Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Autossa ei ole varashälytintä laitettu tehtaalla. Onko minkähintainen operaatio laitattaa alkuperäinen häly jälkeenpäin?
9-5 XWD Aero -11, 96 V4 -72, 99 LEA -73, 96 2-t -65
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Helppo homma. Tarvitset seuraavat osat:
Article : Kannatin
PartNo : 12760365
Usage : 2006-2007
Order Quantity : 1
Article : Liikkeentunnistin
PartNo : 12762889
Usage : 2006, NLS-USE 12761218
Order Quantity : 1
Article : Sireeni
PartNo : 12785181
Usage : 2003-2006, NLS-USE 12762811
Order Quantity : 1
Article : Nimilappu
PartNo : 12795019
Usage : 2003-2006
Order Quantity : 1
Article : Kosketin
PartNo : 90355463
Order Quantity : 1
Article : Mutteri
PartNo : 92152175
Order Quantity : 2
tai vaihtoehtoisesti koko paketin osanumerolla:
Article : Hälytinsarja
PartNo : 32025579
Usage : 2006, 4D
Ei USA ja Kanada.
Order Quantity : 1
Näiden lisäksi pienet ohjeet asennukseen ja ohjelmoinnin Techillä, jotta auto tietää että siinä on häly. Omalla kohdalla hommasin osat purkuautosta ja asennuksen tein itse. Ohjelmointi tehtiin Saabilla. Kokonaishintaan Saabilla en ota kantaa. Oma projekti(isän autoon) maksoi n 120€.
Matti
Article : Kannatin
PartNo : 12760365
Usage : 2006-2007
Order Quantity : 1
Article : Liikkeentunnistin
PartNo : 12762889
Usage : 2006, NLS-USE 12761218
Order Quantity : 1
Article : Sireeni
PartNo : 12785181
Usage : 2003-2006, NLS-USE 12762811
Order Quantity : 1
Article : Nimilappu
PartNo : 12795019
Usage : 2003-2006
Order Quantity : 1
Article : Kosketin
PartNo : 90355463
Order Quantity : 1
Article : Mutteri
PartNo : 92152175
Order Quantity : 2
tai vaihtoehtoisesti koko paketin osanumerolla:
Article : Hälytinsarja
PartNo : 32025579
Usage : 2006, 4D
Ei USA ja Kanada.
Order Quantity : 1
Näiden lisäksi pienet ohjeet asennukseen ja ohjelmoinnin Techillä, jotta auto tietää että siinä on häly. Omalla kohdalla hommasin osat purkuautosta ja asennuksen tein itse. Ohjelmointi tehtiin Saabilla. Kokonaishintaan Saabilla en ota kantaa. Oma projekti(isän autoon) maksoi n 120€.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Jos purkuosia jostain saa ja ei löydy kuin tuo sisätilantunnistin niin mun makuun ainakin riittää pelkästään sen asennus. Hälyttimen voi asentaa niin että sireeniä ei ole ja käyttää torvea (ei siis kuskia vaan ns. tööttiä) hälyttäessä. Ovitunnistimethan kaikissa autoissa on jo vakiona. Mielestäni tuo konepellin kytkin on aika turha. Tuo sisätilatunnistin lähinnä auttaa kun matkustamosta jotain yritetään viedä, mikä on kaiketi tämän ikäisissä autoissa se suurin uhka.
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Onkohan tämä yhtä helppoa edelleen vuosimallissa '11?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
nupa kirjoitti:Autossa ei ole varashälytintä laitettu tehtaalla. Onko minkähintainen operaatio laitattaa alkuperäinen häly jälkeenpäin?
täälläpäin marmorilla maksais 650€ pelkät kamat ... onko muualla suomessa yhtä kallista? pitää alkaa katteleen noita purkaamoja jos löytyis sieltä. tai sit ameeriikoista tilaa noi...
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Mulle ohjelmoitiin Techillä hälytin päälle. Ei konepeltitunnistusta eikä sisätilatutkaa, mutta sirenni on. Hälyn olemassaolon huomaa siitä, että kojetaulun päällä oleva aurinkotunnistin alkaa vilkkua kun ovet ovat lukossa. Lisäksi SID-valikkoon tuli ilmoitus hälyttimestä, enkä kyllä muista oliko sen toiminnon takana jotain hälyttimeen liittyvää...
Hälytin pärähtää soimaan, kun kaukosäätimestä klikkaa sitä "viivaa" useamman kerran. Sillä on hyvä säikytellä, ku kadunvarrella kulkee koiran kusettajat (siis ne v***umaiset. Olenhan itsekin koiran omistaja, mutta se mukava sellainen) ohi tai vaikka joku känniörvelö tai teinilauma... Haha, höhöh.
Mutta tosiaan, halvalla saa tuon tason hälyt autoon. Ja taas tekee mieli kysyä valmistajalta, että miksi tuota ei voi laittaa vakiona? Tuostakin pitää se raha saada nykiä lisävarusteiden kohdalla . . .
Hälytin pärähtää soimaan, kun kaukosäätimestä klikkaa sitä "viivaa" useamman kerran. Sillä on hyvä säikytellä, ku kadunvarrella kulkee koiran kusettajat (siis ne v***umaiset. Olenhan itsekin koiran omistaja, mutta se mukava sellainen) ohi tai vaikka joku känniörvelö tai teinilauma... Haha, höhöh.
Mutta tosiaan, halvalla saa tuon tason hälyt autoon. Ja taas tekee mieli kysyä valmistajalta, että miksi tuota ei voi laittaa vakiona? Tuostakin pitää se raha saada nykiä lisävarusteiden kohdalla . . .
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Jos ei ole akkuvarmennettua sireeniä eikä konepellin kytkintäkään, niin miten hälytin hälyttää varkaan avatessa konepellin ja irroittaessa akun kengän?
Eli kysyen, onko konepellin kytkin sittenkään turha?
Eli kysyen, onko konepellin kytkin sittenkään turha?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Mistä tänne pohjoisemmaksikin saataisiin joku jolla on Tech II ja osais vielä käyttää sitä!?Rusakko__ kirjoitti:Mulle ohjelmoitiin Techillä hälytin päälle
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Ei mitenkään. Paras ehkäisy varkaille on villkuva ledi. Sen jälkeen pitää olla osaava varas, että tajuaa irrottaa akun (tai siis nostaa kone pelti). Ja Saabin sisältä ei kannata mitään pölliä ku ei ne toimi jos ei pura Techillä ja varkaalla tuskin on semmostapetrisa kirjoitti:Jos ei ole akkuvarmennettua sireeniä eikä konepellin kytkintäkään, niin miten hälytin hälyttää varkaan avatessa konepellin ja irroittaessa akun kengän?
Eli kysyen, onko konepellin kytkin sittenkään turha?
Mutta joo, siis tuosta villkuvasta ledistä maksoin ohjelmoinnin verran mieli hyvin.
Seuraavassa merkkihuollossa lisää ominaisuuden, ajaa etelään tai tyytyy kohtaloonMarko A kirjoitti:Mistä tänne pohjoisemmaksikin saataisiin joku jolla on Tech II ja osais vielä käyttää sitä!?Rusakko__ kirjoitti:Mulle ohjelmoitiin Techillä hälytin päälle
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Täällä Kokkolassa meillä on tech2 käytössä CanDi-boksin kanssa, mutta koska turvapääsyjä ei ole vielä saatu toimimaan, SS ja SC osastolla emme pääse tekemään ohjelmointeja. Jos ja kun homma alkaa toimimaan, niin siitä kerrotaan kyllä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
G-mies kirjoitti:Täällä Kokkolassa meillä on tech2 käytössä CanDi-boksin kanssa, mutta koska turvapääsyjä ei ole vielä saatu toimimaan, SS ja SC osastolla emme pääse tekemään ohjelmointeja. Jos ja kun homma alkaa toimimaan, niin siitä kerrotaan kyllä.
Matti
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Miten on futaako toi vilkkuvaledi jos akkukenkä irroitetaan jos vastaus on ei niin se vilkkuledi ei mitenkään voi olla tuo "paras ehkäisy".Rusakko__ kirjoitti:Ei mitenkään. Paras ehkäisy varkaille on villkuva ledi. Sen jälkeen pitää olla osaava varas, että tajuaa irrottaa akun (tai siis nostaa kone pelti). Ja Saabin sisältä ei kannata mitään pölliä ku ei ne toimi jos ei pura Techillä ja varkaalla tuskin on semmostapetrisa kirjoitti:Jos ei ole akkuvarmennettua sireeniä eikä konepellin kytkintäkään, niin miten hälytin hälyttää varkaan avatessa konepellin ja irroittaessa akun kengän?
Eli kysyen, onko konepellin kytkin sittenkään turha?
Mutta joo, siis tuosta villkuvasta ledistä maksoin ohjelmoinnin verran mieli hyvin.
Kyllä saabin oma ATA1 on jo täysin kelpaava setti, käyttää auton omaa torvea hälytyksessä konepellin katkaisin ultraäänitunnistin sisältyy myös, muut anturat ja kulma tunnistimet voi asentaa myöhemmin jos haluttaa, vaikka kyllä tuo tilttianturi hyvä on olemassa jos kiekkoja aletaan viemään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
En oo kokeillu, mutta voisin villisti veikata, että ei toimi häly jos akun kengän irrottaa. Jos itse olisin esim. huumeveikko, juoppo, urpo teini tai muuten vain tyhmä jopa rosvoksi (mitä moni kuitenkin on), niin tuskinpa se ekana murtautuu autoon, jonka kojetaululla vilkkuu punainen valo. Sitten on niitä rosvoja, jotka ei tajua, että autossa voisi olla hälytin ylipäätään, vaan lyö lasin sisään, ottaa vaikka mustekynän jotta saa vaikka vaan ristikoita täyttämään ja lähtee tallailee menemään. Ja sitten on näitä ammattirikollisia, jotka vie autot ajamalla, vaikka olis mitkä käynnistyksen estot tms...core2 kirjoitti:Miten on futaako toi vilkkuvaledi jos akkukenkä irroitetaan jos vastaus on ei niin se vilkkuledi ei mitenkään voi olla tuo "paras ehkäisy".
Jos edelleen saa Tech-ohjelmoinnin hinnalla kojetaululedin villkumaan, niin se on minusta sen arvoinen. Toinen mikä olis hyvä, kun sais jonku suositun autohälytin merkin tarrat, jotka liimais ikkunoihin... Toisaalta taas on niitä rosvoja, jotka ei osaa tai tajua lukea hälyttimen olemassaoloa ilmaisevaa tarraa ja lyö lasin sisään, ja vie sen hemmetin mustekynän ja jää kiinni hetken päästä puiston penkiltä täyttämästä ristikoita
No joo, mutta "core2:n" pointin kyllä hokasin. Oikea häly on aina varmempi.
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Itselläni on ollut "tunnetun merkin" CAN-väylä hälytin yhdessä autossa. Nykyisessä on myös hälytin, joka on "tunnettu merkki". Ei kuitenkaan väylään kytkettävä vaan täysin erillinen. Lisävarusteita saa melkein mitä ikinä keksii.
Nämä hälyttimet eivät koskaan ole joutuneet tosi toimiin. Siitä ei sen sijaan ole tietoa, onko aidot hälytintarrat ikkunoissa ja "vilkkuledit" tehneet ennalta ehkäisevää työtä.
Sukulaismiehen auto sen sijaan joutui murron kohteeksi joitakin aikoja sitten omassa pihassa hälyttimestä huolimatta. Tässäkin tapauksessa hälytintarrat olivat ikkunoissa ja vilkkuvaa lediä ei voi olla huomaamatta siitä kohdasta mistä varas autoon iski. Varas iski vielä kesällä "ihmisten" aikaan eli n. klo. 23.00. Houkutuksena oli kojelaudan lokerossa oleva iPod. Kuskin oven sivulasi rikki ja siitä kurkottamalla laite käteen. Hälytin laukesi lasinrikkotunnistimen toimesta. Vilaustakaan varkaasta ei näkynyt, vaikka sukulaismies oli salamana ikkunassa katsomassa. Samantien pihalle sännätessä hän näki varkauden tapahtuneen ja kosteassa asfalttipihassa polkupyörän renkaan jäljet. Ei auttanut hälytin. Oli virhe unohtaa helposti mukaan otettava kohtuu arvokas tavara autoon sisälle näkösälle. Tämän jälkeen hän on oppinut virheestään.
Minulla on ollut hälytin kaikissa autoissani jo 20 vuoden ajan. Ei ne varmaan tosi varasta estä, mutta onpahan sellainen turvallisemman oloinen tunne. Onhan tuota audiopuolta tullut sen verran rakenneltua, että jotain käyttökelpoista tavaraa sieltä varkaan mukaan voisi lähteä. Niistä ei sentään ulospäin näkyvää merkkiä ole. Ja onneksi Saab ei ole noiden Itämafian ammattirikollisten automerkkien kärkipäässä, jotka vievät koko auton "jälleen käsiteltäväksi". Kun on tarpeeksi huokutteleva ja arvokas auto, niin nehän viedään mitä erilaisin vaivaa sekä ammattitaitoa vaativin konstein. Saabit saa näiltä olla rauhassa.
Nämä hälyttimet eivät koskaan ole joutuneet tosi toimiin. Siitä ei sen sijaan ole tietoa, onko aidot hälytintarrat ikkunoissa ja "vilkkuledit" tehneet ennalta ehkäisevää työtä.
Sukulaismiehen auto sen sijaan joutui murron kohteeksi joitakin aikoja sitten omassa pihassa hälyttimestä huolimatta. Tässäkin tapauksessa hälytintarrat olivat ikkunoissa ja vilkkuvaa lediä ei voi olla huomaamatta siitä kohdasta mistä varas autoon iski. Varas iski vielä kesällä "ihmisten" aikaan eli n. klo. 23.00. Houkutuksena oli kojelaudan lokerossa oleva iPod. Kuskin oven sivulasi rikki ja siitä kurkottamalla laite käteen. Hälytin laukesi lasinrikkotunnistimen toimesta. Vilaustakaan varkaasta ei näkynyt, vaikka sukulaismies oli salamana ikkunassa katsomassa. Samantien pihalle sännätessä hän näki varkauden tapahtuneen ja kosteassa asfalttipihassa polkupyörän renkaan jäljet. Ei auttanut hälytin. Oli virhe unohtaa helposti mukaan otettava kohtuu arvokas tavara autoon sisälle näkösälle. Tämän jälkeen hän on oppinut virheestään.
Minulla on ollut hälytin kaikissa autoissani jo 20 vuoden ajan. Ei ne varmaan tosi varasta estä, mutta onpahan sellainen turvallisemman oloinen tunne. Onhan tuota audiopuolta tullut sen verran rakenneltua, että jotain käyttökelpoista tavaraa sieltä varkaan mukaan voisi lähteä. Niistä ei sentään ulospäin näkyvää merkkiä ole. Ja onneksi Saab ei ole noiden Itämafian ammattirikollisten automerkkien kärkipäässä, jotka vievät koko auton "jälleen käsiteltäväksi". Kun on tarpeeksi huokutteleva ja arvokas auto, niin nehän viedään mitä erilaisin vaivaa sekä ammattitaitoa vaativin konstein. Saabit saa näiltä olla rauhassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Hälyttimen jälkiasennus -06 SC
Joo ei pitäisi jättää autoon näkyville mitään arvokkaampaa kamaa, mutta välillä ne jäävät huomaamatta sinne, jos jotain kerran viedään niin (*) luultavasti ei seuraavalla kerralla sitten jääkään mitään näkyville.
(*) hetken aikainen v'tutus ja sit sitä rauhoittuu ja hankkii uuden lasin.
Edit: sellaisen ohjelmoinnin toivoisin myös saabeihin, että jos jotenkin saadaan auto liikkeelle ilman oikeata avainta niin se kulkisi vain 20km/t tätä sydeemiä löytyy jo muutamasta tois merkkisesta.
(*) hetken aikainen v'tutus ja sit sitä rauhoittuu ja hankkii uuden lasin.
Edit: sellaisen ohjelmoinnin toivoisin myös saabeihin, että jos jotenkin saadaan auto liikkeelle ilman oikeata avainta niin se kulkisi vain 20km/t tätä sydeemiä löytyy jo muutamasta tois merkkisesta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.