Vesivuoto - takaoven ylälaita

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Muistanko ihan väärin, että -06 tai jotain, niin se muuttuu juuri sellaseksi karhea pintaseksi??
Ihan oikein muistat, 06 puolivälissä tais vaihtua "nukkapintaan".
Ja kun hiljaisuudesta puhutaan (sori offtopic) niin tuo mun SC on alkanut natista jostain peräpäästä niin että hermot menee. Tiivisteistä se ei kuulu ja oon koittanut katsoa vaan ei ole syy löytynyt. Jos ajaa viistottain töyssyn yli niin natisee ja nitisee.. :|
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja Bob »

tomtom kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
Sulla ei näy tuossa ylälistan liitoskohdassa rakoa, eli lista ei ole vetäytynyt eteenpäin.
Siitä pääsee vesi sisemmän tiivisteen päälle.
Ahaa, siinä on joku heikkous. Täytyy pitää silmällä. Mullahan ei siis mitää vuotoa ole ollutkaan. Mutta voiko sama syy olla niin uudessa kuin VKe:n auto on?
Muistelen hämärästi, että olen jostakin lukenut, jotta em. vuoto probleemi tuli SC-mallin myötä - valitettavasti en sitä lähdettä löytänyt tähän hätään. Eli jotakin rakenteessa muuttui tuolloin.

Omani (SS) on myös -04:nen eikä ole vuotanut koskaan.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ei taida olla ominaisuus eikä tyyppivika, onneksi.

Kävin eilen autoliikkeessä näyttämässä kun oli "vika päällä" ja vettä satoi.

Katottiin porukalla minun auto ja todettiin että "suappi suatana vuotaa kuin seula". Katottiin sitten kaksi pihalla seisonutta uutta SC:tä ja todettiin että kuivat on.

Nyt ihmetellään et mitä pitäs tehdä ja milloin...
Sininen Saab 9-3, '99
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:niin natisee ja nitisee.. :|
Eikö tuo edellä mainitsemasi asia pidä jo hyväksyä siinä vaiheessa kun Saabista tekee ostopäätöksen :lol:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja VKe »

Väliaikainfoa: haluavat vaihtaa takuuseen sekä koritiivisteet että ovitiivisteet...

Voi swide kun tietäis mitä oikeesti pitäs tehdä tai mitä uskaltais antaa tehdä. Autot kun ei yleensä oo purkamalla ja uudelleen kokoomalla parantuneet...

Pitää itte vielä "luupilla" tutkia
Sininen Saab 9-3, '99
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja TA »

Marko A kirjoitti:[
Ja kun hiljaisuudesta puhutaan (sori offtopic) niin tuo mun SC on alkanut natista jostain peräpäästä niin että hermot menee. Tiivisteistä se ei kuulu ja oon koittanut katsoa vaan ei ole syy löytynyt. Jos ajaa viistottain töyssyn yli niin natisee ja nitisee.. :|
Vilkaise tuolta alapuolen linkistä, onko kyseessä sama "ominaisuus" kuin mun autossa. Ainakin samalla lailla töyssyissä sekin narisi, vaan ei narise enää. (Voidaan vaikka jatkaa OT-keskustelua tuossa ketjussa, jos takaluukun narista kyse.)

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Vesivuoto - takaoven ylälaita

Viesti Kirjoittaja VKe »

Noniin, tarina jatkuu.

Auto viety tiivisteiden vaihtoon merkkiliikkeeseen 30.9. Ensin sanoivat että aja pikahuoltoon 8O en kai minä nyt sinne jää jonottamaan ja odottamaan...

Jätin auton huoltoon ja sanoin että laittakaa kuntoon ja soittakkaa kun on valmis. Nyt 2.10. auto on sitten valmis.

Toivotaan että se myös toimii.

VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin