Virillä paikat rikki?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Virillä paikat rikki?

Viesti Kirjoittaja mordai »

Paljon kaikki puhuvat BSR, Nordic, Maptun jne. vireistä ja siitä miten ne vääntävät suupielet korviin. Mikäs siinä, kyllähän itseäkin kiinnostaisi sama Stage1 virne, mutta...
Uskaltaako joku tunnustaa rikkoneensa jotain autosta tuon virin takia tai myötävaikutuksesta? Mites laatikko? Se kuulemma on yksi heikko lenkki?

Tuossa omassa on nyt about 60tkm ja 1.8T 150hv. Stage1 kiinnostaisi, mutta pelkään että siitä tulee kalliimpi paukku kuin vajaa tonttu softasta, kun jotain hajoaa...
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Virillä paikat rikki?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

En tiedä kenenkään rikkoneen autoaan stage 1:llä, Hirsch tai BSR.
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Virillä paikat rikki?

Viesti Kirjoittaja yarski »

Mulla on ollu ss - stage1 maptun n.2v ja 50tkm ajan. Eikä mitään oo menny rikki. Rikkoutumistarinoita en ole kuullut muistakaan vireistä.
BSR:stä joskus huhuttiin käyvän liian laihalla tai nakutusongelmista, en muista tarkkaan, siksi joskus päädyin maptuniin. Kuitenkaan en ole kuullut bsr:n yhtään autoa rikkoneen.
Kyllä sen vakionkin varmasti saa rikki älyttömällä polkemisella... :twisted:
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Virillä paikat rikki?

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Riippuu luultavasti ajotyylistä. Kyllä se vakio korkeapaineturbonkin saa varmasti paskaksi voimansiirron osalta, jos aina ja jatkuvasti kiihdyttää täydellä kaasulla ja väännättää suurilla vaihteilla pienillä kierroksilla. Täysin päinvastaisella ajotyylillä varmaankaan ei ole mitään eroa vakio autoon kuluvien osien osalta. Siinä välillä on varmasti hyvä kultainen keskitie ja autokin kestää todennäköisesti (lähes) normaalisti. Ero alkanee näkyä sitten, kun kilometrejä on kertynyt > 200-300 tkm...
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Virillä paikat rikki?

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Soraääni, jolla ei ole kokemusta eikä asiaan selkeää näyttöä. Kun luen OG9-3 ja 9-5 foorumeita, minusta kuitenkin tuntuu että magneettiventtiilin, IMM:n, letkujen, tulppien rikkoutumisia, yms. alkaa ilmaantua enemmän viriversioissa kuin vakioissa. Itse väittäisin, että virityksistä maksetaan pienehkö hinta ym. osien kulumisena.
Vastaa Viestiin