Mäkin ajattelin, että on mennyt esim. direct ignition sekaisin. Toisaalta eikös tuo sama 2-litrainen turbo ole esim. Pontiac Soltice:ssa suorasuihkutuksella? Tehoja on Pontiac:ssa jotain 260.Marko A kirjoitti:GM pressi tiedotteessakin lukee, että automaatti on optiona. Mutta direct injection taitaa mennä ajatusvirheen puolelle??
Halpa XWD
Re: Halpa XWD
Re: Halpa XWD
Hieman näyttää verottavan suorituskykyä XWD:n lisäys 2.0T malliin. Ja sekin aivan odotettavissa, kun painoa tulee lisää.
2.0 Turbo XWD 210hp Man-6
Top speed (km/h)
230
0-100 km/h (sec)
8.5
60-100 km/h fourth gear (sec)
7.9
80-120 km/h fifth gear (sec)
10.7
Fuel consumption (l/100 km)*
11.9 / 6.7 / 8.6
CO2 emissions (g/km)*
284 / 162 / 207
vs:
2.0 Turbo 210hp Man-6
Engine fuel type
Top speed (km/h)
230
0-100 km/h (sec)
7.9
60-100 km/h fourth gear (sec)
7.6
80-120 km/h fifth gear (sec)
10.3
Fuel consumption (l/100 km)*
11.5 / 6.5 / 8.3
CO2 emissions (g/km)*
273 / 155 / 199
2.0 Turbo XWD 210hp Man-6
Top speed (km/h)
230
0-100 km/h (sec)
8.5
60-100 km/h fourth gear (sec)
7.9
80-120 km/h fifth gear (sec)
10.7
Fuel consumption (l/100 km)*
11.9 / 6.7 / 8.6
CO2 emissions (g/km)*
284 / 162 / 207
vs:
2.0 Turbo 210hp Man-6
Engine fuel type
Top speed (km/h)
230
0-100 km/h (sec)
7.9
60-100 km/h fourth gear (sec)
7.6
80-120 km/h fifth gear (sec)
10.3
Fuel consumption (l/100 km)*
11.5 / 6.5 / 8.3
CO2 emissions (g/km)*
273 / 155 / 199
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Halpa XWD
Ja Hirsch tarjoaa sivujensa mukaan myös SUomeen soveltuvaa pakettia 240hp/350Nm 2009 mallin 2.0T XWD:lle. Kulutus putoaa ja tehoja tulee lisää, kuten aina Asennuksen jälkeen voikin sitten pudonneen CO2 lukeman myötä vaatia veronalennusta valtiolta koska on vapaaehtoisesti pienentänyt autonsa kulutus. Tä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Halpa XWD
Näyttää siltä, ettei eLSD:tä saa parilitraiseen. Hinnastossa on lisävarusteena x-performance paketti, johon tuo sisältyy. Paketin saa hinnaston mukaan vain v6:een. Tuo paketti tekeekin sitten autosta käytännössä turbo-x:n (ykkös- ja kakkosvaihteen maksivääntörajoitusta lukuun ottamatta, josta taas kaiketi pääsee eroon Hirschin softalla).Marko A kirjoitti: Ja kuuleman mukaan eLSD on Suomen malleissa vakiona, pitäneekö sitten paikkaansa??
En kyllä usko, että eLSD:n puute on kovin suuri ongelma. Luulen, että tarvitaan aika liukas pinta (tai aika paljon viriä) ennen kuin parilitraisesta nelivedosta vetopito loppuu. Eiköhän tuo ole tulevan TM:n talvitestin voittajasuosikki (jos nyt mukaan huolivat). A4 quattro voisi ehkä laittaa kapuloita rattaisiin.
Re: Halpa XWD
Niin näkyy olevan, ettei eLSD:tä saa 2-litraisen kaveriksi. Aika tyhmää touhua mielestäni. Yks paras varuste jää saamatta käyttöön. Nyt tuo ei juuri eroa entisistä Haldexeista. Jos toinen takapyörä pyörii tyhjää niin sinne menee voimat. Yrittäähän se toki jarulla sitä rajoittaa, mutta rajansa siinäkin. Käytännössä ei kovin hyvä.
En käsitä, miksei tarjota kaikkia vaursteita jotka on mahdollista kuitenkin asentaa?!
Samaten, kun on kerta noin hieno järjestelmä niin ehdottomasti SID:n kautta pitäis olla valittavissa täys lukko alle 40kmh vauhdissa. Jos on kunnon mäkeä ja tosi liukasta niin siinä pitää olla jotain lukitusta jos meinaa päästä meneen.
Taitaa olla tässäkin niin että vanhassa vara parempi ja viskot yms menee paremmin.
Vai kuinka moni pujottelee keiloja maksiminopeudella? Kuinka moni on joutunut liukkaaseen mäkeen sutimaan talvella?
XWD tarjolle dieselin kaveriksi pikimmiten. Ja eLSD tarjolle kaikille halukkaille ilman mitään lisä kytkyjä johonkin ultrasport alustaan. Huonon tien alusta tarjolle SC:lle (+50mm maavaraa)
- tällaista ois toiveissa....
En käsitä, miksei tarjota kaikkia vaursteita jotka on mahdollista kuitenkin asentaa?!
Samaten, kun on kerta noin hieno järjestelmä niin ehdottomasti SID:n kautta pitäis olla valittavissa täys lukko alle 40kmh vauhdissa. Jos on kunnon mäkeä ja tosi liukasta niin siinä pitää olla jotain lukitusta jos meinaa päästä meneen.
Taitaa olla tässäkin niin että vanhassa vara parempi ja viskot yms menee paremmin.
Vai kuinka moni pujottelee keiloja maksiminopeudella? Kuinka moni on joutunut liukkaaseen mäkeen sutimaan talvella?
XWD tarjolle dieselin kaveriksi pikimmiten. Ja eLSD tarjolle kaikille halukkaille ilman mitään lisä kytkyjä johonkin ultrasport alustaan. Huonon tien alusta tarjolle SC:lle (+50mm maavaraa)
- tällaista ois toiveissa....
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Halpa XWD
http://www.saab.fi/main/FI/fi/saab-i/20 ... news.shtml
Vielä kun tuohon dieseliin tosiaan saisi nuo kaveriksi.Väännön takapyörien kesken jakava eLSD oli aiemmin saatavilla vain Turbo X -malleihin – nyt se on saatavilla sekä 280 hv:n V6- että 210 hv:n 2.0T-moottoreilla varustettuihin XWD-malleihin.
Re: Halpa XWD
2.0TS XWD SS alkaen 38.500, Vectorina 39400.
Siis businekset, normihinnasto kalliimpi.
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... 3_MY09.pdf
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... s_MY09.pdf
09 varustelussa muutoksia muutenkin, xenonit vakiona.
Siis businekset, normihinnasto kalliimpi.
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... 3_MY09.pdf
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... s_MY09.pdf
09 varustelussa muutoksia muutenkin, xenonit vakiona.