Elikkäs onkos noilla muuta eroa 175hv ja 210hv(aero?) kuin ahdin ja nokka-akselit???
ja mistä olisi mahdollista löytää käytettyinä,eli onko jotain saabeihin erikoistunutta purkaamoa tms.?
2.0T eroista
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
2.0T eroista
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: 2.0T eroista
Eikö kukaan tiedä???
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: 2.0T eroista
Ainakin moottorinohjaussofta on omansa tuossa 210hv koneessa, mutta muista teknisistä eroavaisuuksista ei ole pahemmin tietoa. Pitäisi koittaa selata varaosaohjelmaa, mutta se vie aikaa.
Suomesta tuskin löytyy purkamolta tuota vanhempaa aeron konetta, mutta Ruotsin puolella voi ollakin. Yksi hyvä paikka etsiä on ruotsalaisten turboklubin foorumi http://forum.saabturboclub.com/ ja siellä sitten Pryltorget säljes:iä selaamaan. Ei ole pitkä aika kun oli kyseinen Mitsun ahdin myytävänä vesi/öljyputkineen ja hintakin taisi olla alle 500€. Kaikki myyjät eivät välttämättä suostu lähettämään Suomeen ja kannattaa olla tarkka kenelle maksaa ennakkoon tilille ennen tavaran lähettämistä.
Matti
Äkkiseltään EPC:tä selatessa tulee eteen ainakin seuraavia muutoksia...
Ilmanputsarin tuloilmaputki erilainen
nokka-akselit
venttilikoppa(en tiedä mitä eroa)
tasapainoakseleiden pääketjupyörä(?)
männät ja männänrenkaat
vauhtipyörä
öljypohjassakin joku ero
suuttimet
imusarjassa kampipesäkkeen ilmastointi
ja tietenkin se turboahdin putkineen
Suomesta tuskin löytyy purkamolta tuota vanhempaa aeron konetta, mutta Ruotsin puolella voi ollakin. Yksi hyvä paikka etsiä on ruotsalaisten turboklubin foorumi http://forum.saabturboclub.com/ ja siellä sitten Pryltorget säljes:iä selaamaan. Ei ole pitkä aika kun oli kyseinen Mitsun ahdin myytävänä vesi/öljyputkineen ja hintakin taisi olla alle 500€. Kaikki myyjät eivät välttämättä suostu lähettämään Suomeen ja kannattaa olla tarkka kenelle maksaa ennakkoon tilille ennen tavaran lähettämistä.
Matti
Äkkiseltään EPC:tä selatessa tulee eteen ainakin seuraavia muutoksia...
Ilmanputsarin tuloilmaputki erilainen
nokka-akselit
venttilikoppa(en tiedä mitä eroa)
tasapainoakseleiden pääketjupyörä(?)
männät ja männänrenkaat
vauhtipyörä
öljypohjassakin joku ero
suuttimet
imusarjassa kampipesäkkeen ilmastointi
ja tietenkin se turboahdin putkineen
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki