Ahtojen heittely???

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Ahtojen heittely???

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

apu,apupoika kirjoitti:Noista lämpötiloista tulikin mieleen, että täytys joskus vertailla vaikka Race-Chronolla noita eri lämpötilojen vaikutuksia kulkupuoleen.
Eipähän se tämmösessä (0-100km/h juuri alle 10s. ja huippua 200km/h, kun löytää tarpeeksi jyrkän alamäen) niin hirveesti vaikuta, mutta kuitenkin.
Eikös tuo T7/T8 vain nosta ahtopaineita pyrkien samaan ilmamassaan (=vääntöön) lämpötilan noustessa? Tehojen ei siis pitäisi juuri muuttua ainakaan Suomen olosuhteissa. Jossain Saudi-Arabian 50 asteessa voi olla, ettei riittävää ilmamassaa saada tuotettua 8)

Ahtopaineohjatussa (T5) tilanne onkin sitten toinen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Ahtojen heittely???

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Juu ei tuossa suorituskyvyssä oikein eroa ole +5 ja +25 asteen välillä, chronolla mitattuna. 80-120 pysyy molemmilla lämpötiloilla 4,4s ja 4,8s välillä.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin