TTiD kirjoitti:Tuli sitten uusien renkaiden laitto eteen eli yhdessä kesässä kuluivat slikseiksi.
Paljonko olet tuohon ehtinyt kelata kilsoja? Mulla meni edellisissä jotain 25tkm ja pinta loppu. Miellyttävän hiljaiset renkaat on sitten niin hiton nopeita kulumaan.
Varmaan yleista infoa, mutta paremmat renkaat laitetaan autossa aina taakse.
TTiD kirjoitti:Tuli sitten uusien renkaiden laitto eteen eli yhdessä kesässä kuluivat slikseiksi.
Paljonko olet tuohon ehtinyt kelata kilsoja? Mulla meni edellisissä jotain 25tkm ja pinta loppu. Miellyttävän hiljaiset renkaat on sitten niin hiton nopeita kulumaan.
Varmaan yleista infoa, mutta paremmat renkaat laitetaan autossa aina taakse.
Älä mene sanomaan kovin kovaan ääneen täällä tuota "paremmat aina eteen".
Tulee armottomia vastalauseita ja hyökkäyksiä päivastasesta......
Itse teen kyllä myös noin jos mahdollista.
Nyt on koko kesä ajettu Contin SportContact 2:illa (205/50/17) ja edessä pintaa jäljellä 6mm ja takana 7,5 mm.Kilometrejä en ole laskenut, mutta vuositasolla tulee nykyään hieman vajaa 40tkm, joista suurempi osa kesätassuilla.
Ei kovinkaan paljon eroa, mutta hieman paremmat menee eteen ensi kesänä, jotta kuluu koko sarja tasaisesti. Tietenkään mitään sakkorajoilla olevia ei kannattaisi tunkea eteen - eikä tosin taaksekaan, mutta noilla milleillä lienee aivan sama.
Ristom kirjoitti:Odotan kapeampia talvirenkaita vain siinä mielessä, että näen pieneneekö kääntösäde. Dieseli tuntuu kankeammalta, kuin edellinen 215/55 R16 SC 1,8t.
On näköjään jäänyt tämä kommentoimatta. Ei se vaikuta asiaan mitenkään. Kääntösäde on mikä on. Saan on lentokoneiden sukua - kääntymiseen tarvitaan kokonainen lentokenttä
Yllättävän iso ero kääntösäteessä kuitenkin TTiD:llä on bensaveljiin verrattuna.
9-5 on ketterämpi auto ja helpompi taitella parkkiruutuun. Ottamatta kantaa mitä kääntösäde on paperilla.
MarkoA kesän aikana on tullut kilometrejä noin 20 tuhatta. Tuohon kääntösäteeseen on pakko vastata: Edellinen auto oli s60 Volvo ja sese vasta kankea oli. Niinkuin Hummerilla olisi ajanut parkkitalossa, ei kääntynyt mihinkään. Ja yhdistettynä siihen raskaaseen ohjaukseen oli ajaminen yhtä tuskaa verrattuna Saabiin.
Yksi ikävä juttu on tullut huomattua, kun tällä on tullut pöristeltyä vähän aikaa, mikä on pakko myöntää. Volvo tuntui laadukkaammalta sisätiloiltaan, sekä ulkoiselta suunnittelultaan. Ajettavuudessa Saab vie Volvoa kuin litran mittaa. IMO
TTiD kirjoitti:MarkoA kesän aikana on tullut kilometrejä noin 20 tuhatta. Tuohon kääntösäteeseen on pakko vastata: Edellinen auto oli s60 Volvo ja sese vasta kankea oli. Niinkuin Hummerilla olisi ajanut parkkitalossa, ei kääntynyt mihinkään. Ja yhdistettynä siihen raskaaseen ohjaukseen oli ajaminen yhtä tuskaa verrattuna Saabiin.
Yksi ikävä juttu on tullut huomattua, kun tällä on tullut pöristeltyä vähän aikaa, mikä on pakko myöntää. Volvo tuntui laadukkaammalta sisätiloiltaan, sekä ulkoiselta suunnittelultaan. Ajettavuudessa Saab vie Volvoa kuin litran mittaa. IMO
Älkääkä vetäkö herneitä nokkaan
Ei kai tässä herneitä. Saat olla ihan vapaasti väärässä Onhan uudet Volvotkin ihan autoja mutta jotain rajaa
Meillä on 18 tkm mittarissa ja etutassuissa about 6 milliä jäljellä. Nyt pitää marssia rengaskauppaan ja hankkia talvisellaiset. BTW, jos siinä auton "syntymätodistuksessa" lukee että 16-tums broms niin sopiiko 16-tuumaiset pyörimään vai pitääkä/saako laittaa seitentoistaset?
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Minulla talvella 16'' vanteet 215/55 renkailla ja hyvin pelaa. Olen tainnut nähdä muutamaan otteeseen tuon saab93f:n auton motarilla. Eikös se jet black ollut väriltään ja tummat takalasit?
TTiD kirjoitti:Minulla talvella 16'' vanteet 215/55 renkailla ja hyvin pelaa. Olen tainnut nähdä muutamaan otteeseen tuon saab93f:n auton motarilla. Eikös se jet black ollut väriltään ja tummat takalasit?
Moi,
just sellainenhan tuo on. Siinä on vaan 90 prossaa ajasta paljon minua nätimpi kuski
Minä aattelin kuitenkin käydä hakemassa Rengasheikiltä sarjan 17-tuumaisia talvikumeja. Rouvakin oli sitä mieltä että isot pitää olla Pikaisen kierroksen perusteella selvästi edullisin paikka Uleåborgin seudulla.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Kehtaatko laittaa faktaa näytille. Rengas/vanne/hinta. Verrokkina mulla 205/55/16 Bridgestone Noranza 2 nastallinen, vanne BM Asti 7"/16". Hinta 760€ viimesyksynä Haparandassa. Oulusta ei ois silloin saanut merkkinastarengasta 16" koossa aluilla alle 1000€?
Marko A kirjoitti:Kehtaatko laittaa faktaa näytille. Rengas/vanne/hinta. Verrokkina mulla 205/55/16 Bridgestone Noranza 2 nastallinen, vanne BM Asti 7"/16". Hinta 760€ viimesyksynä Haparandassa. Oulusta ei ois silloin saanut merkkinastarengasta 16" koossa aluilla alle 1000€?
Lupasivat Blizzac Nordicit (225-45/17) Xtreme X1 tai Enzo H vanteilla €1080 alle laitettuina.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
TTiD kirjoitti:Edulliset ja ihan näppärän näköiset!
Joo ja en oo mistään lukenut huonoja kokemuksia Advanteista. Ottais päästä jos alkais lakat kuoriutua heti ekassa pesussa. Oon joka tapauksessa aina vahannut vanteet yltä päältä ennen kuin eka kerran on alle laitettu.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K