Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Tulipa käytyä tunnustelemassa vaihtoa uuteen Saabiin, kun mainostivat noita edullisia Business -malleja.
Automyyjän ammatin täytyy kyllä olla maailman toiseksi vittumaisin homma. Niin huonoksi et voi oman autosi hyvityshintaa arvioida, etteikö automyyjä joutuisi vielä perustelemaan sinulle tuhansia euroja matalampaa vaihtoautopäällikön antamaa hyvityshintaa autostasi.
Tuo nykyinen Business -mallien kampanja tuntuu romauttaneen ysikolmosten hyvityshinnat aivan pohjalukemiin. Oma Saabini maksoi suoralla kaupalla lähes 10 % käteisalennuksineen 38 400 euroa tammikuussa 2006. Uusi TidS Linear Business maksaa samoilla varusteilla (sisältäen kuskin sähköpenkin, jota omassani ei ole), 36 000 EUR josta saanee noin tonnin käteisalennusta, kun tuo Business on tiukemmin hinnoiteltu. Kun nykyisestä Saabistani iskettiin pohjanoteerauksena pöytään hyvityshinta 15 500 EUR, otan sen jo henkilökohtaisena loukkauksena. siis 2 vuotta 9 kuukautta ja 110 000 km, pudottaa auton arvoa 22 900 euroa, josta veromuutosta lienee noin 3 000 EUR.
Kuvaavaa on vielä se, että Skodaa, Volvoa ja Mitsua myyvä liike tarjosi Saappaastani neljä tonnia enemmän! Älkää pelätkö, koeajoin kyllä Octavian, eikä se ole minun autoni. Täytyy vain sitkeästi jatkaa seitsemän vuotta vielä ja kerätä Saabin mittariin 384 000 kilometriä, jolloin sen voi lahjoittaa paaliin ja pääsee siten samaan 0,10 euron poistoon per kilometri kuin edellisillä autoillan Audi A4 Avantilla ja Skoda Octavia Combilla.
Automyyjän ammatin täytyy kyllä olla maailman toiseksi vittumaisin homma. Niin huonoksi et voi oman autosi hyvityshintaa arvioida, etteikö automyyjä joutuisi vielä perustelemaan sinulle tuhansia euroja matalampaa vaihtoautopäällikön antamaa hyvityshintaa autostasi.
Tuo nykyinen Business -mallien kampanja tuntuu romauttaneen ysikolmosten hyvityshinnat aivan pohjalukemiin. Oma Saabini maksoi suoralla kaupalla lähes 10 % käteisalennuksineen 38 400 euroa tammikuussa 2006. Uusi TidS Linear Business maksaa samoilla varusteilla (sisältäen kuskin sähköpenkin, jota omassani ei ole), 36 000 EUR josta saanee noin tonnin käteisalennusta, kun tuo Business on tiukemmin hinnoiteltu. Kun nykyisestä Saabistani iskettiin pohjanoteerauksena pöytään hyvityshinta 15 500 EUR, otan sen jo henkilökohtaisena loukkauksena. siis 2 vuotta 9 kuukautta ja 110 000 km, pudottaa auton arvoa 22 900 euroa, josta veromuutosta lienee noin 3 000 EUR.
Kuvaavaa on vielä se, että Skodaa, Volvoa ja Mitsua myyvä liike tarjosi Saappaastani neljä tonnia enemmän! Älkää pelätkö, koeajoin kyllä Octavian, eikä se ole minun autoni. Täytyy vain sitkeästi jatkaa seitsemän vuotta vielä ja kerätä Saabin mittariin 384 000 kilometriä, jolloin sen voi lahjoittaa paaliin ja pääsee siten samaan 0,10 euron poistoon per kilometri kuin edellisillä autoillan Audi A4 Avantilla ja Skoda Octavia Combilla.
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Aika käsittämättömän heikko tarjous. Me saatiin omastamme (10/05 käyttöönotettu SC TidS Linear) 102 tkm:n ja 2 1/2 vuoden jälkeen noin 27 tonttua vaihdossa TTiD Vector Businessiin.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Kannattaa kysellä useammasta saab liikkeestä. On täytynyt olla joku yksittäinen töhö siinä liikkeessä juuri silloin.
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Sait sentään arvion. Minä en saanut Saab kauppiaalta useasta kyselystäni huolimatta edes suoran kaupan tarjousta kohtuullisessa ajassa ( alle 1kk ). Pitänee ottaa ensi kerralla säkillinen seteleitä mukaan, että herättää kiinnostusta?
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Totesin viime vuonna että käytettyä käytettyyn vaihtaessa kannatti kiertää oman merkin liikkeet kaukaa.
Saab - Vehosta
V-P
Saab - Vehosta
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Taitaa moni autoliike olla pullollaan käytettyjä autoja ja silloin business tosiaan saattaa mennä juuri noi että hinnalla kerrotaan asiakkaallle ettei vaihdosta olla juuri nyt kiinostuneita. Olkoon sitten vaihto uuteen tai käytettyyn.
Mutta se taas on outoo ettei suorakaan kauppa nappaa...
Mutta se taas on outoo ettei suorakaan kauppa nappaa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Kun tämän Saabin muutama vuosi sitten hankin, niin vaihtoehtona oli saman hintainen Volvo ja vanhemmat (=viisaammat) sanoivat, että Volvosta saisit sitten myöhemmin enemmän omiasi pois vaihtotilanteessa. No, nyt sekin on sitten kantapään kautta opittu.
Auto sinällään on mitä mainioin ja erinomaisessa kunnossa, joten vaihtoehtona ei juuri liene muuta kuin ajaa sillä auringonlaskuun - tuhansia euroja suhteettomana arvonlaskuna/katteena autokauppiaalle en siitä ala lahjoittamaan. Jossakin vaiheessa Saabista tulenee sitten perheen kakkosauto...
Auto sinällään on mitä mainioin ja erinomaisessa kunnossa, joten vaihtoehtona ei juuri liene muuta kuin ajaa sillä auringonlaskuun - tuhansia euroja suhteettomana arvonlaskuna/katteena autokauppiaalle en siitä ala lahjoittamaan. Jossakin vaiheessa Saabista tulenee sitten perheen kakkosauto...
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Tuskin tuo arvon romahtaminen mikään Saab-spesifi ongelma on vaan ihan normaalia uusilla autoilla.
Lähipiirissä on nyt kuusivuotias Audi A4, jonka hyvitysarvo 3 vuoden ikäisenä oli tippunut pitkälti alle puolen uushankintahinnasta (ja tuolle välille ei sattunut edes veromuutosta) ja nyt 6 vuoden ikäisenä parhaatkin tarjoukset ovat olleet reippaasti alle neljäsosan uushankintahinnasta. Ja kyse on siististä, 100% ehjästä ja 100% merkkihuolletusta autosta, joka on ensimmäisellä omistajallaan.
On muuten myynnissä edelleen, vaikka nyt olisikin ehkä järkevämpää pitää kuin myydä...
Aloittajan, jos Saabinsa haluaa uuteen vaihtaa, kannattaa kyllä kysellä eri Saab-liikkeistä tarjouksia, hyvitykseen vaikuttaa myös kunkin liikkeen kulloinenkin vaihtoautotilanne. Myös sellainen ketju, joka jollakin muulla paikkakunnalla edustaa Saabia, saattaa pyynnöstä pystyä toimittamaan Saabin myös oman paikkakuntasi liikkeeseen.
Lähipiirissä on nyt kuusivuotias Audi A4, jonka hyvitysarvo 3 vuoden ikäisenä oli tippunut pitkälti alle puolen uushankintahinnasta (ja tuolle välille ei sattunut edes veromuutosta) ja nyt 6 vuoden ikäisenä parhaatkin tarjoukset ovat olleet reippaasti alle neljäsosan uushankintahinnasta. Ja kyse on siististä, 100% ehjästä ja 100% merkkihuolletusta autosta, joka on ensimmäisellä omistajallaan.
On muuten myynnissä edelleen, vaikka nyt olisikin ehkä järkevämpää pitää kuin myydä...
Aloittajan, jos Saabinsa haluaa uuteen vaihtaa, kannattaa kyllä kysellä eri Saab-liikkeistä tarjouksia, hyvitykseen vaikuttaa myös kunkin liikkeen kulloinenkin vaihtoautotilanne. Myös sellainen ketju, joka jollakin muulla paikkakunnalla edustaa Saabia, saattaa pyynnöstä pystyä toimittamaan Saabin myös oman paikkakuntasi liikkeeseen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Eiköhän tämä tästä, nyt löytyi toisesta Saab liikkeestä jo asiallisempi tarjous, samoille seutuville Octavian kanssa. Uuden tarjouksen myötä alkaisi päästä jo 10 sentin kilometripoistoon, jos laskee autoveromuutokselle 3000 EUR.
On hyvä kysellä, kun asuinpaikkakunnallani ei ole lainkaan Saab-liikettä ja ympäristössä useampia, en ole tavallaan "kenenkään reviiriä".
Katsotaan nyt, innostunko tosiaan vaihtamaan, vai auttaako ohimoiden hieronta tyhjällä lompsalla.
On hyvä kysellä, kun asuinpaikkakunnallani ei ole lainkaan Saab-liikettä ja ympäristössä useampia, en ole tavallaan "kenenkään reviiriä".
Katsotaan nyt, innostunko tosiaan vaihtamaan, vai auttaako ohimoiden hieronta tyhjällä lompsalla.
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Myin toissaviikolla oman 79000km ajetun 10/-04 93ss Vectorini pois työsuhdeauton tieltä. Auto oli tätä ennen myynnissä nettiautossa ja täällä 7 viikkoa ilman yhtään yhteydenottoa. Hinta oli mielestäni kohtuullinen 17900€. Autoliikkeistä sain vastaukseksi ei kiinnostusta/varastot täynnä sekä muutaman tarjouksen. Tarjoukset vaihtelivat 10700-15800€, valitsin tietenkin parhaimman. Omalta osaltani kiitän onnea etten ostanut autoa uutena vaan ostin sen käytettynä. Takkiin tuli puolessatoistavuodessa 8000€. Nyt on ostajan markkinat ja tuntuu että saabien jälleenmyyntiarvo ei koskaan ole ollut sieltä parhaimmasta päästä.
Saab SS Vector -04/05 Myyty
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Itse taidan tulevaisuudessakin tyytyä 3-4 vuotta vanhoihin, kohtuukilometreillä oleviin Saabeihin, jotta väliraha pysyisi kohtuullisena. Kilometrejä tulee nykyisin sen verran vähän, että ei niitä välttämättä kauhean tiheään kannattaisi vaihtaa mutta ehkä käyttöauton kanssa kuitenkin haluaisi pysyä ns. putkessa, kun siihen on kerran päässyt.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Kerrotaan nyt verrokiksi mitä sain omasta 04 2.0T (vastaa kai uutta vectoria sitten) aerosta, 123tkm, tomaatti, ei mitenkään erityisesti muuten varusteita, no webasto oli. 19800e. viime toukokuussa. Pidin ihan hyvänä vaihtona kuitenkaan uudempi auto ei ollu montaa tuhatta kalliimpi. Että kyllä se kannattaa tingata. hinta nousi siinä kauppaa hieroessa.
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Vaihtoauton myynti omatoimisesti on toimiva juttu.. Uuden auton kaupankin voi tehdä niin, että tuo joko vaihdokin tai rahaa, riippuen meneekö kaupaksi.
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Periaatteessa... Mulla oli sama tilanne pari kuukautta sitten. Päätin siirtyä takaisin työsuhdeautoon johtuen jatkuvasti kallistuvasta bensasta. Pyysin tarjouksia eri merkkien (Saab, Volvo, Audi, BMW) eri liikeistä oman auton ostosta, kun leasingauto otetaan ko. liikkeestä. Saabin liikkeet tarjosivat autostani, Saab 9-3SC 1,8t vm 2006 / ajettu 40tkm, välillä 20tEUR...21tEUR. Audilla tarjosivat hieman enemmän + uusi A4 Avant tuntui laatuautolta verrattuna 9-3 SC TTiD:een -> Audi tilaukseen.Ristom kirjoitti:Vaihtoauton myynti omatoimisesti on toimiva juttu.. Uuden auton kaupankin voi tehdä niin, että tuo joko vaihdokin tai rahaa, riippuen meneekö kaupaksi.
Asiaan, yritin myydä omaa autoa suoraan tällä foorumilla (yhteydenottoja 0 kpl) ja nettiautossa halvimpana SC:nä (yksi yhteydenotto). Tuon hinta / ikäluokan autot halutaan ostaa liikkeestä.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: Business -hinnasto ja surkeat vaihtoarvot
Kiva kuulla, että olet saanut noinkin kovan hyvityksen, itse olen varautunut samaan tismalleen vastaavasta sedanista (busines paremmalla mankalla, kangasmatoilla ja vetokoukulla) 20 000 €.Jyrki73 kirjoitti:Saabin liikkeet tarjosivat autostani, Saab 9-3SC 1,8t vm 2006 / ajettu 40tkm, välillä 20tEUR...21tEUR. Audilla tarjosivat hieman enemmän + uusi A4 Avant tuntui laatuautolta verrattuna 9-3 SC TTiD:een -> Audi tilaukseen.
Maksoin autosta viime lokakuussa (ennen veromuutoksia siis)15 tkm vähemmän ajettuna 25 370 €. Hyvitystä sain tuolloin 93 tkm ajetusta 9-3i S:stä, vm 2000 9370 €. Mielenkiintoista on se, että Tuulilasin 11/08 käytettyjen hinnasto antaa kyseisille ajopeleille hintahaarukat 21200-25400 ja 6100-7400. Eli olen hyötynyt veromuutoksesta: nykyinen ajopelini on aivan hintahaarukan yläpäässä (15 tkm enemmän ajettuna ja vuoden vanhempana) ja vaihdossa vanhasta saamani hyvitys 2000 € yli haarukan
Hieman otti päähän, kun veromuutos tuli miltei heti kauppojen jälkeen, mutta eipä olisi näköjään kannattanut jäädä odottelemaan!