Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Varsinkin TTiD:n osalta poijjaat puhelee paljon sisäänajosta, ja siitä mitenkä sitä malttia moiseen touhuun riittää.

Eli mites tuo sisäänajo pitäisi oikeaoppisesti suorittaa?

Moottoripyörissä on jo aikaa sitten siirrytty sisäänajosta siinä mielessä eroon, että mitään matelua matalilla kierroksilla ei tarvita, eikä itseasiassa edes suositella. Reipasta kaasunkäyttöä ja vaihtelevia kierroksia suositaan. Jos erehtyy mummoilemaan, eli jyystämään matalilla kierroksilla, ilman että antaa kunnolla leipää, on saatu aikaan jopa huonoja moottoreita. Ilmeisesti mm. männänrenkaat ei asetu kunnolla aloilleen, mikäli kone ei saa kunnolla vaihtelevaa kuormaa. Toki punarajalle ei ole tarkoitus kierrättää ihan alkumetreillä, eli maalaisjärkeäkin saa käyttää.

Mutta tosiaan pyörät on pyöriä, mites auto rintamalla?
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän se näin on, ettei mitään matalakierrosmatelua tarvita. Muutenkaan nykymoottorit eivät pahemmin sisäänajoa enää tarvitse..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Oikea oppinen sisäänajo - koneen kannalta.

Viesti Kirjoittaja tema »

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin