BSR-virin asennusongelma?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei minusta tässä sinällään mitään ongelmaa pitäisi olla, kunhan tietyt asiat ovat selvillä.

Normaalisti ppc:tä tilattaessa tarvitaan alustanumero. Tämän perusteella tiedetään ECU:n tiedot. Edellyttää, ettei autoon ole tehty siis muutoksia ECU:n osalta.
Mikäli on vaihdettu eri ECU tarvitaan tietenkin tiedot suoraan tästä, koska alustanumeron perusteella tehdään väärä johtopäätös.

Mikäli vaihdetaan alkuperäinen ECU paikalleen ja siten tilataan alustanumeron pohjalta ppc, ei ECU:n vaihto alkuperäiseen onnistu ilman TECH:ä.

Pelkkä softaversio ECU:sta ei riitä vaan tarvitaan myös ECU:n sarjanumero, näin olen antanut itseni ymmärtää. Koska ....
Samalla ppc-palikalla ei voi ohjelmoida uutta autoa (lue=uutta ecua), vaan se käy vain ja ainoastaan yhteen autoon. Ppc-palikassa on kiinteästi tiedot mihin autoon/ecuun se käy. En usko, että jokaisessa autossa on yksilöllinen softa. Samaa softaversiota on monessa autossa, mutta ecun sarjanumeroa ei. Tämä on se syy, miksi laitetta tilattaessa on oltava eksaktit tiedot.

Kahdesta edellisestä tavasta täytyy valita jompi kumpi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Voi Halvattu :?

Nyt tuli lopullinen niitti bsr asennukseen.
Bsr ei toimita viriohjelmaa kun on vaihdettu 2,0t ohjain 1.8t tilalle.
Sellaista ei kuulemma olisi muutenkaan saanut tehdä koska 2.0t on kuusivaihteinen 8O





Lisäys:

Suomen bsr kauppias on toiminut asian selvittämisessä erittäin mallikelpoisesti
Ettei siinä ole mitään valittamista.


Lainaus s-postista minkä sain bsr kauppiaalta:

not with this ECU.
Tell him to put back his original 150hp ECU then we can tune his car


There is no good idea to put a 175hp ECU in a 150HP car reason for that is that 175hp have a 6-speed gearbox and 150hp have a 5speed gearbox.And is allso problem with SPS programing with Saab techII






Eli ei bsr:ää jos ei ole alkuperäistä ohajainta alkuperäisellä ohjelmalla :?



petrisa kirjoitti:Ei minusta tässä sinällään mitään ongelmaa pitäisi olla, kunhan tietyt asiat ovat selvillä.

Normaalisti ppc:tä tilattaessa tarvitaan alustanumero. Tämän perusteella tiedetään ECU:n tiedot. Edellyttää, ettei autoon ole tehty siis muutoksia ECU:n osalta.
Mikäli on vaihdettu eri ECU tarvitaan tietenkin tiedot suoraan tästä, koska alustanumeron perusteella tehdään väärä johtopäätös.

Mikäli vaihdetaan alkuperäinen ECU paikalleen ja siten tilataan alustanumeron pohjalta ppc, ei ECU:n vaihto alkuperäiseen onnistu ilman TECH:ä.

Pelkkä softaversio ECU:sta ei riitä vaan tarvitaan myös ECU:n sarjanumero, näin olen antanut itseni ymmärtää. Koska ....
Samalla ppc-palikalla ei voi ohjelmoida uutta autoa (lue=uutta ecua), vaan se käy vain ja ainoastaan yhteen autoon. Ppc-palikassa on kiinteästi tiedot mihin autoon/ecuun se käy. En usko, että jokaisessa autossa on yksilöllinen softa. Samaa softaversiota on monessa autossa, mutta ecun sarjanumeroa ei. Tämä on se syy, miksi laitetta tilattaessa on oltava eksaktit tiedot.

Kahdesta edellisestä tavasta täytyy valita jompi kumpi.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa :D
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää :lol: :lol: :lol: :lol:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa :D
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää :lol: :lol: :lol: :lol:
No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen? :mrgreen:
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa :D :D
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi :D
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu :D
apu,apupoika kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa :D
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää :lol: :lol: :lol: :lol:
No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen? :mrgreen:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

kalle37 kirjoitti:Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa :D :D
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi :D
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu :D
apu,apupoika kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Nyt ei ole enää bertta sakari risto ongelmaa :D
Nyt se on siellä ja kohtuu hyvin vetää :lol: :lol: :lol: :lol:
No huomaako pers-tuntumalta eroa entiseen? :mrgreen:
Hetko, siis nelosella 80km/h vauhdista max. jos läppä lattiassa, ei enää vitosella.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nut jumettaa :oops: Ei umarra

Hetko, siis nelosella 80km/h vauhdista max. jos läppä lattiassa, ei enää vitosella.[/quote]
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

kalle37 kirjoitti:Nyt voi kyllä sanoa että kyllä huomaa :D :D
Muuttui kyllä kertaheitolla eri autoksi :D
Ei raketti, mutta kelpaa
Jos vielä jaksais vitosella 80kmh lähteä paremmin, mutta eihän mikään riitä se on jo aikoinaan koettu :D
Minkälaiset välitykset tuossa uudemmassa oikein on? Kasikympistähän lähdetään kolmosella, kiekat tasan 3000ssa vanhemmassa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

ehdottomasti 3 vaihde on oikea nopeaan etenemiseen 80km/h =>, tietenkin 5 vaihteellakin voi jurruuttaa, jos siitä pitää :) Meitä on moneksi ja kaikki ei halua kiihdytellä niin että niskat niksahtaa. Vitosellakin ehtii ihan hyvin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niiin kyllä kolmosella ja nelosella vetää :D
Mutta kun ajelee jotain 80-90 kmh vitosella eikä viitis vaihtaa pienemälle :D
Olis visiin pitänyt hommata tomaatti :D
Twarrior kirjoitti:ehdottomasti 3 vaihde on oikea nopeaan etenemiseen 80km/h =>, tietenkin 5 vaihteellakin voi jurruuttaa, jos siitä pitää :) Meitä on moneksi ja kaikki ei halua kiihdytellä niin että niskat niksahtaa. Vitosellakin ehtii ihan hyvin
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tomaatista voidaan olla montaa mieltä, kenen jalalle sopii, kuka ei tykkää kiljuvasta skootterista..

Vitonen ja 80km/h on vaan namua jo Stage 1:llä. Vitonen on käyttökelpoinen jo 60km/h alkaen (tasamaa/tasanopeus). Ja kiihdytykset joka vaihteella kaasu pohjassa 2000-2200 rpm asti.. Jopa hieman parempaa hauskaa kuin vastaava huvi TeeTiiselillä 6 vaihteen lootalla.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Sitä vaan hain tuossa aiemmin pointtina, että en jaksa uskoa että esim. nämä lootat on kovin paljon lujempia kuin noissa vanhemmissa 9-3:ssa tai 9-5:ssa jos väännätetään pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla lappu lattiassa kun vääntöä lisätään noinkin paljon.
Voi tietysti ollakkin kestävämpiä, mutta ei haittaa tosiaan jos käyttää sitä kolmosta niinkuin Kapu tuossa jo ihmetteli.
Tasanopeudella ajellessa ja pienissä kiihdytyksissä taas eri asia.
Itsekukin saa tietysti ajella miten haluaa, niinkuin tuossa Maptun jutussakin jo väännettiin samasta asiasta. :mrgreen:


Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän?? :D
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Hyvin perusteltu :wink:

Ps: 2.0t boksi olis kaupan myynti osiolla
apu,apupoika kirjoitti:Sitä vaan hain tuossa aiemmin pointtina, että en jaksa uskoa että esim. nämä lootat on kovin paljon lujempia kuin noissa vanhemmissa 9-3:ssa tai 9-5:ssa jos väännätetään pienillä kierroksilla isoilla vaihteilla lappu lattiassa kun vääntöä lisätään noinkin paljon.
Voi tietysti ollakkin kestävämpiä, mutta ei haittaa tosiaan jos käyttää sitä kolmosta niinkuin Kapu tuossa jo ihmetteli.
Tasanopeudella ajellessa ja pienissä kiihdytyksissä taas eri asia.
Itsekukin saa tietysti ajella miten haluaa, niinkuin tuossa Maptun jutussakin jo väännettiin samasta asiasta. :mrgreen:


Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän?? :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

apu,apupoika kirjoitti: Yksinkertainen esimerkki.
Miettikää nyt kun ajatte polkupyörälläkin ja polkea jurraatte isolla vaihteella, niin että äijän körmy vaappuu hitaasti puolelta toiselle ja vastaavasti jos poljette sopivalla vaihteella vaikka siten, että kampinopeus on noin 80rpm / min??
Kummassa tilanteessa helpommin paukahtaa vanhat ketjut poikki tai ketju luistaa helpommin kuluneen rattaan yli??
Kumpi rasittaa "voimansiirtoa" ja "moottoria" enemmän?? :D
Aivan ja vääntömomentin ulosottoa säädetään oikean puoleisella polkimella.

Voimansiirtoon kohdistuva rasitus riippuu kuitenkin vastuksesta ja väännön annostelusta. On eri asia jyrkkään ylämäkeen liian isolla vaihteella kaasu pohjassa, kuin mainittu tasamaa, tasanopeus tai rauhallinen kiihdytys.

Tämä vaihteen käyttöhän sinällään on asia mistä voimme kaikki olla sovussa eri mieltä, että sikäli hyvä tilanne. Ehkä otsikkoon liittyen kaikki tarpeellinen vaihteista onkin mainittu. - Paitsi että automaatti rajoittaisi momenttia!
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: BSR-virin asennusongelma?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Polkupyörään tehtiin juuri yli 200 euron voimansiirtoremontti (sis. pyöränlaakerit).
Oirehti kuten apu,apupoika kertoi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin