2.0t vai 1.8t?
2.0t vai 1.8t?
nytten kun vanha og900 meni paaliin niin tekisi mieli vähän uudempaa saabia.. Elikkä pitäiskö ostaa 2.0t vai 1.8t? Kumpi sopisi paremmin virittelyyn?
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 2.0t vai 1.8t?
Molemmat yhtä hyvin. Sama moottori, vain ahtopaineet kartalla matalammat 1.8t:ssä. Eli siinä mielessä se parempi, kun sama tehonlisä saatavissa mahdollisesti halvemmalla ostohinnalla.
Yleisesti ottaen ei taida kovin kummoisia virimahdollisuuksia tuohon vielä ainakaan valmiina olla. Heikompi peruskone (kuten alulohko) vrt. vanhemmat taitaa omat ongelmansa aiheuttaa ja Trionic8:lle custom mappauksista ei ole tietoa.
Riippuu varmaan tietty miten paljon sitä viritellä haluaa ja paljonko aikoo saada tehoa.
Yleisesti ottaen ei taida kovin kummoisia virimahdollisuuksia tuohon vielä ainakaan valmiina olla. Heikompi peruskone (kuten alulohko) vrt. vanhemmat taitaa omat ongelmansa aiheuttaa ja Trionic8:lle custom mappauksista ei ole tietoa.
Riippuu varmaan tietty miten paljon sitä viritellä haluaa ja paljonko aikoo saada tehoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
jcarlson kirjoitti:...Heikompi peruskone (kuten alulohko) vrt. vanhemmat taitaa omat ongelmansa aiheuttaa...
Heikompi peruskone????
Hieman faktaa mukaan - tietoa hajonneista koneista tms. (useammasta kuin yhdestä) - silloin kiittää myös allekirjoittanut.
Muutoin menee huulienheilutteluosastolle tämäkin kuten tähän mennessä muutkin vastaavat ko. moottoriin kohdennetut heitot.
Alkuperäiselle kysyjälle: jos autot ovat täysin samanhintaiset, niin silloin kannattanee ottaa 2.0t, muutoin 1.8t.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Vaikka 300hp, Bsr lupaa steg5 300hp 1.8t ja 2.0t. Onko kellään kokemusta näistä?jcarlson kirjoitti:
Riippuu varmaan tietty miten paljon sitä viritellä haluaa ja paljonko aikoo saada tehoa.
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 2.0t vai 1.8t?
Hajonneita vakiokoneita en ala etsimään koska tätä miettiessä ne voidaan sivuuttaa - sillä ei ole mitään tekemistä virityksen keston kanssa (ja itse luen kunnolla viritykseksi sitten kun saabin koneista aletaan selvästi ylittämään 150hv/litra tehoja).Bob kirjoitti: Heikompi peruskone????
Hieman faktaa mukaan - tietoa hajonneista koneista tms. (useammasta kuin yhdestä) - silloin kiittää myös allekirjoittanut.
Muutoin menee huulienheilutteluosastolle tämäkin kuten tähän mennessä muutkin vastaavat ko. moottoriin kohdennetut heitot.
Alkuperäiselle kysyjälle: jos autot ovat täysin samanhintaiset, niin silloin kannattanee ottaa 2.0t, muutoin 1.8t.
Sportsedanin kone on GM Ecotec-perhettä, ja kuten sanottu se on alumiinilohkoon perustuva. Ei tarvinne perustella, miksei alumiinilohko ole kovinkaan ideaalinen isompaan virittelyyn.
Täällä oli joskus linkkiäkin GM:n omiin viritysohjeisiin Ecotec-koneille, löytyi "stageja" jopa 1000hv asti mutta varsin pian alkoi mennä sisuskalua vaihtoon ja paljon. Jos verrataan Trionic 5-aikakauden ja sitä vanhempiin koneisiin niin kyllä virityksenkesto on ollut aivan eri luokkaa. Myös Trionic 7 (9-5 vieläkin) moottori on yhtä hyvä kuin vanhemmat kun vain heikko kohta eli männät vaihdetaan kestävämpiin.
Kaikissa selvästi enemmän viritetyissä 9-3SS:ssä mihin olen missään törmännyt on peruskone vaihtunut vanhempaan. Myös STCS:ltä muistan lukeneeni juttuja hajonneista Ecotec-moottoreista 300-400hv välille viritettyinä. Linkkejä en nyt jaksa alkaa metsästämään, menee turhan työlääksi. Ei ole pakko olla samaa mieltä kanssani ja tutkimustyötä voi tehdä myös itse.
Jos valmis stage5 300hp:lle on tarjolla niin eiköhän moottori sen silloin kestä, veikkaanpa vaan että siinä menee aika lailla raja ennen isompia muutostöitä. Omaan makuun voidaan tällöin juuri ja juuri puhua viritetystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
Aivan, valitettavasti vain en ole niitä rikkoutuneita löytänyt kuin sen yhden ainoan saabcentralin sivuilta (käyttövirhe?). Ajattelin, että sinulla olisi nyt vihdoin faktatietoa, kun noin varmasti ko. moottorin heikoksi tuomitsit.jcarlson kirjoitti:...Ei ole pakko olla samaa mieltä kanssani ja tutkimustyötä voi tehdä myös itse...
Jatketaan etsimistä...
Re: 2.0t vai 1.8t?
Olemme aikalailla samoilla linjoilla jos virityksestä puhutaan
Kestävyyteen en ota mitään kantaa kun ei ole faktaa
Ja jos tehoa saadaan oikein kunolla lisää, milläs sen tiehen siirät
No onneks tuli nuo neliveto mallit että jotain toivoa tulevaisuudessa on
Niin ikävä kyllä 1.8t ja 2.0t on aika vaatimattomia suorituskyvyltään, mutta muuten kyllä minusta mitä mainioipa autoja
Ainakin tähän asti on mukavasti on sujunut, tosin ei ole tullut ajettua kun jotain 7000tkm
Kestävyyteen en ota mitään kantaa kun ei ole faktaa
Ja jos tehoa saadaan oikein kunolla lisää, milläs sen tiehen siirät
No onneks tuli nuo neliveto mallit että jotain toivoa tulevaisuudessa on
Niin ikävä kyllä 1.8t ja 2.0t on aika vaatimattomia suorituskyvyltään, mutta muuten kyllä minusta mitä mainioipa autoja
Ainakin tähän asti on mukavasti on sujunut, tosin ei ole tullut ajettua kun jotain 7000tkm
jcarlson kirjoitti:Hajonneita vakiokoneita en ala etsimään koska tätä miettiessä ne voidaan sivuuttaa - sillä ei ole mitään tekemistä virityksen keston kanssa (ja itse luen kunnolla viritykseksi sitten kun saabin koneista aletaan selvästi ylittämään 150hv/litra tehoja).Bob kirjoitti: Heikompi peruskone????
Hieman faktaa mukaan - tietoa hajonneista koneista tms. (useammasta kuin yhdestä) - silloin kiittää myös allekirjoittanut.
Muutoin menee huulienheilutteluosastolle tämäkin kuten tähän mennessä muutkin vastaavat ko. moottoriin kohdennetut heitot.
Alkuperäiselle kysyjälle: jos autot ovat täysin samanhintaiset, niin silloin kannattanee ottaa 2.0t, muutoin 1.8t.
Sportsedanin kone on GM Ecotec-perhettä, ja kuten sanottu se on alumiinilohkoon perustuva. Ei tarvinne perustella, miksei alumiinilohko ole kovinkaan ideaalinen isompaan virittelyyn.
Täällä oli joskus linkkiäkin GM:n omiin viritysohjeisiin Ecotec-koneille, löytyi "stageja" jopa 1000hv asti mutta varsin pian alkoi mennä sisuskalua vaihtoon ja paljon. Jos verrataan Trionic 5-aikakauden ja sitä vanhempiin koneisiin niin kyllä virityksenkesto on ollut aivan eri luokkaa. Myös Trionic 7 (9-5 vieläkin) moottori on yhtä hyvä kuin vanhemmat kun vain heikko kohta eli männät vaihdetaan kestävämpiin.
Kaikissa selvästi enemmän viritetyissä 9-3SS:ssä mihin olen missään törmännyt on peruskone vaihtunut vanhempaan. Myös STCS:ltä muistan lukeneeni juttuja hajonneista Ecotec-moottoreista 300-400hv välille viritettyinä. Linkkejä en nyt jaksa alkaa metsästämään, menee turhan työlääksi. Ei ole pakko olla samaa mieltä kanssani ja tutkimustyötä voi tehdä myös itse.
Jos valmis stage5 300hp:lle on tarjolla niin eiköhän moottori sen silloin kestä, veikkaanpa vaan että siinä menee aika lailla raja ennen isompia muutostöitä. Omaan makuun voidaan tällöin juuri ja juuri puhua viritetystä.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Etuvetoonkin, varsinkin etupainoiseen autoon tasauspyörästön lukko on vetopidon kannalta kova sana, en tosin tiedä onko valmista olemassakaan vielä SS/SC:n manuaalilaatikkoon. 5-vaihteiseen automaattiin ainakin lukotus onnistuu ihan Suomessakin.kalle37 kirjoitti:Olemme aikalailla samoilla linjoilla jos virityksestä puhutaan
Kestävyyteen en ota mitään kantaa kun ei ole faktaa
Ja jos tehoa saadaan oikein kunolla lisää, milläs sen tiehen siirät
No onneks tuli nuo neliveto mallit että jotain toivoa tulevaisuudessa on
Niin ikävä kyllä 1.8t ja 2.0t on aika vaatimattomia suorituskyvyltään, mutta muuten kyllä minusta mitä mainioipa autoja
Ainakin tähän asti on mukavasti on sujunut, tosin ei ole tullut ajettua kun jotain 7000tkm
jcarlson kirjoitti:Hajonneita vakiokoneita en ala etsimään koska tätä miettiessä ne voidaan sivuuttaa - sillä ei ole mitään tekemistä virityksen keston kanssa (ja itse luen kunnolla viritykseksi sitten kun saabin koneista aletaan selvästi ylittämään 150hv/litra tehoja).Bob kirjoitti: Heikompi peruskone????
Hieman faktaa mukaan - tietoa hajonneista koneista tms. (useammasta kuin yhdestä) - silloin kiittää myös allekirjoittanut.
Muutoin menee huulienheilutteluosastolle tämäkin kuten tähän mennessä muutkin vastaavat ko. moottoriin kohdennetut heitot.
Alkuperäiselle kysyjälle: jos autot ovat täysin samanhintaiset, niin silloin kannattanee ottaa 2.0t, muutoin 1.8t.
Sportsedanin kone on GM Ecotec-perhettä, ja kuten sanottu se on alumiinilohkoon perustuva. Ei tarvinne perustella, miksei alumiinilohko ole kovinkaan ideaalinen isompaan virittelyyn.
Täällä oli joskus linkkiäkin GM:n omiin viritysohjeisiin Ecotec-koneille, löytyi "stageja" jopa 1000hv asti mutta varsin pian alkoi mennä sisuskalua vaihtoon ja paljon. Jos verrataan Trionic 5-aikakauden ja sitä vanhempiin koneisiin niin kyllä virityksenkesto on ollut aivan eri luokkaa. Myös Trionic 7 (9-5 vieläkin) moottori on yhtä hyvä kuin vanhemmat kun vain heikko kohta eli männät vaihdetaan kestävämpiin.
Kaikissa selvästi enemmän viritetyissä 9-3SS:ssä mihin olen missään törmännyt on peruskone vaihtunut vanhempaan. Myös STCS:ltä muistan lukeneeni juttuja hajonneista Ecotec-moottoreista 300-400hv välille viritettyinä. Linkkejä en nyt jaksa alkaa metsästämään, menee turhan työlääksi. Ei ole pakko olla samaa mieltä kanssani ja tutkimustyötä voi tehdä myös itse.
Jos valmis stage5 300hp:lle on tarjolla niin eiköhän moottori sen silloin kestä, veikkaanpa vaan että siinä menee aika lailla raja ennen isompia muutostöitä. Omaan makuun voidaan tällöin juuri ja juuri puhua viritetystä.
En ole aikaisemmin ajatellutkaan, että tuossa ecotykissä on alulohko, miten paljon nopeampaa mahtaa olla kuluminen takomännillä vs. vanha rautalohko? (maptun vaihtaa muistaakseni 300hp kieppeillä männät)
En kyllä usko, että alumiinilohko olisi rakenteelliselta kestävyydeltään paljon huonompaa luokkaa kuin vanhat teräslohkot. Ero on lähinnä kulumisessa, kun vaihdetaan kestävämpää, kovemmasta metalliseoksesta tehtyä mäntää tilalle. Väistämätöntä, jos näitä "viritetyn auton tehoja" aiotaan kestävästi hakea
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 2.0t vai 1.8t?
Mistäs noita lukkoja saa automaattiin? Luulin, että juuri toisin päin.2.3i-16 kirjoitti:Etuvetoonkin, varsinkin etupainoiseen autoon tasauspyörästön lukko on vetopidon kannalta kova sana, en tosin tiedä onko valmista olemassakaan vielä SS/SC:n manuaalilaatikkoon. 5-vaihteiseen automaattiin ainakin lukotus onnistuu ihan Suomessakin.
...
En kyllä usko, että alumiinilohko olisi rakenteelliselta kestävyydeltään paljon huonompaa luokkaa kuin vanhat teräslohkot. Ero on lähinnä kulumisessa, kun vaihdetaan kestävämpää, kovemmasta metalliseoksesta tehtyä mäntää tilalle. Väistämätöntä, jos näitä "viritetyn auton tehoja" aiotaan kestävästi hakea
Viimeistä kappaletta en ymmärrä. Kuluminen? Ei kai ne männät alumiinia hankaa?!!
Re: 2.0t vai 1.8t?
Melkein mikä tahansa hyvä automaattipaja tekee laatikkoon lukon ja vahvistaa sitä muutenkin. Hintataso on vaan melkoisen suolainen. Tavallisen laatikkoremontin/vahvistuksen kera 3000-4000 euroa oli yleinen haarukka lukotukselle.karitammi kirjoitti:Mistäs noita lukkoja saa automaattiin? Luulin, että juuri toisin päin.2.3i-16 kirjoitti:Etuvetoonkin, varsinkin etupainoiseen autoon tasauspyörästön lukko on vetopidon kannalta kova sana, en tosin tiedä onko valmista olemassakaan vielä SS/SC:n manuaalilaatikkoon. 5-vaihteiseen automaattiin ainakin lukotus onnistuu ihan Suomessakin.
...
En kyllä usko, että alumiinilohko olisi rakenteelliselta kestävyydeltään paljon huonompaa luokkaa kuin vanhat teräslohkot. Ero on lähinnä kulumisessa, kun vaihdetaan kestävämpää, kovemmasta metalliseoksesta tehtyä mäntää tilalle. Väistämätöntä, jos näitä "viritetyn auton tehoja" aiotaan kestävästi hakea
Viimeistä kappaletta en ymmärrä. Kuluminen? Ei kai ne männät alumiinia hankaa?!!
En osaa sen tarkemmin tuota avata. Tuntuu vain olevan yleisesti tunnettu tosiasia, että kovemmilla takomännillä 100-150tkm jälkeen kone on yleensä uudelleenporauksen tarpeessa, rautalohkoisenakin. Tiukemmat/parempaa tavaraa olevat männänrenkaat?
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Pe Elo 08, 2008 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 2.0t vai 1.8t?
Ei kai nyt sentään sylinterit ole alumiinia, eiköhän sylinteriputket ole rautaa
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Nyt pääsee muuten nauramaan itelleni ihan huolella, mitäköhän olen oikein äsken ajatellutkalle37 kirjoitti:Ei kai nyt sentään sylinterit ole alumiinia, eiköhän sylinteriputket ole rautaa
Niinhän se tietenkin on, eihän alumiini kestäisi kilometrejä juuri yhtään jos se olisi tekemisissä teräksen kanssa koko ajan.
Tsori jätkät, alkaa viikonloppu jo painaa päälle niin pää tainnut mennä sekaisin aamukahvista ja hankalista asiakkaista
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 2.0t vai 1.8t?
noniin eli kumpi sit kannattaa ottaa ? varmaankin toi 2.0t
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 2.0t vai 1.8t?
Jos sulle riittää alkuperäinen teho ja olet uutta ostamassa. Osta 2.0t.
Ja itsellesihän sitä olet ostamassa etkä kenellekään muulle
Ei auton ostossa voi toisia kuunella aina päätöksestä jollain on jotain naputtamista
Joten älä usko minuakaan
Ja itsellesihän sitä olet ostamassa etkä kenellekään muulle
Ei auton ostossa voi toisia kuunella aina päätöksestä jollain on jotain naputtamista
Joten älä usko minuakaan
tommyww kirjoitti:noniin eli kumpi sit kannattaa ottaa ? varmaankin toi 2.0t
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Ettet nyt vain ole sekoittanut vaihdelaatikossa olevaa ns. turbiinilukkoa ja vetopyörästössä sijaitsevaa tasauspyörästönlukkoa keskenään? Tasauspyörästönlukkoa ei nimensä mukaisesta asennettaisi vaihdelaatikkoon ja kaiken lisäksi mainitsemasi hinta oikealla tasauspyörästönlukolle on todella kallis.2.3i-16 kirjoitti:karitammi kirjoitti:2.3i-16 kirjoitti:Etuvetoonkin, varsinkin etupainoiseen autoon tasauspyörästön lukko on vetopidon kannalta kova sana, en tosin tiedä onko valmista olemassakaan vielä SS/SC:n manuaalilaatikkoon. 5-vaihteiseen automaattiin ainakin lukotus onnistuu ihan Suomessakin.
Melkein mikä tahansa hyvä automaattipaja tekee laatikkoon lukon ja vahvistaa sitä muutenkin. Hintataso on vaan melkoisen suolainen. Tavallisen laatikkoremontin/vahvistuksen kera 3000-4000 euroa oli yleinen haarukka lukotukselle.
En osaa sen tarkemmin tuota avata. Tuntuu vain olevan yleisesti tunnettu tosiasia, että kovemmilla takomännillä 100-150tkm jälkeen kone on yleensä uudelleenporauksen tarpeessa, rautalohkoisenakin. Tiukemmat/parempaa tavaraa olevat männänrenkaat?