Turbo X koeajossa
Turbo X koeajossa
Tuli vaimon kanssa vierailtua lauantaina Seinäjoen Rinta-Joupilla. Siinä uusia Saabeja ihmetellessä meille tultiin tarjoamaan käteen avaimia ja kysyttiin että kiinnostaisiko koeajo. Kun avaimissa luki että Turbo X niin eipä tarvinnut kahta kertaa asiaa miettiä. Ja siinähän se sedanmallinen Trollhättanin ihme pihassa kiilteli mustana ja uhmakkaan näköisenä. Ensimmäisenä huomiona autoon istuessa oli yllättävän korkea ajoasento. Vaikka "sähkötuolin" sääti niin alas kuin mahdollista niin silti sitä tuntui istuvan selkeästi korkeammalla kuin omassa SC:ssa.
Kone murahti käyntiin, automaatista D pykälään ja sitten liikenteeseen. Alkupätkä oli taajama-alueen 60 km/h-tietä, joten siinä "tavisten" joukossa körötellessä ei autosta saanut oikein mitään kuvaa. Viimein sitten risteyksessä eteen aukeni peltoaukeaa halkova kantatie 67. Kevyellä kaasulla ja mukavien moottorisaundien säestämänä nopeus kiipesi hetkessä sataseen. X kulki upeasti kuin kiskoilla. Kun kerran edessä oli tyhjä tie niin pitihän sitä vähän kokeilla miltä 280 hv keulalla tuntuu. Melko rivakka kaasupolkimen painallus, laatikko mietti komentoa muutaman sekunninkymmenyksen verran, mutta sitten alkoi tottavie lakeuden peltomaisemat vilistä silmissä. Voiman tunne ja kiihtyvyys olivat jotakin aivan uskomatonta. Luulen, että meikäläisen naamalla on ollut yhtä autuas ilme viimeksi joskus lapsena joulupukkia odotellessa . Kaasua piti hieman protestoiden höllätä nopeusrajoittimen äänen (joka kuului apukuskin istuimelta) noustessa liian korkeisiin desibeleihin.
Tietenkään oikeaa kuvaa auton todellisista ominaisuuksista ei lähestulkoonkaan saanut tuollaisella kuivalla ja suoralla maantiellä, mutta upea ajokokemus Turbo X oli joka tapauksessa tällaiselle 1,8t-jannulle. Ainakin meikäläisellä lenkki Turbo X:n puikoissa sai mukavasti adrenaliinin virtaamaan.
Saabin ostoa suunnittelevalle voin kyllä varauksetta suositella kääntymistä Seinäjoen Rinta-Joupin ja myyntipäällikkö Markku Ala-Hakunin puoleen. Meidän kokemamme palvelu liikkeessä on aina ollut ensiluokkaista. Niin tälläkin kertaa.
Kone murahti käyntiin, automaatista D pykälään ja sitten liikenteeseen. Alkupätkä oli taajama-alueen 60 km/h-tietä, joten siinä "tavisten" joukossa körötellessä ei autosta saanut oikein mitään kuvaa. Viimein sitten risteyksessä eteen aukeni peltoaukeaa halkova kantatie 67. Kevyellä kaasulla ja mukavien moottorisaundien säestämänä nopeus kiipesi hetkessä sataseen. X kulki upeasti kuin kiskoilla. Kun kerran edessä oli tyhjä tie niin pitihän sitä vähän kokeilla miltä 280 hv keulalla tuntuu. Melko rivakka kaasupolkimen painallus, laatikko mietti komentoa muutaman sekunninkymmenyksen verran, mutta sitten alkoi tottavie lakeuden peltomaisemat vilistä silmissä. Voiman tunne ja kiihtyvyys olivat jotakin aivan uskomatonta. Luulen, että meikäläisen naamalla on ollut yhtä autuas ilme viimeksi joskus lapsena joulupukkia odotellessa . Kaasua piti hieman protestoiden höllätä nopeusrajoittimen äänen (joka kuului apukuskin istuimelta) noustessa liian korkeisiin desibeleihin.
Tietenkään oikeaa kuvaa auton todellisista ominaisuuksista ei lähestulkoonkaan saanut tuollaisella kuivalla ja suoralla maantiellä, mutta upea ajokokemus Turbo X oli joka tapauksessa tällaiselle 1,8t-jannulle. Ainakin meikäläisellä lenkki Turbo X:n puikoissa sai mukavasti adrenaliinin virtaamaan.
Saabin ostoa suunnittelevalle voin kyllä varauksetta suositella kääntymistä Seinäjoen Rinta-Joupin ja myyntipäällikkö Markku Ala-Hakunin puoleen. Meidän kokemamme palvelu liikkeessä on aina ollut ensiluokkaista. Niin tälläkin kertaa.
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
Re: Turbo X koeajossa
Minä voin Seinäjoen J. Rinta-Jouppia suositella myös lämpimästi. Sieltä on seuraavakin Saab tarkoitus hakea.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Turbo X koeajossa
Jep, ite hain :ni myös Seinäjoen Rinta-Joupista ja otettiinpa jopa kuva minusta ja uudesta autosta hakutilanteen yhteydessä
Vitsi, pitääköhän käydä kattoos tota Turbo X:ää, jos se siellä kerran on.
Vitsi, pitääköhän käydä kattoos tota Turbo X:ää, jos se siellä kerran on.
Re: Turbo X koeajossa
En nyt ihan varma asiasta ole, mutta epäilisin Turbo X:n olleen Rinta-Joupilla ainoastaan viikonlopun ajan. Kannattanee varmistaa asia liikkeestä ettei tee turhaa reissua. Vaikka eihän Lapualta nyt kovin montaa minuuttia Seinäjoelle aja, etenkään Saabilla...
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
Re: Turbo X koeajossa
Näin eilen myyjän tuolla Turbo X:llä Seinäjoen keskustassa. Sanoi että auto on vielä tiistaina liikkeessä ja toivotti tervetulleeksi koeajamaan. Täytynee käydä..
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: Turbo X koeajossa
Itse olen ostanut ko liikkeestä neljä autoa ja Markulta viimeiset kaksi Saabia. Markun hyvitys nykyisestä -06 Tids SC:tä uuteen on reilut 4000€ parempi kuin Tre:n Metro-Auton. Tosin olen laiska tinkimään ja Markku laittaa välirahan yleensä heti kohtuu lähelle totuutta. Eli kilpailuttaminen kannattaa vaikka vain puhelimella. Omassa tapauksessa kylläkin taitaa näyttää siltä että on turha lähteä merta edemmäksi kalaan... ainakaan jos seuraava auto vielä on Saab.pekkatyn kirjoitti: Saabin ostoa suunnittelevalle voin kyllä varauksetta suositella kääntymistä Seinäjoen Rinta-Joupin ja myyntipäällikkö Markku Ala-Hakunin puoleen. Meidän kokemamme palvelu liikkeessä on aina ollut ensiluokkaista. Niin tälläkin kertaa.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: Turbo X koeajossa
Kuulostaapa poikkeukselliselta Saab myyjältä... valitettavasti.
Itse hommasin Sabani Länsi-Autosta jossa oli ihan ok palvelu, mutta auto on työsuhdeliisari. Seinäjoelta en pyytänyt tarjousta koska Hirsch mahdollisuus puuttui. Muita tarjouksia pyysin Hirsch valtuutetuista liikkeistä ympäri suomen. Jotkut eivät vaivautuneet edes vastaamaan, mutta Tampereelta sain jopa puhelinsoiton ja hyvän 'etäpalvelun' josta jäi aika hyvä kuva. Pyydän taattu tarjouksen uudelleen jos saan jotenkin huollon hinattua tänne.
Jos seuraava auto on Saab (pahoja tartuntaoireita havaittu) niin ollee disukka. Myös tuleva 95 kiinnostaa kasvaneen perheen myötä.
Onko kenelläkään RintaJoupin kilpailuttamisesta liisarien suhteen kokemusta? Myös huollot pitäisi saada tehdä pääkaupunkiseudulla joten keula taitanee edelleen kääntyä tänne eteläsuomen liikkeiden suuntaan.
Itse hommasin Sabani Länsi-Autosta jossa oli ihan ok palvelu, mutta auto on työsuhdeliisari. Seinäjoelta en pyytänyt tarjousta koska Hirsch mahdollisuus puuttui. Muita tarjouksia pyysin Hirsch valtuutetuista liikkeistä ympäri suomen. Jotkut eivät vaivautuneet edes vastaamaan, mutta Tampereelta sain jopa puhelinsoiton ja hyvän 'etäpalvelun' josta jäi aika hyvä kuva. Pyydän taattu tarjouksen uudelleen jos saan jotenkin huollon hinattua tänne.
Jos seuraava auto on Saab (pahoja tartuntaoireita havaittu) niin ollee disukka. Myös tuleva 95 kiinnostaa kasvaneen perheen myötä.
Onko kenelläkään RintaJoupin kilpailuttamisesta liisarien suhteen kokemusta? Myös huollot pitäisi saada tehdä pääkaupunkiseudulla joten keula taitanee edelleen kääntyä tänne eteläsuomen liikkeiden suuntaan.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: Turbo X koeajossa
Minä kilpailutin reilu pari kuukautta sitten useita Saab myyjiä/leasing yrityksiä hankkiessani omalle yritykselleni autoa. Selkeästi edullisin tarjous tuli kombinaatiolla: Sampo Rahoitus/Länsiauto Espoo. Rintajouppi (Markku Ala-Hakuni) oli selkeästi kallein (113 euroa/kk kalliimpi kuin kilpailun voittanut). Auto oli 93 SC TTiD Vector Active Business AT6 + nippu lisävarusteita.
Pidin myös myyntitilanteessa saamastani palvelusta joten hankin autoni tuosta ihan "lähikaupasta".
Pidin myös myyntitilanteessa saamastani palvelusta joten hankin autoni tuosta ihan "lähikaupasta".
´08 9-3 SC 1.9 TTiD A6 Vector Active
Seinäjoen Rinta-jouppi
Seinäjoen Rinta-jouppi on ollut minulle erittäin suuri pettymys.
Asun itse Joensuussa. Minulla oli aikaisempi auto Honda Civic vm. 04. Bongasin R-J:n www-sivuilta viime keväänä saman ikäisen kohtuuhintaisen Saab 9-3 SS:n. Kun kerroin oman vaihto Hondani olevan lähes virheetön, myyjä kertoi myös Saabin olevan erittäin hyvässä kunnossa paria pientä kiveniskua lukuunottamatta. Hän sanoi vielä "se mikä luvataan, se pidetään".
Ajattelinkin vaihtaa Hondani kyseiseen Saabiin. Ajoin Joensuusta yli 400 km Seinäjoelle. Kun näin Saabin, en ollut uskoa silmiäni. Auton molemmat kyljet olivat täynnä kiveniskuja. Keula oli kuin uusi, mutta kyljissä oli yhteensä yli 30 kiveniskua, jotka näkyivät selvästi. Aivan kuin ne olisi hakattu jollain piikillä. Oma Hondani oli ko. Saabiin verrattuna kuin uusi. Myyjä vain totesi anteeksipyytämättä, että kyseinen Saab on heidän vetonaulansa.
Pettyneenä ajattelin lähteä välittömästi Joensuuhun takaisin, mutta myyjä etsi minulle liikkeestä vuotta uudemman vastaavan mallin. Koeajoin ja ostin sen. Huomasin jälkeenpäin, että kyseinen Saab oli Suomen kalliimpia. Harmittaa. Autossa on ollut myös jonkin verran remppaa, joita R-J ei suostunut maksamaan edes osaksi.
Minusta R-J käytti minua hyväkseen, koska tiesi minun tulleen kaukaa Joensuusta vakavassa ostomielessä.
Se siitä eteläpohjalaisesta rehellisyydestä!
Asun itse Joensuussa. Minulla oli aikaisempi auto Honda Civic vm. 04. Bongasin R-J:n www-sivuilta viime keväänä saman ikäisen kohtuuhintaisen Saab 9-3 SS:n. Kun kerroin oman vaihto Hondani olevan lähes virheetön, myyjä kertoi myös Saabin olevan erittäin hyvässä kunnossa paria pientä kiveniskua lukuunottamatta. Hän sanoi vielä "se mikä luvataan, se pidetään".
Ajattelinkin vaihtaa Hondani kyseiseen Saabiin. Ajoin Joensuusta yli 400 km Seinäjoelle. Kun näin Saabin, en ollut uskoa silmiäni. Auton molemmat kyljet olivat täynnä kiveniskuja. Keula oli kuin uusi, mutta kyljissä oli yhteensä yli 30 kiveniskua, jotka näkyivät selvästi. Aivan kuin ne olisi hakattu jollain piikillä. Oma Hondani oli ko. Saabiin verrattuna kuin uusi. Myyjä vain totesi anteeksipyytämättä, että kyseinen Saab on heidän vetonaulansa.
Pettyneenä ajattelin lähteä välittömästi Joensuuhun takaisin, mutta myyjä etsi minulle liikkeestä vuotta uudemman vastaavan mallin. Koeajoin ja ostin sen. Huomasin jälkeenpäin, että kyseinen Saab oli Suomen kalliimpia. Harmittaa. Autossa on ollut myös jonkin verran remppaa, joita R-J ei suostunut maksamaan edes osaksi.
Minusta R-J käytti minua hyväkseen, koska tiesi minun tulleen kaukaa Joensuusta vakavassa ostomielessä.
Se siitä eteläpohjalaisesta rehellisyydestä!
Re: Turbo X koeajossa
Lahdessa on kanssa yksi Turbo X Saab veljekset Laakkosella jos haluatte nähdä livenä. On vielä farkku ja automaatti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Turbo X koeajossa
Mulle tuli myös paras tarjous länkkäriltä, mutta Magneetista, ei Espoosta.TTiD08 kirjoitti:Selkeästi edullisin tarjous tuli kombinaatiolla: Sampo Rahoitus/Länsiauto Espoo.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Turbo X koeajossa
Tuli ajettua tuo Turbo X.
Hiukan jäi pliisu vaikutelma: tehot tulee tasaisesti ei ole "vanhan turbovoiman" tuntua. Lisäksi sisustus on turhan vakio.
Mutta menee kuin juna, ei vetele ja moottori laulaa hienosti.
Kuitenkin, kun vertaa hirchitettyyn V6 Aeroon, tehoja pitäisi olla varmaan 100 hv enemmän, että pääsisi samaan fiilikseen.
Ja olisi tuonne kabiniin voinut jotakin sporttista laittaa (enkä tarkoita kuljettajaa) ...
Hiukan jäi pliisu vaikutelma: tehot tulee tasaisesti ei ole "vanhan turbovoiman" tuntua. Lisäksi sisustus on turhan vakio.
Mutta menee kuin juna, ei vetele ja moottori laulaa hienosti.
Kuitenkin, kun vertaa hirchitettyyn V6 Aeroon, tehoja pitäisi olla varmaan 100 hv enemmän, että pääsisi samaan fiilikseen.
Ja olisi tuonne kabiniin voinut jotakin sporttista laittaa (enkä tarkoita kuljettajaa) ...
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: Turbo X koeajossa
ptme kirjoitti:Tuli ajettua tuo Turbo X.
Hiukan jäi pliisu vaikutelma: tehot tulee tasaisesti ei ole "vanhan turbovoiman" tuntua. Lisäksi sisustus on turhan vakio.
Mutta menee kuin juna, ei vetele ja moottori laulaa hienosti.
Kuitenkin, kun vertaa hirchitettyyn V6 Aeroon, tehoja pitäisi olla varmaan 100 hv enemmän, että pääsisi samaan fiilikseen.
Ja olisi tuonne kabiniin voinut jotakin sporttista laittaa (enkä tarkoita kuljettajaa) ...
Lastuttamattomasta V6 aerosta jäi samat fiilikset. Voimantuotto on tosi tasapaksua eikä turboa (hyvässä eikä "pahassa") koneessa juuri huomaa.
Saisipa tuon paketin B234:llä (235kin kelpaisi) ja jonkin verran piristettynä niin kiinnostus nousisi ainakin 3:n potenssiin
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Turbo X koeajossa
Ei saa puhua tommosia. Valurauta on antiikkia. Pitää nauttia GM v6:ta kera kukkopillin..2.3i-16 kirjoitti:
Lastuttamattomasta V6 aerosta jäi samat fiilikset. Voimantuotto on tosi tasapaksua eikä turboa (hyvässä eikä "pahassa") koneessa juuri huomaa.
Saisipa tuon paketin B234:llä (235kin kelpaisi) ja jonkin verran piristettynä niin kiinnostus nousisi ainakin 3:n potenssiin
Re: Turbo X koeajossa
Oonko mä nyt hyvä vai huono saabisti kun en V6:sta tykännytJouniCSE kirjoitti:Ei saa puhua tommosia. Valurauta on antiikkia. Pitää nauttia GM v6:ta kera kukkopillin..2.3i-16 kirjoitti:
Lastuttamattomasta V6 aerosta jäi samat fiilikset. Voimantuotto on tosi tasapaksua eikä turboa (hyvässä eikä "pahassa") koneessa juuri huomaa.
Saisipa tuon paketin B234:llä (235kin kelpaisi) ja jonkin verran piristettynä niin kiinnostus nousisi ainakin 3:n potenssiin
Kai sekin iiiiisommalla turbolla ja porattuna samaan lohkoon tehdyn 3.6l kokoon voisi olla mielenkiintoinen
V6:n ahdin näyttäisi google-tiedon mukaan olevan TD04-15K? Mahtaisikohan kuitenkin olla edes HL
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Ma Elo 18, 2008 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021