Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Moi,
olen etsimässä itselleni Saab 9-3 1,8t vm. 2004-2005 ja kyselenkin
onko ko. mallissa jossain km määrässä kalliita huoltoja, esim 90 tkm,
120tkm ...?
Onko nämä turbomoottorit nokkahihnalla vai ketjulla?
Onko jotain erityista heikkoa kohtaa joka tulee tarkistaa auto-kandidaattia
tutkittaessa?
t. tuleva saabisti?
olen etsimässä itselleni Saab 9-3 1,8t vm. 2004-2005 ja kyselenkin
onko ko. mallissa jossain km määrässä kalliita huoltoja, esim 90 tkm,
120tkm ...?
Onko nämä turbomoottorit nokkahihnalla vai ketjulla?
Onko jotain erityista heikkoa kohtaa joka tulee tarkistaa auto-kandidaattia
tutkittaessa?
t. tuleva saabisti?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
120tkm taitaapi olla kallein huolto.
Ketju löytyy.
Taustapeilin "jalat" hilseilee.
Ovenkahvat haalistuu, jos on steel-grey kärry niin ei haittaa.......
Alusta paukkuu ja kolahtelee--> .iskarit voi kolista, vakaajien puslat kolahtelee/naputtaa väljyyttään.
Kääntölaakerit jumittaa.
Kojelauta narahtelee, rusahtelee.
Sisusta yleensä kilisee, natisee ja napsahtelee välillä paikoista joita ei pysty paikantamaan.
Oven toppari naksuu ja alkaa paukkumaan.
Perus pelle-audio satsi neljällä kajarilla ihan perseestä, Corolloissa vakiona paremmat popit.
Ovien uloimmat tiivisteet narskuu korin liikkeen mukaan -06 mallista eteenpäin se nukkapintainen ja parempi
Jos virittää täytyy, niin Hirsch, Bsr ja Maptun ainoat hyvät. EI MUITA KANNATA EDES HARKITA, siis SS/SC 9-3:ssa.
Mitäs vielä?
Etsi toimintoa ja muut jatkaa................
Ketju löytyy.
Taustapeilin "jalat" hilseilee.
Ovenkahvat haalistuu, jos on steel-grey kärry niin ei haittaa.......
Alusta paukkuu ja kolahtelee--> .iskarit voi kolista, vakaajien puslat kolahtelee/naputtaa väljyyttään.
Kääntölaakerit jumittaa.
Kojelauta narahtelee, rusahtelee.
Sisusta yleensä kilisee, natisee ja napsahtelee välillä paikoista joita ei pysty paikantamaan.
Oven toppari naksuu ja alkaa paukkumaan.
Perus pelle-audio satsi neljällä kajarilla ihan perseestä, Corolloissa vakiona paremmat popit.
Ovien uloimmat tiivisteet narskuu korin liikkeen mukaan -06 mallista eteenpäin se nukkapintainen ja parempi
Jos virittää täytyy, niin Hirsch, Bsr ja Maptun ainoat hyvät. EI MUITA KANNATA EDES HARKITA, siis SS/SC 9-3:ssa.
Mitäs vielä?
Etsi toimintoa ja muut jatkaa................
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
... Ajotietokoneen keskikulutuksen näyttö laskee kulutuslukemat päin pers....
Kivaa mollata "omaa" merkkiä
Kivaa mollata "omaa" merkkiä
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Haulla löytyy kattavampi viestiketju tyyppivioista.
Varsin luotettava peli - 150000 km:n matkalla ei mitään isompaa. Alkuperäiset iskarit eivät kovin kestäviä samoin kuin ei nuo kääntölaakeritkaan (maksavat onneksi vain muutaman euron). Vakaajan puslat ovat kumia - onneksi ne vanhetessaan vain narisevat - voitelu tai vaihto (jokusen euron kappale) auttaa.
Ruosteen suhteen varsinainen umpiluu - ei missään ruostetta 4 vuoden pk-seudun suolasumun jälkeenkään. 2003:issa tosiaan tuota oven kahvojen haalistumista. Tehostajan öljysäiliön korkin ympäristö kannattaa tsekata, jos se on kovin öljyinen, niin säiliöön integroitu pumppu pitää uusia. 4:n kaiuttimen audiota kannattaa vältellä ja ostaa lisävahvistimella oleva parempi versio. Peilinjalustojen mustat osat kannattaa tsekata kupliiko pinnoite ja tinkiä kauppaan tarvittaessa uudet jalustat - ovat kalliit itse uusia, vaihtotyö sinällään helppo tehdä vaikka itse.
Näistä kaikista tosiaan haulla lisää juttua.
Omani on -04:nen eikä se ainakaan natise eikä ovien tiivisteet narsku (en ole tästä kuullutkaan aiemmin), eivätkä vuoda vettä tms. Vuoto-ongelmista on äskettäin keskusteltu tälläkin foorumilla, mutta ne taisi kohdistua noihin -06 ja nuorempiin.
Sisustus ja kojelauta ei varmastikkaan ole maailman hiljaisimpiin kuuluvia ja joukkoon mahtuu varmaan kitisevämpiäkin yksilöitä - omani on pienellä fiksauksella resonanssiäänistä vapaa eli ei niistäkään tarvitse kärsiä, jos ei halua.
On muuten niitä harvoja autoja, jonka ajotietokoneen keskikulutuslukemat pitävät aivan oikeasti paikkansa verrattuna pitkän aikavälin käsinlaskettuihin arvoihin.
Varsin luotettava peli - 150000 km:n matkalla ei mitään isompaa. Alkuperäiset iskarit eivät kovin kestäviä samoin kuin ei nuo kääntölaakeritkaan (maksavat onneksi vain muutaman euron). Vakaajan puslat ovat kumia - onneksi ne vanhetessaan vain narisevat - voitelu tai vaihto (jokusen euron kappale) auttaa.
Ruosteen suhteen varsinainen umpiluu - ei missään ruostetta 4 vuoden pk-seudun suolasumun jälkeenkään. 2003:issa tosiaan tuota oven kahvojen haalistumista. Tehostajan öljysäiliön korkin ympäristö kannattaa tsekata, jos se on kovin öljyinen, niin säiliöön integroitu pumppu pitää uusia. 4:n kaiuttimen audiota kannattaa vältellä ja ostaa lisävahvistimella oleva parempi versio. Peilinjalustojen mustat osat kannattaa tsekata kupliiko pinnoite ja tinkiä kauppaan tarvittaessa uudet jalustat - ovat kalliit itse uusia, vaihtotyö sinällään helppo tehdä vaikka itse.
Näistä kaikista tosiaan haulla lisää juttua.
Omani on -04:nen eikä se ainakaan natise eikä ovien tiivisteet narsku (en ole tästä kuullutkaan aiemmin), eivätkä vuoda vettä tms. Vuoto-ongelmista on äskettäin keskusteltu tälläkin foorumilla, mutta ne taisi kohdistua noihin -06 ja nuorempiin.
Sisustus ja kojelauta ei varmastikkaan ole maailman hiljaisimpiin kuuluvia ja joukkoon mahtuu varmaan kitisevämpiäkin yksilöitä - omani on pienellä fiksauksella resonanssiäänistä vapaa eli ei niistäkään tarvitse kärsiä, jos ei halua.
On muuten niitä harvoja autoja, jonka ajotietokoneen keskikulutuslukemat pitävät aivan oikeasti paikkansa verrattuna pitkän aikavälin käsinlaskettuihin arvoihin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Tuli ehkä vähän kärjistetysti kirjoitettua, joten kehutaan vähän lisää.apu,apupoika kirjoitti:120tkm taitaapi olla kallein huolto.
Ketju löytyy.
Taustapeilin "jalat" hilseilee.
Ovenkahvat haalistuu, jos on steel-grey kärry niin ei haittaa.......
Alusta paukkuu ja kolahtelee--> .iskarit voi kolista, vakaajien puslat kolahtelee/naputtaa väljyyttään.
Kääntölaakerit jumittaa.
Kojelauta narahtelee, rusahtelee.
Sisusta yleensä kilisee, natisee ja napsahtelee välillä paikoista joita ei pysty paikantamaan.
Oven toppari naksuu ja alkaa paukkumaan.
Perus pelle-audio satsi neljällä kajarilla ihan perseestä, Corolloissa vakiona paremmat popit.
Ovien uloimmat tiivisteet narskuu korin liikkeen mukaan -06 mallista eteenpäin se nukkapintainen ja parempi
Jos virittää täytyy, niin Hirsch, Bsr ja Maptun ainoat hyvät. EI MUITA KANNATA EDES HARKITA, siis SS/SC 9-3:ssa.
Mitäs vielä?
Etsi toimintoa ja muut jatkaa................
Ei myöskään pidä unohtaa että, ajo-ominaisuudet hakkaa monet isommatkin kärryt. (ohjauksen tunto kuitenkaan ei ihan parhaasta päästä)
Esim. alusta toimii jo vakiona ihan hyvin ja kantaa kuorman eikä tarvii pelätä koko ajan jousituksen pohjaamista jos sattuu olemaan auto täynnä porukkaa ja matkatavarat. (vertaa useimpiin jaappanin ihmeisiin)
Yleensäkkin varma auto ajaa kelillä kun kelillä kun vaan valkkaa sopivat renkaat.
Kannattaa laittaa Saabin oma sportti-alusta kokonaan tai sitten Konin vaimenninta. (oma mielipide)
Joku väittää, että taka-akselisto ohjaa liikaa ja auto on yliohjaava, mutta omasta mielestäni juuri sopiva. (Taipuu hyvin tarvittaessa).
Kyllähän tuon kanssa pystyy elämään kun nuo pienet ärsyttävät yksityiskohdat hoitaa kuntoon mitä Bobkin listaili.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Samanlainen kärry kiikarissa täälläkin. 9-3 1.8t -05 116tkm.
Kiinnostaisi tietää onko noissa tosiaan kytkin noin tunnoton(löysä) vai johtuuko se vain koeajamastani yksilöstä?
Tänään sais auton hakea kuhan vaan saa päätettyä että tohtiiko sitä Saabbia ostaa:)
Kiitos.
Kiinnostaisi tietää onko noissa tosiaan kytkin noin tunnoton(löysä) vai johtuuko se vain koeajamastani yksilöstä?
Tänään sais auton hakea kuhan vaan saa päätettyä että tohtiiko sitä Saabbia ostaa:)
Kiitos.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Ei muuten pidä paikkaansa millään aikavälillä!!! Tästäkin ongelmasta lisää toisaalla tällä foorumilla.Bob kirjoitti:On muuten niitä harvoja autoja, jonka ajotietokoneen keskikulutuslukemat pitävät aivan oikeasti paikkansa verrattuna pitkän aikavälin käsinlaskettuihin arvoihin.
Kaikissa edeltävissä autoissani kulutusnäyttö on ollut tarkka.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Kytkin vaati totuttelua ainakin omassa yksilössäni: pitkäliikkeinen ja ottaa kiinni suht ylhäältä.Ppeelo kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää onko noissa tosiaan kytkin noin tunnoton(löysä) vai johtuuko se vain koeajamastani yksilöstä?
Kiitos.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Korjauta nyt jo ihmeessä se autosi.tk60382 kirjoitti:Ei muuten pidä paikkaansa millään aikavälillä!!! Tästäkin ongelmasta lisää toisaalla tällä foorumilla.Bob kirjoitti:On muuten niitä harvoja autoja, jonka ajotietokoneen keskikulutuslukemat pitävät aivan oikeasti paikkansa verrattuna pitkän aikavälin käsinlaskettuihin arvoihin.
Kaikissa edeltävissä autoissani kulutusnäyttö on ollut tarkka.
Tästä on suotta väitellä - sinun autosi kulutusmittaus ei siis toimi. Myös käsinlasketun kulutuslukeman virhe ja riittävän monen tankkauksen tarkasteluväli kannattaa huomioida aina tämän tyyppisessä vertailussa.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Ei muuten toimi monen muunkaan (kts. aiheesta käyty aiempi keskustelusäie)!Bob kirjoitti:Korjauta nyt jo ihmeessä se autosi.
Tästä on suotta väitellä - sinun autosi kulutusmittaus ei siis toimi. Myös käsinlasketun kulutuslukeman virhe ja riittävän monen tankkauksen tarkasteluväli kannattaa huomioida aina tämän tyyppisessä vertailussa.
Olen valittanut asiasta huollossa ja softa on päivitetty, mutta korjusta asiaan ei tullut
Tämä on ilman muuta sellainen asia, joka Saabin hankintaa suunnittelevan on syytä ottaa huomioon / varautua.
Mitä tulee käsinlaskennan virheeseen ja pitkiin tarkastelujaksoihin, niin niillä ei ole MITÄÄN MERKITYSTÄ, jos lukema on JOKA IKISELLÄ tankkauskerralla +0,3 - +0,6 l /100 km!!!
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Minulla ei suurempia huolia ole ollut. Aika kattava listahan tuolla on noita haukkuja mm. kitinöistä ja kolinoista. Noi kulumisen jäljet todellakin sisustuksessa, peilit, ovenkahvat yms. No, pikkuhuolia mun mielestä.
Akku sanoi sopimuksen irti toissapäivänä ja tänään tulee huoltomies uuden akun kanssa ja katellaan sitten.
Noi kulutuslukemat noilla auton laskureilla näyttää ihan riittävän hyvin mulle. Jotkut haluaa tarkempaa, mutta itselleni riittää ns. neuvoa antava laskuri.
Akku sanoi sopimuksen irti toissapäivänä ja tänään tulee huoltomies uuden akun kanssa ja katellaan sitten.
Noi kulutuslukemat noilla auton laskureilla näyttää ihan riittävän hyvin mulle. Jotkut haluaa tarkempaa, mutta itselleni riittää ns. neuvoa antava laskuri.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Juu... lähinnä nuo "isommat" ongelmat kiinnostaa kun pitäisi parin tunnin sisään päättää ostanko auton vai jatkanko vanhalla rattorilla:)
Kaippa tuollasen sitte tohtii laittaa.
Kaippa tuollasen sitte tohtii laittaa.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Ppeelo kirjoitti:Juu... lähinnä nuo "isommat" ongelmat kiinnostaa kun pitäisi parin tunnin sisään päättää ostanko auton vai jatkanko vanhalla rattorilla:)
Kaippa tuollasen sitte tohtii laittaa.
Juu... lähinnä nuo "isommat" ongelmat kiinnostaa kun pitäisi parin tunnin sisään päättää ostanko auton vai jatkanko vanhalla rattorilla:)
Kaippa tuollasen sitte tohtii laittaa.
Juu onhan Saab kuitenkin aina Saab - ja kyllä autossa on paljon hyvääkin
Ei noita kaikkia vikoja ole kaikissa yksilöissä ja ilman isoja murheita olen minäkin Saabilla ajellut. Saattaa hyvinkin olla, että seuraavakin kiesi on Saab...
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Kyllä mulla pitää kulutusmittari paikaansa ei ole juuri nimeksikään heittoa, mutta kyllä meikäläisen kiesille bensa maistuu
Eikä 07 natise eikä nitise mistään
Ainut nitinä kuuluu välillä apukuskin penkistä , mutta jos ajan yksin ei kuulu sitäkään
No tuo oli kyllä vähän spede tason juttu
Eikä 07 natise eikä nitise mistään
Ainut nitinä kuuluu välillä apukuskin penkistä , mutta jos ajan yksin ei kuulu sitäkään
No tuo oli kyllä vähän spede tason juttu
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saabin huollot ja tarkistettavat paikat
Moi,
kiitos kattavasta paketista, ei vara venettä kaada, kuten muinoin sanottiin.
kiitos kattavasta paketista, ei vara venettä kaada, kuten muinoin sanottiin.