Varsinkin TTiD:n osalta poijjaat puhelee paljon sisäänajosta, ja siitä mitenkä sitä malttia moiseen touhuun riittää.
Eli mites tuo sisäänajo pitäisi oikeaoppisesti suorittaa?
Moottoripyörissä on jo aikaa sitten siirrytty sisäänajosta siinä mielessä eroon, että mitään matelua matalilla kierroksilla ei tarvita, eikä itseasiassa edes suositella. Reipasta kaasunkäyttöä ja vaihtelevia kierroksia suositaan. Jos erehtyy mummoilemaan, eli jyystämään matalilla kierroksilla, ilman että antaa kunnolla leipää, on saatu aikaan jopa huonoja moottoreita. Ilmeisesti mm. männänrenkaat ei asetu kunnolla aloilleen, mikäli kone ei saa kunnolla vaihtelevaa kuormaa. Toki punarajalle ei ole tarkoitus kierrättää ihan alkumetreillä, eli maalaisjärkeäkin saa käyttää.
Mutta tosiaan pyörät on pyöriä, mites auto rintamalla?
Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.
Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.
Kyllähän se näin on, ettei mitään matalakierrosmatelua tarvita. Muutenkaan nykymoottorit eivät pahemmin sisäänajoa enää tarvitse..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84