Loikkaus vihollisleiriin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Elikkä aidoimmat saabistit varmasti kiroilevat tätä lukiessaan, mutta laitetaan nyt kuitenkin.. Omistin lähestulkoon yhden vuoden 9-3 2.0T Aut. Aero:n, kilometrit 88tkm-122tkm. Eli luvuista näkee että matkaa on tullut tiellä taitettua. Täysin en voi omaa yksilöäni ylistää. Auto vaihtui lähinnä Dieselin tarpeen takia. Täysin uutta en huoli, joten vaihto automarkkinoilla ei kärsi nyt olla liian ranttu. Auto vaihtui runsaas 15minuutin harkinnalla 2007 vm 23tkm ajettuu S40 2.0D volvoon. Autossa on takuut, joka itselleni suuri syy. Saabbia nimittäin joutui korjaamaan kokoajan eikä se ikinä tullut siihen kuntoon kuin olisi pitänyt. (Varmasti pidostakin kiinni).

Tarina lähtee kuitenkin jo aamusta, kun olin kaverini apuna autoa katsomassa. Kaverini on vannoutunut bemaristi. En puhu nyt yleisesti tässä jutussa 9-3:ista vaan ainoastaan omasta yksilöstäni. Uutena en ole sitä omistanut joten vertailukohdaksi tätä ei kannate ottaa, vaikka moni allekirjoittaa marinani. no niin takaisin juttuun.. Kaveri haki koeajolle bemarin. Ja koeajolla minulla alkoi todella suuresti korpeamaan.. Auto oli hiljainen. Omassani ei saa rauhaa kaikenlaisilta kolinoilta ja narinoilta. Siihen tottuu, mutta kun jotain ehyt äänistä saa kuunneltavaksi se korostuu selvästi esiin... Samalle iltapäivälle oli tarkoitus käyttää omaani huollossa. huollossa ollessa päätin käydä katsomassa vaihtarit ja siellä oli kohtuu hintainen dieseli.. Otin koeajolle ja taas sama homma.. ei natinoita, ei kolinoita... hiljaista muutenkin. Dieseli antaa kyllä hyvän vastuksen isolle bensalle liikkumiskyvyissä. jos nyt ei äärimmäistä suoritus kykyä hae.

Kaupat tuli.. Vantaan magneetissa on nyt ylimääräinen Aero myynnissä.. Pienellä vaivalla varmasti saa hyvän auton kohtuuhinnalla.. Hyvitys ei kuitenkaan liian ylenpalttinen ollut...

Pientä vertailua pakko tehdä.. Sinänsä lähtökohdat huonot.. Toinen auto 20tkm ajettu toinen 120tkm.. toisaalta taas saabilla on arvoa 2/5 enempi alkujaan.. noh.. Sitten taas toinen on suorituskykyinen bensa, jonka tarkoitus ei ole olla säästeliäs (vaikkakin litra/teho hyötysuhde onkin parempi kuin monissa) toinen taas voisi sanoa perus dieseli. Toinen manuaali / toinen automaatti. Elikkä mieltymysten ja käytön mukaan tietty nuo asiat. Autoni vaihtui täysin toisenlaiseen. Jos ajattelee ettei nuita asioita vertaa (täysin järjetöntä), kun ne valitaan aina käytön mukaan. Automaattia tulee ikävä. Vaihtaminen ja kytkin ottaa jo nyt päähän..

Volvo:n plussat
Äänet (tai niiden puuttuminen)

Poppikoneet, perus karvalakki 4x20wattia hakkaa satanolla saabin es2-150 systeemin, joka on rakennettu kalliilla erillis osilla, mutta laitettu idioottimainen jakotaajuus ja elementit. Olin jo unohtanut että äänessä voi olla syvyyttä ja bassoa. Valitan piste volvolle.

Valot (9-3 halogeenit vs. volvon halogeenit. Saabin lähivalot ovat surkeat, mutta yksilölliset erot tietysti voi olla suuret, pieni epäilys on... xenonit oma juttunsa)

Yllärinä.. ajettavuus on paljon rauhallisempi monessakin mielessä volvossa.. mutta hyvin pientä tuuliherkkyyttä taas on.. Yllätti kuinka rauhallinen tuo oli maantiellä. saabbi on minusta aika tunnoton hyvässä ja pahassa motarilla ajaessa. Sporttisuutta kaipaan ja en kaipaa.. saabbiinhan vaihdoin konit ja ne olivat erinomaiset, mutta taas välillä kyllä turha sporttisuus väsytti.

Saabi:n plussat:
Itse tykkään saabin muotoilusta ja niistä saabismeista.

PENKIT

Sporttisuus

Ulkomuoto (näyttäähän se sentään autolta eikä legolta)

Kojelauta SID ja itsesäätyvä mittarivalaistus kaikkine kikkailuun (night panel erityisesti oli matka-ajossa parasta)

Foorumi! Kiitos kaikille menneestä vuodesta.. luultavasti luuhailen täällä kuitenki.
Viimeksi muokannut Poikarukka, Su Touko 11, 2008 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei pitäis etukäteen maalata piruja seinille, mutta viat ei todennäköisesti vähene.
Toisaalta onhan volvossa takuu helpottaa varmaan tilannetta.

Ennen kuin ostin saabin oli mulla myös vaihtoehton v50 tai s40 volvo.
Tein vähän taustatutkimusta ja kommentit oli varsin tylyt.
Autoa huoltavilta ja korjaavilta henkilöiltä tuli komentti." älä helvetissä ikinä mene ostamaan pikku volvoa niissä ei ole kuin sanomista"

Koeajoin melko uuden V50 2,4i (175hv) mallin eikä siinä ollut mitään muuta hyvää kuin penkit.

Rengas melu oli aivan toiselta planeetalta kun vertaa saab 9-3 sc rengas meluun.

Tietysti rengas merkillä on paljon merkitystä, mutta koeajamassani volvossa oli täsmälleen samanlaiset renkaat kuin saabissani.

Voihan olla että s40 on huomattavasti erillasempi kuin v50 mene ja tiedä :?:

Toivotaan että ostamasi volvo ei ole niitä ns maanantai autoja :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

No ei tuosta saabista voi juuri pahemmaksi saada.. (koputtaa puuta) Ja korostan että puhun ainoastaan tuosta yksilöstä. minulla on arvailuni edellisen omistajan ajamisista... Voisi sanoa että se oli sellainen kiihkeä viha-rakkaus suhde.

Ei ole kovin intohimoinen vekotin tuo volvo.. Saabilla kun ajeli niin tuntui reaktiot ihmisillä olevan että söin jonkun eväät... Saab myös provosoi aika tehokkaasti.. Volvolla saa olla rauhassa.. (vaikka kyllä volvoilla on kova peesaajan maine.. aina perässä roikkumassa uudehko volvo nuorella kuskilla). Jotenki ajaminen on rauhallista tuolla vehkeellä.

Todellakin se takuu teki minulle paljon. Vikoja tulee aina.. mutta kenen maksettavaksi toinen juttu.. Uusi kuitenkin uusi ja sitten kun saabbi ehti kerätä kilometrejä. Iso paljon ajettu bensa ei ole kovin haluttu nykyään.. Onneksi pääsin siinä mielessä irti siitä. Laskin että rahoitus osuuden kasvun kattaa jo bensa kulut. Saabin oli tulossa isoja remontteja joten raa'sti laskien tuli järki mukaan ja auton oli vaihduttava.. Uusi diesel saabi on vaikea löytää ja kokemukset tuon yksilön alustasta sai kyllä mielen vähän horjumaan merkin suhteen. ehkä seuraava sukupolvi saa minut vaihtamaan.. ehkä uusi 9-5 sattuu saumaan..

Tuon volvon kone kai on rellusta ja alusta focuksesta (kehuttu ainakin ajettavuudeltaa). Korostan että tämä auto ns. järki auto, jolla ajetaan nyt vain mitä tarvii. Ei herätä suuria tunteita toivottavasti ainakaan negatiivisia.. Vähän ajettuja dieseleitä on todella vaikea nyt löytää mistään. siinä ajassa kun kirjoitin sopimuksia kaksi ihmistä kävi kysymässä tuotakin vekotinta. Arvo ei varmasti romahda samalla tavalla kuin bensalla kun 100tkm lähestyy.. Yleinen malli jota kuitenkin joissain piireissä pidetään laadukkaana.. saabilla on vähän eksoottisempi maine. Saabin ulkomuoto on kyllä klassisen kaunis.. Se harmittaa eniten. kyllä kai tuohonkin silmä joskus tottuu..
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Poikarukka kirjoitti: Tuon volvon kone kai on rellusta ja alusta focuksesta (kehuttu ainakin ajettavuudeltaa). Korostan että tämä auto ns. järki auto, jolla ajetaan nyt vain mitä tarvii. Ei herätä suuria tunteita toivottavasti ainakaan negatiivisia.. Vähän ajettuja dieseleitä on todella vaikea nyt löytää mistään. siinä ajassa kun kirjoitin sopimuksia kaksi ihmistä kävi kysymässä tuotakin vekotinta. Arvo ei varmasti romahda samalla tavalla kuin bensalla kun 100tkm lähestyy.. Yleinen malli jota kuitenkin joissain piireissä pidetään laadukkaana.. saabilla on vähän eksoottisempi maine. Saabin ulkomuoto on kyllä klassisen kaunis.. Se harmittaa eniten. kyllä kai tuohonkin silmä joskus tottuu..

Sama kone mikä esim. mondeossa.
Muista jos tulee ns. "mystisiä" nykimisiä ja hyytymisiä, niin kone sammuksiin ja auto toppiin ja kohta käymään uudestaan ja kaikki toimii taas.
Volvossakin saivat ohjaukseen tuntoa kun Voortilla sen suunnittelivat :D !!
Eikun hyviä kilometrejä!!
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kuulostaapa lupaavalta... Nuissa nykydieseleissä tuota mystiikkaa tuntuu muutoinkin riittävän.. Ensimmäinen dieseli minulle.. Mutta eiköhän tässä selvitä.. täytyy täällä käydä kirjoittelemassa aina väliin niin saatte irvailla.. Eipä käynyt vikakoodin lukija volvoon.. olis muuten sellainen myynnissä.. toivotaan ettei tämä vaatisi..
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja TA »

Poikarukka kirjoitti: Volvo:n plussat
Äänet (tai niiden puuttuminen)

Poppikoneet, perus karvalakki 4x20wattia hakkaa satanolla saabin es2-150 systeemin, joka on rakennettu kalliilla erillis osilla, mutta laitettu idioottimainen jakotaajuus ja elementit. Olin jo unohtanut että äänessä voi olla syvyyttä ja bassoa. Valitan piste volvolle.

Valot (9-3 halogeenit vs. volvon halogeenit. Saabin lähivalot ovat surkeat, mutta yksilölliset erot tietysti voi olla suuret, pieni epäilys on... xenonit oma juttunsa)

Yllärinä.. ajettavuus on paljon rauhallisempi monessakin mielessä volvossa.. mutta hyvin pientä tuuliherkkyyttä taas on.. Yllätti kuinka rauhallinen tuo oli maantiellä. saabbi on minusta aika tunnoton hyvässä ja pahassa motarilla ajaessa. Sporttisuutta kaipaan ja en kaipaa.. saabbiinhan vaihdoin konit ja ne olivat erinomaiset, mutta taas välillä kyllä turha sporttisuus väsytti.
Vuoden päivät V5O omistaneena esitän hieman eriävän mielipiteeni kommenteistasi...

Ensinnäkin: Vollen poppikone oli ihan ok, radio kuuluu hyvin, mutta kyllä Sabassa on bassot verrattuna Vollen yläbassokorostukseen, joka oli todella ärsyttävä. Lisäksi on todella ärsyttävää vaihtaa CD:n ja radion välillä tähtäilemällä liian pieneen nappulaan keskikonsolissa, kun taas Sabassa homma hoituu ratista SRC-näppäimellä ja löytyy vielä tuo AUX-liitäntäkin. Piste ehdottomasti Saabille. (Tosin en tiedä, onko edellinen omistaja parannellut ES-2-settiäni bassojen osalta, mutta hyvä se on, myös vannoutuneiten Toiski-miesten kehuma.)

Valot: Sabassa on ainakin uutena paremmat halogeenit. Piste. Jos et usko, tee kuten minä, vertaile TM:n mittaustuloksia. Tosin, kilometrien karttuessa valoteho huononee, joten uudemmassa Vollessa saattavat olla nyt "uutuuttaan" paremmat verrattuna 120tkm aj. Sabaan.

Vollen ajettavuus ainakin 2,4 bensassa tosiaan rauhallisempi = lullamaisempi kuin SC:ssä, joka on huomattavasti Vollea napakampi kurveissa. Huono ei Vollekaan ollut, tykkäsin kyllä, mutta motarilla tuuli tuntui riepottelevan huomattavasti enemmän kuin nyt Saballa nautiskellessa.

Myöskään oma Volle ei natissut edes kivikadulla, vaikka oli lopuksi jo yli 160tkm ajettu. Piste Vollelle. Tosin nykyinen SC (vm.06, aj. nyt yli 80tkm.) ei pidä juurikaan ylimääräistä meteliä, joskus motarilla olen kuullut jonkun sirinän, mutta en ole varma kuuluiko se silloin autosta vai kyydissä ollesita tavaroista.
Uutena ostetussa SS:ssa (vm.05) oli jos jonkinmoista ärsyttävää nitinää lähes alusta alkaen. Eli yksilöitä ovat.

Yllä oli omat kokemukseni aiheesta ja farkkuversioina (toki SS:kin on talossa myös ollut, mutta S4O 2,0D:tä olen koeajanut niin vähän, etten voi vertailla. Puhtia laitteessa kyllä tuntuu olevan.)

Joka tapuksessa toivottelen hyviä kilometrejä ja ainahan voit tehdä kuten minä, tehdä paluun saabistiksi. Foorumia en myöskään malttanut missään vaiheessa kokonaan hylätä...
ch
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 07:32

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja ch »

Meikän lyhyehkön ajan kestäneellä ajourallani olen ajanut vaihtoon vain muutaman auton.
Ensimmäisenä 900GLs-saappaan, vm -82. Todella hyvä, ja huippulaatua, Saab oikeen ISOLLA aSSällä, "ministerisaappi"-ksi haukuttu, oli nimittäin harvinainen mustan-mustan-musta väri tuossa. Piti olla lommoja maalauttamassa käydessä tarkkana, että eivät maalanneet väärällä mustan sävyllä. Mielellään maalasivat sillä ruskealla tai harmaalla, kun eivät uskoneet, että se oli siis se MUSTA, eikä "ruskea", tai "harmaa", jolta näyttivät saappin kaikki muut mustan sävyt sen rinnalla.
Joka tapauksessa paras autoni ikinä tuo.
Silloin-tällöin lisäsin vähän ölijyvä (en siis vaihtanut, vaan lisäsin) kerran vaihdoin kytkimen painelaakerin (helppoa ja yksinkertaista: kytkimen peitekansi pois, nosta painelaakeri ulos, tiputa uusi sisään, laita kansi takaisin paikoilleen).
Ajoin saappaan 300 tuhanteen käytännössä tekemättä sille juuri mitään muuta huoltoa, saatoin ehkä joskus vaihtaa tulpat, ja jarrupalat taisin joutua vaihtamaan pariin otteeseen, niin ja etupyöränlaakeri. Jaa? Iskunvaimentimet eteen, mutta siinäpä sitten ne.

Tuon jälkeen ostin volen.
944 2,3i vm -91. Sähköinen ylivaihde. Käsittämättömän pieniruokainen kokoisekseen. Jostaan Peurasuvannolta Pöytyälle ajettaessa keskikulutus luokkaa 7.8l/100km, siis tuommoisella uskomattomalla lahnalla!!!
Ajoin vehkeen 400 tuhanteen. Tosin tälle ei kiinnostanut itse tehdä edes niitä öljynlisäyksiä, eli kävi säännöllisessä huollossa tämä...
Vikaluettelo:
- söi lamda-sondejaan kuin leipää, en tiedä miksi, eikä tiennyt kukaan muukaan...
- Kerran oli vaihdettava koko polttoainetankin pumppuyksikkö, vioittuneen läpiviennin takia.
- kardaanin keskitukilaakeri poksahti ja vaihdettiin.
HUOM!!!! Ikinä ei tarvinnut vaihtaa mitään tukivarsia, niveliä, pyöränlaakereita, eikä yhtään mitään alustan osia mihinkään, siis IKINÄ, ja vehje ajettiin 400 tuhanteen!

Erityisesti tästä laadullisesta ominaisuudesta innostuneena päätin seuraavankin olevan tämmöisen, vaikka on ruma ja kanttilaatikko ja kaikin puolin vastenmielinen ilmestys, jonka äkkiseltään luulisi soveltuvan huomattavasti paremmin johonkin toiseen tehtävään kuin tieliikennevälineeksi, esimerkiksi jonkinlaiseksi maatalouslaitteeksi.
Tämä uusi olikin sitten sen samaisen mallisarjan puimakoneversio 945 2,3turbo vm-97.
MAHTAVA tavarankuljetuskapasiteetti! Tällä siirtyi muuttokuormat vaivatta.
Erikoisesti parisängyn muuttaminen oli tällä vaivatonta - siis auton SISÄLLÄ! ;-)
Vikalista:
- no ei nyt tule mieleen...?
Ajoin vehkeen 300 tuhanteen.
Tämän aikana oli se vitsi siitä hondamiehestä.
Hondamies sanoi volvomiehelle (meikäläiselle), että kuule, tossa sun autossas ei oo mitään muuta hyvää kun noit puskurit! Hymyilin hondamiehelle ystävällisesti ja vastasin mitä kohteliaimmin: Niin... Mutta ne onkin sitten TOSI hyvät!

Tämän jälkeen tulin ajatteluprosessini nykyiseen vaiheeseen, jossa tiedostin kaikkien nykyautojen olevan joko ooppeleita tai voortteja tai valmistettu aasiassa.
Päätin siis palata lähtöruutuun ja hankin taas Saappaan.
Ei voi kauheesti tämän laatua kehua, mutta eipä voi niitä muitakaan uusia autoja...

Tarinan opetus:
Luulen (en siis tiedä), että uusi vole on ihan yhtä huono kuin kaikki muutkin uudet autot. Että siinä mielessä teit varmasti aivan hyvän ostoksen.
TTiD08
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 18:00

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja TTiD08 »

Ei ne Volvotkaan ihan huonoja autoja ole. Ajelin itse pari kuukautta 50tkm ajetulla S60:llä, kun odottelin TTiD:ni saapumista. Ehdin siinä parin kuukauden aikana jo tottua tuohon Volvoon. Nyt kun sain Saabini, niin ensimmäiset tunnelmat ovat olleet hieman ristiriitaisia. Volvo oli hiljaisempi, se on selvä (tosin oli aika erilaiset renkaat). Nyt Saabissa 225/45 "sport" renkaat, jotka karkealla päällysteellä pitävät melkoista jyrinää/ulinaa. Etenkin tuntuu, että melko alhaisilla nopeuksilla Saab (noilla renkailla) on melko äänekäs Volvoon verrattuna, mutta kun nopeus kasvaa taajama nopeuksia suuremmaksi, ero pienenee.

Lisäksi aika yllättäen ensimmäisten kokemusten mukaan Volvon istuin olikin mukavampi. Saabin istuin on (Vector, osanahkaisena) toki tukevampi ja sporttisempi, mutta Volvon aavistuksen pehmeämpi ja pitempi jakkara oli ehkä aavistuksen mukavampi. Kyllä Volvo laadukkaalta autolta tuntuu, mutta todellista laatua ja kestävyyttä on paha arvioida parin kuukauden ajon jälkeen.

Kyllä olen silti erittäin iloinen, että Saappini vihdoin saapui, on se vain niin mahtava ajettava, vaihteisto ja moottori hakkaavat mennen tullen Volvon (Volvo 2,4i AT6 ja Saab 1.9 TTiD AT6). Lisäksi tää on vain niin pirun hyvän näköinen. Eiköhän tuohon "meluun" totu hiljalleen ja jakkara tuntuu koko ajan paremmalta ja paremmalta, kun saa hierottua nuo säädöt kohdilleen ja tottuu hieman lyhyempään istuin osaan.
´08 9-3 SC 1.9 TTiD A6 Vector Active
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Nussitaan nyt pilkkua :lol: tuossa volvossa on AT5, ei AT6
Turbo²
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

jos halutaan tehdä reilu vertailu, niin omalla kohdallani olisi ollut T5 (tai ehkäpä T4 kun tuokin oli 2.0T) parempi verrokki ominaisuuksissa. Jos saman tyylisiä autoja reilusti verrataan ajo-ominaisuuksiltaan ja käytökseltään. Kyllähän saab nöyremmin meni mutkat näistä kahdesta(no jostain kumman syystä). Penkkejä todellakin kaipaan ne olivat täydelliset omaan ahteriini.. Ei tuottanut tuskaa ajaa hki-roi.. Onhan ne tuossakin ihan jees tasoa, että on hirveämpiäkin ollut on. Jarrut oli tottakai Aerossa paremmat.. mutta edelleenkin..ei näitä voi verrata. Muotoilu volvossa ei minuun kolahda.. niin ulkoa kuin sisältä.. Vaikka Volvossa on paljon hyviä oivalluksia. Saabissa muodot oli sisällä kuin ulkonakin linjakkaat. Tuossa on oikein korostettu volvomaisuuksia.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Itselläni oli nelisen vuotta sitten hieman samanlainen tilanne kuin sinulla, Pr. 2004 kesällä oli alkanut tulla mitta täyteen -93 mallin NG900 2,3:een. Tekniikkapuolelle oli tehty tuhannen egen lootaremppa sekä toisen mokoman maksanut jako- ja tasapainoakseliketjujen ja rattaiden vaihto. Edessä olisi ollut venttiilivarren kumien vaihto ja kannen koneistus. Alustaa ei olisi saanut nypyttämättömäksi kuin vanteet vaihtamalla ja/tai tukivarret päivittämällä. Kaiken kukkuraksi kori rupesi happanemaan sieltä täältä (takalokarin saumat ja tuulilasin etureuna). Tuli selväksi, että kärrystä piti päästä eroon, kun siitä vielä jotain sai.

Aikaisemmin olin katsellut OG9-3:ia mutta loppuvaiheessa luottamus oli niin lopussa, että päädyin sitten repsahtamaan ranskattareen eli Citroen Xsara HDi:iin. Vastoin kaikkia ennakko-odotuksia Xsara osoittautui luotettavaksi ja varmatoimiseksi peliksi. Tietyt tyyppiviat sekä huolto-ohjelman vaatimat jutut kyllä tuli käytyä läpi, mutta ei se missään vaiheessa lompakon päälle ottanut. Ranskalaisena se oli hyvä ajaa, vaan ei se koskaan sytyttänyt samalla lailla kuin Trolhättanin tuote. Aikani SS/SC foorumia seurattuani tulin siihen tulokseen, että eiköhän sitä ole aika tuhlaajapojan palata kotiin. Oma -03 SS on ollut kaikin puolin positiivinen kokemus. Takaylätukivarret on vaihdettu ja uudet iskarit odottavat alle laittoa, mutta muuten on ollut huoletonta menoa. Saabissa vaan on sitä jotakin... :)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Vähän samaan malliin meni joo.. aika tarkalleen. toki vika kohteet erit. Itsellä Dieseli oli pakko hankinta ja alkaa rajoittamaan muuta elämää kulungit eikä aina jaksa leikkiä ohita jos kiinni saat-leikkiä.. Ei se ole kallista ku köyhälle sanotaan.. Itse hosuin aikoinaan auton ostossa. Iso tehokas auto lumosi. Uskoin kilometrien vähenevän ajan mittaan mutta mitä vielä. Baanalla mennään koko ajan.

Comeback tulee ehkä joskus.. Katsotaan sitä sitten aikanaan. Nyt mennään pitempi tovi varmasti tuolla. Se hyvä tuossa on, että vähän ajetun dieselin saa helposti vaihdettua vaikka ehtisi vuoden kaksi ajamaan. Eli ei ole samanlaista kynnystä kuin oli tuolla aerolla.. (vaikka jos aikaisemmin sattuisi eteen jotain) Toki vaikutti sekin, että maaginen 100tkm ylittyi ja veromuutoskaan elämää helpottanut. Tippui hinta kuin lehmän häntä.. Isot remontit odotti tekijäänsä ja vielä kaiken huippuna viimeisellä matkalla pukkasi savut puhaltimesta..(pienellä herättelyllä sain toimimaan, mutta uutta omistaa odottaa varmasti vaihto.. liikkeellehän se ei maksa käytännössä mitään vaihtaa joten kukaan ei häviä) alkoi sen verta vituttamaan, että sai jäädä liikkeeseen. Onneksi sattui olemaan jotain mitä myydä.. ei kaukana ollut että ajaisin dieseli civicillä.. asian ratkaisi että uuden sai kättelyn jälkeen alle. (eipä huvittanut maksaa huoltoa jonka sain nyt ilmaiseksi ja jos jotain olisi odotellessa hajonnut..) Ja voi hitto nuita nitinöitä ja kolinoita. Kaverin kasari bemarikin vakuutti minut jo tästä. mulle riitti se yksilö. uusi 9-5 vaikuttaa lupaavalta.. Tosin se ei ihan varsin vastaa minun käyttöä (ei ole muksuja siunaantunu, rouva otti ja lähti, ei koiraa tai työkaluja) ehkä uusi 9-3 kun se aikoinaan ilmestyy saa vaihtotarpeen aikaiseksi.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Bob »

Poikarukka kirjoitti:... Auto vaihtui runsaas 15minuutin harkinnalla 2007 vm 23tkm ajettuu S40 2.0D volvoon...
OHO! 8O
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Olen nyt lukenut aika monien sanovan että 9-3 nitisee ja natsiee, sekä kolisee ja rämisee 8O

En tiedä johtuuko siitä että autoni on aika uusi, mutta ainut ylimääräinen natina jonka olen kuullut tulee kuskin penkistä :D

Enkä tarkoita sitä että parempipuolisko ajaa autoa :D

Siis penkin verhoilu hankaa sivumuoviin missä on sähköisen penkin hallinta nupelit.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Loikkaus vihollisleiriin

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Sisustasta ei ole kuulunut mitään ääntä, Alusta on kuin mummon hetekka vaikka osaa on vaihtunut vaikka kuinka. Iskarit, takatukivarret. Kolisee ja narisee niin maan perkeleesti. En ole kuitenkaan pettynyt. Enemmän nyt kuitenkin vaa'ssa painoi tuo dieseliin vaihto. Sitä tietysti on harkittu pitempään kuin 15minuuttia... Mutta auton mallia en olisi ikinä uskonut itsekään jos joku olisi kertonut ennen liikkeeseen menoa että ajat ulos volvolla...
Vastaa Viestiin