9-3 Jarrupalat
9-3 Jarrupalat
Olis aika hommata uudet palat, ja tiedustelisin että onko porukka käyttänyt muita kuin alkuperäisiä/tarvikepaloja? Onko esim. ferodoista kokemuksia?
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: 9-3 Jarrupalat
Paljonko kesti?
Mulla on 156tkm ajettu ja tätä vauhtia palat joutuu vaihtamaan jo puolessa
miljoonassa....Tuskin kannattaa muita laittaa kuin oriknaaliosaa??
Mulla on 156tkm ajettu ja tätä vauhtia palat joutuu vaihtamaan jo puolessa
miljoonassa....Tuskin kannattaa muita laittaa kuin oriknaaliosaa??
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: 9-3 Jarrupalat
139tkm mittarissa, ja etuset aika finaalissa. Kattelin tarvike hintoja, motonetissä setti eteen yli 70e...ihanan kallista. Veikkaisin että ferodot saa halvemmalla, ja on vähintääkin yhtä kestävät. Toinen vaihtoehto vois olla EBC:n green tai redstuff palikat.pasijalmari kirjoitti:Paljonko kesti?
Mulla on 156tkm ajettu ja tätä vauhtia palat joutuu vaihtamaan jo puolessa
miljoonassa....Tuskin kannattaa muita laittaa kuin oriknaaliosaa??
btw Ebaysta näyttäs saavan org. palaa ~35$ parilta, kusteineen ~45e kotiovelle.
Re: 9-3 Jarrupalat
Omaani vaihdoin Ferodon Premier -palat eteen ja taakse. Hyvät ja mittatarkat palat, eivät vingu - toisaalta eivät ole aivan halvimmasta päästä.
Motonetistä ei olisi saanut saman valmistajan paloja eteen ja taakse (eri kitkakertoimet - kiinnostus lopahti sitten siihen).
Remsan paloja on saatavilla yleisesti varaosaliikkeistä myös näihin ja olisivat olleet tarjotuista edullisimmatkin.
Alkuperäisiä paloja en edes harkinnut - hinnoittelu aivan älytön.
EBC:lläkään ei ollut tarjota paloja molempiin päihin; eteen ja taakse, en tiedä onko tilanne sittemmin muuttunut.
Motonetistä ei olisi saanut saman valmistajan paloja eteen ja taakse (eri kitkakertoimet - kiinnostus lopahti sitten siihen).
Remsan paloja on saatavilla yleisesti varaosaliikkeistä myös näihin ja olisivat olleet tarjotuista edullisimmatkin.
Alkuperäisiä paloja en edes harkinnut - hinnoittelu aivan älytön.
EBC:lläkään ei ollut tarjota paloja molempiin päihin; eteen ja taakse, en tiedä onko tilanne sittemmin muuttunut.
Viimeksi muokannut Bob, Pe Loka 10, 2008 22:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9-3 Jarrupalat
Ai niin, mitäkö kesti olikohan se noin 140tkm loppujen lopuksi. Aiemmin ennustelin niiden kestävän huomattavasti pitempään, mutta takapalat kuluivat sitten loppujen lopuksi niin nopeasti, että kohta olisi ollut levyt hätää kärsimässä. Etupaloilla olisi vielä ajanut ehkä parikymppiä.
Re: 9-3 Jarrupalat
Itsekkin olin melko yllättynyt, miten pitkään noilla kokoonpanopaloilla työstetään
Re: 9-3 Jarrupalat
Ja minä kun olin mienannut varata uudet palat vaihdettaviks samalla kun heitän talvirenkaat alle. Mutta eipä taida vielä 74 000km ajetulla olla pelkoa, että olis lopussa..? Jos siis tuollaisia kilometrejä on muutkin alkuperäisillä ajaneet.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
orkkisjarrut myytävänä!!
Re: 9-3 Jarrupalat
195 000 km mittarissa kun vaihdoin pois orkkis levyt ja palat (eteen/taakse). Nyt alla Ebc:n uralevyt ja Greenstuff palat.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: 9-3 Jarrupalat
Yllätyin WIS:siä selaillessa että tuossa on ruuvattavat männät, millä konstilla olette noita kierrelleet sisään ?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Jarrupalat
Mistäs tuollaisen paketin ostit ja paljonko kustansi??lamar kirjoitti:195 000 km mittarissa kun vaihdoin pois orkkis levyt ja palat (eteen/taakse). Nyt alla Ebc:n uralevyt ja Greenstuff palat.
Ferodot olis tietysti yksi vaihtoehto ja yleensä tuo jarruhomma alkoi kiinnostamaan äsken kun vaihtelin renkaita ja katselin levyjä ja paloja tarkemmin.
Levyissä jo melkoset pykälät reunoissa.
Re: 9-3 Jarrupalat
http://www.europerformance.co.uk/ Tuolta tilasin ja hintaa tais tulla n.550€ kotiinkuljetettuna.apu,apupoika kirjoitti:Mistäs tuollaisen paketin ostit ja paljonko kustansi??
Ferodot olis tietysti yksi vaihtoehto ja yleensä tuo jarruhomma alkoi kiinnostamaan äsken kun vaihtelin renkaita ja katselin levyjä ja paloja tarkemmin.
Levyissä jo melkoset pykälät reunoissa.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 Jarrupalat
Tuliko toimituskuluihin tuo £28 lisä??lamar kirjoitti:http://www.europerformance.co.uk/ Tuolta tilasin ja hintaa tais tulla n.550€ kotiinkuljetettuna.apu,apupoika kirjoitti:Mistäs tuollaisen paketin ostit ja paljonko kustansi??
Ferodot olis tietysti yksi vaihtoehto ja yleensä tuo jarruhomma alkoi kiinnostamaan äsken kun vaihtelin renkaita ja katselin levyjä ja paloja tarkemmin.
Levyissä jo melkoset pykälät reunoissa.
Re: 9-3 Jarrupalat
Ihan Knipexin pihdeillä pyöritin samalla sisäänpäin painaen. Jos mäntä on jumissa, niin tarvitset puristimen männän sisään työntämiseen samalla kuin pyörität.TKL kirjoitti:Yllätyin WIS:siä selaillessa että tuossa on ruuvattavat männät, millä konstilla olette noita kierrelleet sisään ?
Kun uusit paloja taakse niin huomaa, että sinun autoosi menee taakse sellaiset palat, joissa on jouset palojen takana mäntää vasten.
Re: 9-3 Jarrupalat
Olen ostanut joskus Biltemasta sellaisen jarrumäntätyökalusarjan.
Siinä on vaihdettavia osia, jotta käy erilaisiin jarrusatuloihin ja -mäntiin.
Ei ollut muistaakseni kamalan kallis.
Siinä on vaihdettavia osia, jotta käy erilaisiin jarrusatuloihin ja -mäntiin.
Ei ollut muistaakseni kamalan kallis.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 Jarrupalat
Jep, lähinnä kiinnosti että onnistuuko homma ilman erikoistyökalua, eipä tosin ole hinnalla pilattu jos soveltuu käyttötarkoitukseen http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=76-5126. Täytyypä kipaista hakemaan tuollainen varmuuden vuoksi.Bob kirjoitti:Ihan Knipexin pihdeillä pyöritin samalla sisäänpäin painaen. Jos mäntä on jumissa, niin tarvitset puristimen männän sisään työntämiseen samalla kuin pyörität.TKL kirjoitti:Yllätyin WIS:siä selaillessa että tuossa on ruuvattavat männät, millä konstilla olette noita kierrelleet sisään ?
Kun uusit paloja taakse niin huomaa, että sinun autoosi menee taakse sellaiset palat, joissa on jouset palojen takana mäntää vasten.
Hain eilen alkuperäisen palasetin ja jouset tosiaan löytyi kahdesta palasta, nuo jouselliset tulee ilmeisesti jarrulevyn sisäpuolelle... no, purkaessahan tuo selviää.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR