Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kesäloman aikana tuli kilometrejä n. 7000, joiden aikana ei moottorissa ilmennyt minkäänlaista ongelmaa. Päinvastoin, diiseliä kuluu hiukan vähemmän, kun kilometrejä tuli mittariin.
Ainoat ongelmat uudessa autossa ovat:
- Pyyhkijöiden sadetunnistin ei vastaa tietokoneen herkkyystason säätöön. Vaihtavat tunnistimen ekassa huollossa.
-Etupenkkien niskatuet eivät mene aivan ala-asentoon. Tsekkaavat nekin ekassa huollossa. Noi niskatuet ei siis minua haittaa, kun ne on oikeassa asennossa minulle, mutta huolto katsoi niitä luovutuksen yhteydessä ja ilmoitti tarkistavansa niiden toiminnan sen peräänajo-suojatoiminnan takia. Oliko se "SAHRS" tai joku sellainen.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja VKe »

TTiD-viestiketjussa on (trollattuna, sanokaa mun sanoneen...) ainakin yksi koneen possahdus...

VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Oletteko katselleet TTiD:n öljymäärää? Heti tehtaalta liikaa täytetty??
Taitaa olla tikun suunnittelussa jotain "hämärää" kun se kastuu vaikka se ois n.10cm vielä ulkona... En ole jaksanut päätä vaivata. Pari kertaa olin tuollaista huomaavinani.

Sen verran oon kova jätkä, että ajan menemään vain. Öljyä ainakin on. Pitää tän hintaisen auton kestää huoltoon saakka ja jos ei kestä niin hakekoot team ahma pois... :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

VKe kirjoitti:TTiD-viestiketjussa on (trollattuna, sanokaa mun sanoneen...) ainakin yksi koneen possahdus...

VKe
Okei. No voi se olla tottakin, kun noita koneita kuitenkin alkaa maanteillä enemmänkin kiitää. Toivotaan kuitenkin, että koneet kestää ihan normiajoa pitkään.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Marko A kirjoitti:Oletteko katselleet TTiD:n öljymäärää? Heti tehtaalta liikaa täytetty??
Taitaa olla tikun suunnittelussa jotain "hämärää" kun se kastuu vaikka se ois n.10cm vielä ulkona... En ole jaksanut päätä vaivata. Pari kertaa olin tuollaista huomaavinani.

Sen verran oon kova jätkä, että ajan menemään vain. Öljyä ainakin on. Pitää tän hintaisen auton kestää huoltoon saakka ja jos ei kestä niin hakekoot team ahma pois... :mrgreen:
Minulla oli tehtaalta lähtiessä tikun päässä öljyt ylärajalla. Nyt on 8000 km taulussa ja en ole katsonut vielä öljymäärää. 10 tonnin kohdalla on eka huolto ja siihen asti pitää öljyn kyllä riittää. Itse kokeilempa tuota öljytikkutemppua, kun seuraavan kerran kurkkaan konehuoneeseen.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja tommyww »

Eiköhän melkein jokaisessa ole joitain pieniä vikoja mutta mistään isoimmista en ole kuullut 8O
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

tommyww kirjoitti:Eiköhän melkein jokaisessa ole joitain pieniä vikoja mutta mistään isoimmista en ole kuullut 8O
Joo, noin mäkin toivon omalta kohdaltani. Ja huolto otti heti asiaan aktiivisesti kantaa ja varmaan laittaa noi pikku jutut kuntoon.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Ei ole ollut koneen (eikä kyllä koko kiesinkään!!) osalta ollut mitään huomautettavaa. Meillä on nyt reilu 12500 km mittarissa eikä öljytaso ole muuttunut mihinkään. Kulku vain paranee ja tyytyväisyys lisääntyy entisestään.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti:Oletteko katselleet TTiD:n öljymäärää? Heti tehtaalta liikaa täytetty??
Taitaa olla tikun suunnittelussa jotain "hämärää" kun se kastuu vaikka se ois n.10cm vielä ulkona... En ole jaksanut päätä vaivata. Pari kertaa olin tuollaista huomaavinani.

Sen verran oon kova jätkä, että ajan menemään vain. Öljyä ainakin on. Pitää tän hintaisen auton kestää huoltoon saakka ja jos ei kestä niin hakekoot team ahma pois... :mrgreen:

Muistetaan nyt, että uutena auto kuitenkin saattaa syödä reippaahkosti öljyä, ja kyllä niitä sitten kannattaa silloin tällöin tarkistella. Ei kai takuu sentään selviä laiminlyöntejä kata? Tulee mieleen olisiko ollut Lohjan kaupunginjohtoa, joka riiteli volvon kuivaksi ajettuaan, että onko asiakkaan vai leasingyhtiön tehtävä tarkastaa öljymäärä :lol:

TTiD:n öljytikku on kyllä hieman erikoinen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Saabel kirjoitti:
VKe kirjoitti:TTiD-viestiketjussa on (trollattuna, sanokaa mun sanoneen...) ainakin yksi koneen possahdus...

VKe
Okei. No voi se olla tottakin, kun noita koneita kuitenkin alkaa maanteillä enemmänkin kiitää. Toivotaan kuitenkin, että koneet kestää ihan normiajoa pitkään.
Ei linjalta tulevassa koneessa millään pitäisi olla varsinaisia kestävyysongelmia, jos jonkun kone on hajonnut, on lähes varmasti kysymys yksittäisen koneen valmistusviasta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

2.3i-16 kirjoitti: Ei kai takuu sentään selviä laiminlyöntejä kata?
Ei. Siksi olenkin katsonut, että onko öljyä. Ja sitähän on...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti: Ei kai takuu sentään selviä laiminlyöntejä kata?
Ei. Siksi olenkin katsonut, että onko öljyä. Ja sitähän on...

Juu, niinhän ymmärsinkin, kunhan korostin ettei kukaan vedä johtopäätöstä, että ei se omakaan mitään öljyä syö kunnei kerran sinunkaan :lol:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

2.3i-16 kirjoitti:
Marko A kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti: Ei kai takuu sentään selviä laiminlyöntejä kata?
Ei. Siksi olenkin katsonut, että onko öljyä. Ja sitähän on...

Juu, niinhän ymmärsinkin, kunhan korostin ettei kukaan vedä johtopäätöstä, että ei se omakaan mitään öljyä syö kunnei kerran sinunkaan :lol:
Ja poistuneen öljynhän voi korvata vaikka jollain "Motor-up:lla", jolloin se kone pyörii vaikka ilman öljyä ikuisuuden. Mitähän ne sanois huollossa moisesta... 8O
Lisäksi vielä kaikki magneetteja pitkin konehuonetta nippusiteillä kiinni...Eiköhän siinä olis jo aikalailla säästömomenttia... 8)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Marko A kirjoitti:Oletteko katselleet TTiD:n öljymäärää? Heti tehtaalta liikaa täytetty??
Taitaa olla tikun suunnittelussa jotain "hämärää" kun se kastuu vaikka se ois n.10cm vielä ulkona... En ole jaksanut päätä vaivata. Pari kertaa olin tuollaista huomaavinani.
Meillä 10tkm taulussa, 5tkm kohdall ensiöljy vaihdettu. Tikku ottaa 5mm yli asteikon, mutta vaikuttaa siltä, että se ottaa extraa putkesta..

Tosin meillä on ollut aina "liikaa" öljyä näissä uudemmissa Saabeissa huollon jäljiltä.
jouniaslak
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01

Re: Onko ollut ongelmia uusissa 1.9 TTid koneissa?

Viesti Kirjoittaja jouniaslak »

Koneessa ei ole ollut mitään ongelmia. Ensimmäisen huollon tein pari viikkoa sitten kun tuli 30 000km täyteen.

Nykyään Saabeihin tehdään ensimmäinen öljynvaihto auton luovutushuollossa joten en sen enempää stressannut öljynvaihdosta ennen 30 000 km:a. SID ilmoitti huoltotarpeesta hiukan 29 000 km:n jälkeen.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Vastaa Viestiin