Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja TTiD »

ei paljoa moitittu, ainut asia taisi olla se että ratissa pitäisi olla enempi säätövaraa? 8O
Turbo²
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Toisin sanoen kehuttiin kaikkea...
Turbo²
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja Okram »

Eiks se oo neviveto ja tehojakin vakona noin 300.
Yksi sellainen malli oli ainakin lahdessa. Myyty kuulemma Suomeen 10 kpl ja valmistettu vain 2000 kpl kaikkiaan. Sellaseen ei tarttis heti olla MapTunen boxeja asentamassa...

Ainut huono puoli on tuo hinta n. 72 000¬.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Okram kirjoitti:Eiks se oo neviveto ja tehojakin vakona noin 300.
Yksi sellainen malli oli ainakin lahdessa. Myyty kuulemma Suomeen 10 kpl ja valmistettu vain 2000 kpl kaikkiaan. Sellaseen ei tarttis heti olla MapTunen boxeja asentamassa...

Ainut huono puoli on tuo hinta n. 72 000¬.

Kyllähän siihenkin viriviriä pitäisi saada jotta nelivedon potentiaalin saisi toden teolla hyödynnettyä.

Mikä muuten mahtaa olla 2.8:n viripotentiaali? Ainakaan paljoa lastua pidemmälle meneviä sarjoja ei ole vielä missään pyörinyt.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

2.3i-16 kirjoitti:Kyllähän siihenkin viriviriä pitäisi saada jotta nelivedon potentiaalin saisi toden teolla hyödynnettyä.

Mikä muuten mahtaa olla 2.8:n viripotentiaali? Ainakaan paljoa lastua pidemmälle meneviä sarjoja ei ole vielä missään pyörinyt.

itellä tällä hetkellä 315hp (vm06 eli 250hp vakio) ja rojekti jatkuu.. onko kukaan muu suomessa alkanut 2.8:n raiskuuseen? ois mukava vaihtaa ajatuksia..
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Turbo X:stä koeajo puskurissa...

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

pyliaho kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Kyllähän siihenkin viriviriä pitäisi saada jotta nelivedon potentiaalin saisi toden teolla hyödynnettyä.

Mikä muuten mahtaa olla 2.8:n viripotentiaali? Ainakaan paljoa lastua pidemmälle meneviä sarjoja ei ole vielä missään pyörinyt.

itellä tällä hetkellä 315hp (vm06 eli 250hp vakio) ja rojekti jatkuu.. onko kukaan muu suomessa alkanut 2.8:n raiskuuseen? ois mukava vaihtaa ajatuksia..
Kuka autoa on softannut? Karalan ainakin pitäisi osata tuo motronic melkoisen hyvin?

Onko turbo vaihdettu noille tehoille? Eikös siellä vakiona jokin TD04HL-mitsu modattuna ole? Mihin saakka se riittää järkevillä pakopaineilla? Miten alakerta?

Itse olen harkinnut myös saabin vaihtoa 9-3:een ja 2.8 tietty kiinnostaisi motronicin helpon ohjelmoitavuuden takia. Toiset mahdolliset vaihtoehdon ovat tietenkin kaikki 4-pyttyiset bensaturbot, joissa ei keskenään taida muita eroja olla kuin nokat, jotka eivät paljon maksa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin