2.0t vai 1.8t?
Re: 2.0t vai 1.8t?
1.8t vs 2.0t - ei mitään väliä. Osta vähemmän ajettu tai paremmin varusteltu, tahi halvempi. Laita BSR:n softa jos tuntuu turhan hitaalta. Molemmat kulkee silti ihan hienosti vakionakin. Eroa näiden kesken ei kovinkaan paljoa ole kulkupuolessa.
Lukot on jo melko extremeä hommaa normaaliin katuautoon. Ihan äärituning hommaa, sanoisin. Mutta jokainen tavallaan...
Lukot on jo melko extremeä hommaa normaaliin katuautoon. Ihan äärituning hommaa, sanoisin. Mutta jokainen tavallaan...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 2.0t vai 1.8t?
Just näin. Ostotilanteessa voit, jos mahdollista, vinguttaa hintaa alemma 1,8t:lle. Sama moottori kuitenkin molemmissa. Sitten vaan BSR:n sofan lataus kymmenessä minuutissa ja hymyä suunpieliinMarko A kirjoitti:1.8t vs 2.0t - ei mitään väliä. Osta vähemmän ajettu tai paremmin varusteltu, tahi halvempi. Laita BSR:n softa jos tuntuu turhan hitaalta. hommaa, sanoisin. Mutta jokainen tavallaan...
Voit unohtaa näiden "esson baarin miesten" alulohko vs. valurauta pätemiset.
Itse olen nykyään "autisti" (ja erittäin tyytyväinen sellainen), mutta kokemuksesta voin sanoa, että Saab 9-3 SS/SC 1,8t + BSR PPC Steg 1 on mahtava hinta/laatu suhteen, suosittelen lämpimästi!!
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: 2.0t vai 1.8t?
Esson baarissa ei ole tullut oleskeltua mutta ilmeisesti täällä joitakin hermostuttaa kovasti jos kehtaa esittää että 9-3SS moottori ei ehkä olekaan se helpoiten viritystä kestävä. Ei ole esim. lohkon betonointi em. kommentoijille tuttu käsite? Tai virittäminen ylipäänsä muuten kuin avaimet käteen-periaatteella softapäivityksellä?Jyrki73 kirjoitti:
Voit unohtaa näiden "esson baarin miesten" alulohko vs. valurauta pätemiset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
Mua ei hermostuta lainkaan ja mulle on ihan paskan maku minkään muun kuin V4:n vireseen saaminen, kun puhutaan Saabin koneistajcarlson kirjoitti:Esson baarissa ei ole tullut oleskeltua mutta ilmeisesti täällä joitakin hermostuttaa kovasti jos kehtaa esittää että 9-3SS moottori ei ehkä olekaan se helpoiten viritystä kestävä. Ei ole esim. lohkon betonointi em. kommentoijille tuttu käsite? Tai virittäminen ylipäänsä muuten kuin avaimet käteen-periaatteella softapäivityksellä?Jyrki73 kirjoitti:
Voit unohtaa näiden "esson baarin miesten" alulohko vs. valurauta pätemiset.
Mistäköhän mä saisin Sonettiin avaimet käteen- periaatteen virin, kun siinä ei oo alublokia... Paljonko tarttee sementtiii...
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: 2.0t vai 1.8t?
Hyvä homma ettei hermostuta vaikka vähän provon puolelle välillä lipsahtaisikin.
Minua taas ei V4:t kiinnosta pätkääkään, eikä pelkät softavirit sen puoleen.
Olisihan se hieno jos SS:n Ecotec-koneet osoittaituisivat yhtä kestäviksi kuin aiemmat mutta tätä epäilen. Uskon kyllä jos jollakulla on esittää hyviä perusteluja sen puolesta.
Minua taas ei V4:t kiinnosta pätkääkään, eikä pelkät softavirit sen puoleen.
Olisihan se hieno jos SS:n Ecotec-koneet osoittaituisivat yhtä kestäviksi kuin aiemmat mutta tätä epäilen. Uskon kyllä jos jollakulla on esittää hyviä perusteluja sen puolesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
Meinaat että männät olisivat terästä? Itse en ole tähän mennessä Saabin koneista löytänyt kuin alumiinisia yksilöitä.2.3i-16 kirjoitti:Nyt pääsee muuten nauramaan itelleni ihan huolella, mitäköhän olen oikein äsken ajatellutkalle37 kirjoitti:Ei kai nyt sentään sylinterit ole alumiinia, eiköhän sylinteriputket ole rautaa
Niinhän se tietenkin on, eihän alumiini kestäisi kilometrejä juuri yhtään jos se olisi tekemisissä teräksen kanssa koko ajan.
Tsori jätkät, alkaa viikonloppu jo painaa päälle niin pää tainnut mennä sekaisin aamukahvista ja hankalista asiakkaista
Corvette C5
Re: 2.0t vai 1.8t?
No joo sori, että tuli provosoiduttua. Musta vaan alkuperäiseen kysymykseen ei hirveästi antanut uutta valoa tuo valuraudan ylistyslause. Pelkkä softaviritys 1,8t SS/SC:hen on vaan mielestäni edelleen hinta/laatu- suhteeltaan mahtava.jcarlson kirjoitti:Hyvä homma ettei hermostuta vaikka vähän provon puolelle välillä lipsahtaisikin.
Minua taas ei V4:t kiinnosta pätkääkään, eikä pelkät softavirit sen puoleen.
Olisihan se hieno jos SS:n Ecotec-koneet osoittaituisivat yhtä kestäviksi kuin aiemmat mutta tätä epäilen. Uskon kyllä jos jollakulla on esittää hyviä perusteluja sen puolesta.
Jos taas hinnalla ei ole väliä tehoja haettaessa, Saab ei todellakaan ole vaihtoehto, ei valurauta eikä alulohkolla.
Menee taas niin kauaksi alkuperäisestä kysymyksestä (omaa syytäni), että lienee turha jatkaa jankutusta.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: 2.0t vai 1.8t?
No alkuperäisestä kysymyksestä oli hankala päätellä minkälaisesta virittämisestä oli kyse.
Kun turboautosta on kyse niin sylinteripaineiden ja nakutuksen kesto on merkittävää ja mielestäni on selvää että tuotantoautossa yleensä perus alulohko ei ole valurautapadan veroinen siinä hommassa.
Jos halvalla haluaa tehoa niin Saab nimenomaan on hyvä valinta (jos valitsee moottorin oikein), vakioalakerta kestää B2x2 ja B2x4 koneissa 500hv. Moottorinohjauskin on kehittynyt ja nykyään itse säädettävissä sopivilla työkaluilla. Ei löydy monelta muulta merkiltä yhtä hyvää lähtökohtaa (miinukseksi voidaan lukea vain etuvetoisuus).
OG900:sta tuli otettua se 350hv tonnin-parin budjetilla plus samanmoinen auton ostohinnaksi, itse piti tietysti ruuvailla mutta ei se kalliiksi osien osalta tullut.
Kun turboautosta on kyse niin sylinteripaineiden ja nakutuksen kesto on merkittävää ja mielestäni on selvää että tuotantoautossa yleensä perus alulohko ei ole valurautapadan veroinen siinä hommassa.
Jos halvalla haluaa tehoa niin Saab nimenomaan on hyvä valinta (jos valitsee moottorin oikein), vakioalakerta kestää B2x2 ja B2x4 koneissa 500hv. Moottorinohjauskin on kehittynyt ja nykyään itse säädettävissä sopivilla työkaluilla. Ei löydy monelta muulta merkiltä yhtä hyvää lähtökohtaa (miinukseksi voidaan lukea vain etuvetoisuus).
OG900:sta tuli otettua se 350hv tonnin-parin budjetilla plus samanmoinen auton ostohinnaksi, itse piti tietysti ruuvailla mutta ei se kalliiksi osien osalta tullut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
Ketä kiinnostaa... alkuperäisen viestin kirjoittajakin lienee hakemassa hieman tuoreempaa ajopeliä.jcarlson kirjoitti:...Jos halvalla haluaa tehoa niin Saab nimenomaan on hyvä valinta (jos valitsee moottorin oikein), vakioalakerta kestää B2x2 ja B2x4 koneissa 500hv. Moottorinohjauskin on kehittynyt ja nykyään itse säädettävissä sopivilla työkaluilla. Ei löydy monelta muulta merkiltä yhtä hyvää lähtökohtaa (miinukseksi voidaan lukea vain etuvetoisuus).OG900:sta tuli otettua se 350hv tonnin-parin budjetilla plus samanmoinen auton ostohinnaksi, itse piti tietysti ruuvailla mutta ei se kalliiksi osien osalta tullut...
Ylipäätään tuommoiset "betonoidut" (joku senkin asian nosti esille aiemmassa viestissä) viritelmät eivät kuulune tieliikenteeseen millään tavalla ja ensisijaisesti tiellähän sitä yleensä ajellaan.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Kuten eivät muutoskatsastamattomat laittomat BSR lastuviritetytkään, eikö niin?Bob kirjoitti: Ketä kiinnostaa... alkuperäisen viestin kirjoittajakin lienee hakemassa hieman tuoreempaa ajopeliä.
Ylipäätään tuommoiset "betonoidut" viritelmät eivät kuulune tieliikenteeseen millään tavalla.
Hankaako jos ei varauksetta SS:ää kehuta? Ihan hyvä auto minusta, mutta kun kysytään niin on syytä puhua suoraan niin huonoista kuin hyvistäkin puolista. Alkuperäinen kysyjä olisi tietenkin voinut hieman tarkemmin spesifioida tehotavoitettaan niin ei ehkä tarvitsisi jauhaa niin paljoa sontaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
1. Olet oikeassa, mikäli autoon tekee mitään viritelmiä, niin ne pitää muutoskatsastaa - ehdottomasti. Tosin lastuviritykset kuulunevat myös enemmän sinne valurautaosastolle - wanhempiin autoihin. Uudemmissa vaihdetaan tietääkseni pelkkä softa.jcarlson kirjoitti:Kuten eivät muutoskatsastamattomat laittomat BSR lastuviritetytkään, eikö niin?Bob kirjoitti: Ketä kiinnostaa... alkuperäisen viestin kirjoittajakin lienee hakemassa hieman tuoreempaa ajopeliä.
Ylipäätään tuommoiset "betonoidut" viritelmät eivät kuulune tieliikenteeseen millään tavalla.
Hankaako jos ei varauksetta SS:ää kehuta? Ihan hyvä auto minusta, mutta kun kysytään niin on syytä puhua suoraan niin huonoista kuin hyvistäkin puolista. Alkuperäinen kysyjä olisi tietenkin voinut hieman tarkemmin spesifioida tehotavoitettaan niin ei ehkä tarvitsisi jauhaa niin paljoa sontaa.
2. Tuskin kukaan on kertonut SS:n vioista tällä foorumilla yhtäpaljon kuin minä.
3. Valurauta on historiaa - jos ei olisi niin niitähän tehtäisiin vielä ja voisi ostaa uutenakin. Mitä iloa on luetella mitä jokin on kestänyt ennenvanhaan - uuden/uudehkon auton ostajaa se ei juurikaan auta millään tavalla.
Re: 2.0t vai 1.8t?
Eli hankaa. Yhtä laadukasta juttua kuin OG-fanaatikoilla, käänteisenä vaan.Bob kirjoitti: avautumista
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
En ymmärrä tuota lainaustasi - se ei ole minun kirjoittamaani tekstiä.jcarlson kirjoitti:Eli hankaa. Yhtä laadukasta juttua kuin OG-fanaatikoilla, käänteisenä vaan.Bob kirjoitti: avautumista
En todellakaan ole mikään Saab-fanaatikko - tod. näk. seuraava autoni on jotakin aivan muuta. Jos olisit viitsinyt hieman perehtyä aiheeseen, niin olisit löytänyt hyvinkin kriittistä tekstiä SportSedanin "ominaisuuksista".
Laadukasta juttua...? Oliko kirjoittamassani tekstissä jokin virhellisyys?
Re: 2.0t vai 1.8t?
Jos palataan "asiaan" pienen pottuilun jälkeen niin:Bob kirjoitti: 1. Olet oikeassa, mikäli autoon tekee mitään viritelmiä, niin ne pitää muutoskatsastaa - ehdottomasti. Tosin lastuviritykset kuulunevat myös enemmän sinne valurautaosastolle - wanhempiin autoihin. Uudemmissa vaihdetaan tietääkseni pelkkä softa.
2. Tuskin kukaan on kertonut SS:n vioista tällä foorumilla yhtäpaljon kuin minä.
3. Valurauta on historiaa - jos ei olisi niin niitähän tehtäisiin vielä ja voisi ostaa uutenakin. Mitä iloa on luetella mitä jokin on kestänyt ennenvanhaan - uuden/uudehkon auton ostajaa se ei juurikaan auta millään tavalla.
1. Ei sitä softaakaan vaihdeta vaan lähinnä karttoja muutellaan. "Lastun" vaihto on sitä 80-lukua, mutta termi on jäänyt elämään. Joten se siitä pilkunviilaamisesta.
2. Voi olla, mutta ei se minua kiinnosta. Reagoin kulloisenkin viestin sisältöön.
3. Kyllähän noita valurautalohkoja edelleen on hyvinkin paljon tarjolla. Kannattaa pitää mielessä että autoteollisuus tavoittelee voittoja, kulutusta, päästötasoa jne. virityksen kannalta toisarvoisia asioita. Tässähän ei ollut edellämainituista kyse, alumiinilohkolla on hyvät puolensa mutta niin on valurautalohkollakin. Ei se alumiinilohko muuten sekään ole mikään aivan uusi keksintö.
Mutta eiköhän tässä ole harhauduttu alkuperäisestä jo niin paljon ja alkuperäistä kysyjää tuskin edes kiinnostaa enää että minun puolestani saa olla tämä tästä aiheesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t vai 1.8t?
Kommenttini:jcarlson kirjoitti: ...Jos palataan "asiaan" pienen pottuilun jälkeen niin:
1. Ei sitä softaakaan vaihdeta vaan lähinnä karttoja muutellaan. "Lastun" vaihto on sitä 80-lukua, mutta termi on jäänyt elämään. Joten se siitä pilkunviilaamisesta.
2. Voi olla, mutta ei se minua kiinnosta. Reagoin kulloisenkin viestin sisältöön.
3. Kyllähän noita valurautalohkoja edelleen on hyvinkin paljon tarjolla. Kannattaa pitää mielessä että autoteollisuus tavoittelee voittoja, kulutusta, päästötasoa jne. virityksen kannalta toisarvoisia asioita. Tässähän ei ollut edellämainituista kyse, alumiinilohkolla on hyvät puolensa mutta niin on valurautalohkollakin. Ei se alumiinilohko muuten sekään ole mikään aivan uusi keksintö...
2. kohta: Tuntematta henkilöä / asian taustaa alat mieluummin suoralta kädeltä tehdä vertauksia johonkin ryhmään, jotka olet jo fanaatikoiksi nimennyt...kannattaa hieman katsoa mitä kirjoittelee...
3. kohta: Näissä Saabeissa ei sellaista ole enää vaihtoehtona. Maailmassa valmistetaan kyllä vaikka mitä moottoreita, mutta niistä ei nyt ollut lainkaan kyse tässä yhteydessä.