan vuodessa.. toki on joitain merkkejä mitä en ota maksustakaan. Jos volvo pahin vastus saabille niin kertoo sekin nyt jotain, mutta kun valinta ei ollut kahden uuden välillä vaan vanhan ja uuden. Näissä vähän ajettu volvo voitti. Saatavuuskin ratkaisi ja tilanne..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Poikarukka kirjoitti:toki on joitain merkkejä mitä en ota maksustakaan.
Niin on mullakin. Lähinnä ranskalaiset, italialaiset (jos olisi varaa, niin mieluummin Porsche 911 Turbo kuin Ferrari :wink: ) ja etelä-korealaiset.
Poikarukka kirjoitti:Jos volvo pahin vastus saabille niin kertoo sekin nyt jotain, mutta kun valinta ei ollut kahden uuden välillä vaan vanhan ja uuden. Näissä vähän ajettu volvo voitti. Saatavuuskin ratkaisi ja tilanne..
No enpä tiedä, onko Volvo pahin vastus Saabille, mutta ehkä seuraavaksi järkevin vaihtoehto, jos ei voi ajaa Saabilla. Olisihan sitä voinut huonomminkin valita :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Vähän ajettuja uudehkoja diesel saabeja ei juuri Suomessa myynnissä eli käytännössa niistä pyydetään melkein uuden hintoja. Katse kannattaa kääntää Keski-Euroopan suuntaan, jos haluaa pari vuotta vanhan vähän ajetun dieselin, eikä tarvi tyytyä linear varusteluun.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Keski-Euroopasta volvokin on raahattu... Mut siitä sen enempää.. Nuo ulkomaan tulokit on siitä Ilkeitä, että järjestää rahoitus sille ja sitten kuitenki ne ylläri kulut tekee paljon loppupeleissä maksaa könttänä kilpiin saamiseksi. Ilman muuta jos massia pussissa, niin Saksa tms markkinoilla on paljon vähän ajettua dieseliä tarjolla.. Saabejakin. Varsinkin nyt kun uudet lait tulleet saksassa ettei isojen kaupunkien keskustaa ilman jotain saasteluokitusta (en muista miten nyt taas meni). Vanhempia dieseleitä.. vähän ajettukin tarjolla paljon kun hakee pois vaan. Itse joskus auton tuonut (Ranskasta ja suomalaiselta omistajalta), niin on siinäkin oma hommansa. Ainahan homman voi antaa jollekin firmalle, joka järjestää auton ja rahoituksen yms.. mutta silti suhtautuminen täällä on aina vaikeaa. Takuuasiat jne.. saat tapella.. Kun liike sen hakee se myös takaa sen ja hoitaa kuntoon ennen luovutusta.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Aidointa volvoa... Osissakin on jopa fordin logo.. Alusta fordista, kone rellusta, valmistus maa belgia. Laatikko design sentään on alkuperäistä.. Aivan kuten saabkin nykyään on saksassa kasattu ja osat GM:n.. Olisivat saabillekin voineet ottaa GM:n valikoimista paremman alusta.. Vectran alusta oli vähän heikko..
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Poikarukka kirjoitti:Aidointa volvoa... Osissakin on jopa fordin logo.. Alusta fordista, kone rellusta, valmistus maa belgia. Laatikko design sentään on alkuperäistä.. Aivan kuten saabkin nykyään on saksassa kasattu ja osat GM:n.. Olisivat saabillekin voineet ottaa GM:n valikoimista paremman alusta.. Vectran alusta oli vähän heikko..
Tuo kone on kyllä foordista edelleenkin.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

PSA kone fordin yhteistyöllä ymmärtääkseni.. Fordien yhteydessä aina mainitaan tuo. Rellulla kai merkintä HDi ja fordilla onko se nyt 136hp malli tms.. Enpä niin hirveästi ole selvittänyt taustoja.. sielläpä kilkuttaa..
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kertokaas nyt onko 9-3 vectran alusta vai pohjalevy?
On nimittäin nyt vähän ristiriitaista tietoa



Poikarukka kirjoitti:Aidointa volvoa... Osissakin on jopa fordin logo.. Alusta fordista, kone rellusta, valmistus maa belgia. Laatikko design sentään on alkuperäistä.. Aivan kuten saabkin nykyään on saksassa kasattu ja osat GM:n.. Olisivat saabillekin voineet ottaa GM:n valikoimista paremman alusta.. Vectran alusta oli vähän heikko..
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Bob »

kalle37 kirjoitti:Kertokaas nyt onko 9-3 vectran alusta vai pohjalevy?
On nimittäin nyt vähän ristiriitaista tietoa



Poikarukka kirjoitti:Aidointa volvoa... Osissakin on jopa fordin logo.. Alusta fordista, kone rellusta, valmistus maa belgia. Laatikko design sentään on alkuperäistä.. Aivan kuten saabkin nykyään on saksassa kasattu ja osat GM:n.. Olisivat saabillekin voineet ottaa GM:n valikoimista paremman alusta.. Vectran alusta oli vähän heikko..
Hei, mitä välii... pääasia kuitenkin on, ettei ole foordin vetoniveliä, siis niitä, joiden kumeja pitää liimailla, jotta rasvat pysyisi sisällä...

Toivottavasti tämä ei mene Saab - Volvo väittelyksi molempien sukulaissuhteet mukaanlukien (en aio kyllä hävitä sitä väittelyä :wink: ).

Mutta ihan vakavasti - Vectran alustaa ei kannata parjata heikoksi, ainakaan ennen kuin tutustuu isojen etuveto Volvojen etupäänvaivoihin. Nuo heikoimmat osatkin eli kääntölaakeritkin kun kestävät Saabeissa/Opeleissa kuitenkin 30-40tkm.
Viimeksi muokannut Bob, Su Touko 18, 2008 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Hypätään vielä ohi alkuperäisen aiheen. Oli nimittäin focus ennen ja vetoakselit meni uusiks :lol:
Bob kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Kertokaas nyt onko 9-3 vectran alusta vai pohjalevy?
On nimittäin nyt vähän ristiriitaista tietoa



Poikarukka kirjoitti:Aidointa volvoa... Osissakin on jopa fordin logo.. Alusta fordista, kone rellusta, valmistus maa belgia. Laatikko design sentään on alkuperäistä.. Aivan kuten saabkin nykyään on saksassa kasattu ja osat GM:n.. Olisivat saabillekin voineet ottaa GM:n valikoimista paremman alusta.. Vectran alusta oli vähän heikko..
Hei, mitä välii... pääasia kuitenkin on, ettei ole foordin vetoniveliä, siis niitä, joiden kumeja pitää liimailla, jotta rasvat pysyisi sisällä...

Toivottavasti tämä ei mene Saab - Volvo väittelyksi molempien sukulaissuhteet mukaanlukien (en aio kyllä hävitä sitä väittelyä :wink: ).

Mutta ihan vakavasti - Vectran alustaa ei kannata parjata heikoksi, ainakaan ennen kuin tutustuu isojen etuveto Volvojen etupäänvaivoihin.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Väittelyä en halua, keskustelua kyllä. Ainoa vertailu mitä on tehty on kahden auto yksilön välillä.(ja niissäkin pyrin pysymään vain parempien puolien esiin tuomisessa). Siitä saatte olla mitä mieltä haluatte minulla on kuitenkin kokemus molemmista. Omassani alusta nitisi ja kitisi, mutta oli helvetin hyvä ajaa omalla tavallaan Kuten on myös fjordiksen alusta on hyvä omalla tavallaan(tai pohjalevy miten sen ny haluaa sanoa). Testeissä/arvosteluissa voisin sanoa focus/mazda3/s40/v50 alustan saaneen kehuja enemmän toisaalta verrokkina ei olekaan yleensä BMW, Audi, Ja Mersu vaan corolla sun muut.. Itse pidin saabin vakaudesta nopeassa matka-ajossa, volvo taas on vaivaton jotenki. Volvo on kuitenkin aika venkula urissa ja vetelee kiihdytyksissä. Saab taas tunnoton jollain tapaa. Kuten jo aiemmin sanoin molemmat omalla tavallaan hyviä ja huonoja. Kuitenki ovat eri kokoluokan ja hinnan autoja (siis nämä yksilöt.. joku T5 olisi varmaan jo eri maata). Omassa saabissa oli vielä Konin säädettävä setti alla.
jaarli
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 21:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja jaarli »

Mä vähän nostalgioin... EI HAJUAKAAN noista yli vm.-90 ko autoista, mutta takana 3kpl 96 saabbeja, -87 900, -90 9000, -69 121 volvo, -78 242 volvo... Sanon suoraan etä kaipaan Amaliaa ja miksei karvalakki 242:sta, johtunee fiilispuolista talviajoon. Takavetoisesta irtoaa talvikeleillä vaan niin paljon enemmän munaa, mutta toisaalta: Joka ainoa saabeistani on hieno ja muistorikas yksilö. Nykyautot... Pah... Olisin saanut faijalta tutunkauppaa vm.-90 täydellisen Astra farkun (ajettu 28tkm) sopuhintaan, mutta pysyin saabinraatojen parissa. Loppukaneettina totean, että enhän minä näistä asioista tiedä, kunhan kännissä horisen. VENÄJÄ ON KUITENKIN MAAILMANMESTARI! Siis ostakaa mikä tahansa "uusi" auto, vanhat kitenkin pysyvät. Mutta onko uusissa munaa/fiilistä? :D :D :D
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Onko fiilistä???

Viesti Kirjoittaja Saabel »

jaarli kirjoitti:Mä vähän nostalgioin... EI HAJUAKAAN noista yli vm.-90 ko autoista, mutta takana 3kpl 96 saabbeja, -87 900, -90 9000, -69 121 volvo, -78 242 volvo... Sanon suoraan etä kaipaan Amaliaa ja miksei karvalakki 242:sta, johtunee fiilispuolista talviajoon. Takavetoisesta irtoaa talvikeleillä vaan niin paljon enemmän munaa, mutta toisaalta: Joka ainoa saabeistani on hieno ja muistorikas yksilö. Nykyautot... Pah... Olisin saanut faijalta tutunkauppaa vm.-90 täydellisen Astra farkun (ajettu 28tkm) sopuhintaan, mutta pysyin saabinraatojen parissa. Loppukaneettina totean, että enhän minä näistä asioista tiedä, kunhan kännissä horisen. VENÄJÄ ON KUITENKIN MAAILMANMESTARI! Siis ostakaa mikä tahansa "uusi" auto, vanhat kitenkin pysyvät. Mutta onko uusissa munaa/fiilistä? :D :D :D
8) Ai että onko fiilistä? On on fiilistä kuules. Joka jannu ostaa tupakkatauon päätteeksi Volvon, mutta saappi ostetaan fiiliksellä. Siihen fiilikseen pitää totuttaa puolisot, perhe, sukulaiset, naapurit työkaverit yms. yms. Se onkin sellainen urakka, ettei siihen kevyin perusteluin kuules ryhdytä. Jokos nyt uskot siellä Jannu kuules :D
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Vastaa Viestiin