Ja nyt kummittelee radio

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5357
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja VKe »

En kyllä sovi uuden 9-3 Saabin omistajaksi - aiheutan uuteen Saabiin omituisia vikoja.

Radio on päällä ja kanavana GrooveFM. Kun sammutan auton, radio kuuluu edelleen. Radio sammuu kun otan "kaukosäätimen" pois virtalukosta. Toimii kuin Volvo eli hienosti.

Kun sit aamulla käynnistän auton on joku pönttö yön aikana vaihtanu kavanaksi jonkun ruattinkiälisen kanavan. Toimii kuin Saab :cry:

Hienoa laatua nään nykysaabot :evil:

VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

VKe kirjoitti:Radio on päällä ja kanavana GrooveFM. Kun sammutan auton, radio kuuluu edelleen. Radio sammuu kun otan "kaukosäätimen" pois virtalukosta. Toimii kuin Volvo eli hienosti.]

Näin sen pitääkin toimia. On toiminut jo "uuden" 9-3:n julkaisusta lähtien, vaikka mankkatoimittaja onkin vaihtunut Clarionista GM -konsernimankaksi (valmistaja taisi olla "Fujitsu Ten").
VKe kirjoitti:Kun sit aamulla käynnistän auton on joku pönttö yön aikana vaihtanu kavanaksi jonkun ruattinkiälisen kanavan. Toimii kuin Saab :cry:

Hienoa laatua nään nykysaabot :evil:

VKe
Toimii kuin GM:n siis. Luulen, että Saabilla ei ollut paljoa valinnanvapautta silloin, kun mankka ja ilmastointilaitteen kontrollit täytyi vaihtaa konsernimalleihin.

Radiosta: epäilen, että auton mankalle ei tule herätevirtaa, jolloin mankka valitsee aina default -radioaseman tietyn suljettuna olemisajan jälkeen. Toinen vaihtoehto on, että mankan muisti ei toimi ja näin ollen radiokanavat eivät pysy muistissa yön yli.

Se tuossa konsernimankassa iljettää, että se on suunniteltu autoihin, joissa on ohjauspyörä oikealla puolella (Japani?) ja siinä ei pysty säätämään käynnistysäänenvoimakkuutta kuten aikaisemmissa Clarionin mankoissa. Muuten olen ihan tyytyväinen tuohon audiopakettiin (siis verrattuna siihen aikaisempaan Clarionin 150 watin pakettiin). Ainakaan toistaiseksi ei ole kuulunut mitään särinöitä kaiuttimista, eikä ovikaiuttimet ole menneet mystisesti pois päältä ihan yht'äkkiä. Vm. 2005 Sport Sedanilla kun sattui tuollainen tapaus pari kertaa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Täytyy todeta, että konsernimankka on aivan helvetin äärettömästi parempi, kuin 02-06 Clarion. (Ja pyytää kiroilua anteeksi.)

Samanlaista kanavan siirtymistä on havaittu joskus kanavasta riippuen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen radiokanavana on ollut monesti aiemmin käytetyn esiasetuksen taajuutta lähellä oleva kanava, itsellä monesti Radio Suomi 99,9. Olen mieltänyt asian niin, että jos valittuna ollut kanava on kuuluvuudeltaan heikko, (KLF, Groove, tms. marginaalinen) niin taajuus on saattanut vaihtua. (Lieneekö mankassa ohjelman laatusuodatin??) :lol: Valtakunnallisia YleX:ää tai Novaa en ole havainnut hukatuksi. Tarvii seurailla.

Mistään häiritsevästä tässä ei ole kyse, entistä toimivammat rattinapit radiolle ja muutenkin parempi käytettävyys edesauttavat kyllä oikean kanavan asettamisessa. Kanavat ovat pysyneet muistissa toistaiseksi.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Täytyy sen clarion.nin olla todella huono, jos tää konserisoitin mikä minullakin on autossani on hyvä :lol:

Voihan se olla että minun autossani oleva nelikaiuttiminen on sitten ääneltään surkeampi kun sinun soitin 8O

Toiminnoissa ei kyllä ole ollut mitään vikaa ja ihan ok käyttää, mutta ne äänet ne on ihan pers......

Toisaalta ei tällä iällä tarvitse bassojen jytinää, mutta voishan se vähän.........

Ristom kirjoitti:Täytyy todeta, että konsernimankka on aivan helvetin äärettömästi parempi, kuin 02-06 Clarion. (Ja pyytää kiroilua anteeksi.)

Samanlaista kanavan siirtymistä on havaittu joskus kanavasta riippuen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen radiokanavana on ollut monesti aiemmin käytetyn esiasetuksen taajuutta lähellä oleva kanava, itsellä monesti Radio Suomi 99,9. Olen mieltänyt asian niin, että jos valittuna ollut kanava on kuuluvuudeltaan heikko, (KLF, Groove, tms. marginaalinen) niin taajuus on saattanut vaihtua. (Lieneekö mankassa ohjelman laatusuodatin??) :lol: Valtakunnallisia YleX:ää tai Novaa en ole havainnut hukatuksi. Tarvii seurailla.

Mistään häiritsevästä tässä ei ole kyse, entistä toimivammat rattinapit radiolle ja muutenkin parempi käytettävyys edesauttavat kyllä oikean kanavan asettamisessa. Kanavat ovat pysyneet muistissa toistaiseksi.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja Marko A »

kalle37 kirjoitti: Voihan se olla että minun autossani oleva nelikaiuttiminen on sitten ääneltään surkeampi kun sinun soitin 8O

Toiminnoissa ei kyllä ole ollut mitään vikaa ja ihan ok käyttää, mutta ne äänet ne on ihan pers......
Niissä 75w ja 150w systeemeissä on eroa aikalailla äänen laadussa. Sekä tietty 3 kaiutinta lisää toisessa...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Marko A kirjoitti:
kalle37 kirjoitti: Voihan se olla että minun autossani oleva nelikaiuttiminen on sitten ääneltään surkeampi kun sinun soitin 8O

Toiminnoissa ei kyllä ole ollut mitään vikaa ja ihan ok käyttää, mutta ne äänet ne on ihan pers......
Niissä 75w ja 150w systeemeissä on eroa aikalailla äänen laadussa. Sekä tietty 3 kaiutinta lisää toisessa...
Tässä tapauksessa 5, olen lisännyt ne diskantit kojetauluun, joita Saab ei näihin "pikkusysteemeihin" muuten myy alkuperäisenä.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ja nyt kummittelee radio

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Turbo Sensonic kirjoitti:Se tuossa konsernimankassa iljettää, että se on suunniteltu autoihin, joissa on ohjauspyörä oikealla puolella (Japani?)
Olen tästä kylläkin eri mieltä, kello ja taajuuskorjaimen säätönamiska (joita käytit toisessa keskustelussa argumentteinasi)ovat oikealla mielestäni oikealla paikalla. Säätäessäni oikealla kädellä, käteni ei peitä näyttöä, minkä se tekisi, jos namiska olisi vasemmalla.
Turbo Sensonic kirjoitti:ja siinä ei pysty säätämään käynnistysäänenvoimakkuutta kuten aikaisemmissa Clarionin mankoissa.

Tämä ominaisuus olisi kyllä kiva, mutta se on nyt sitten itsestä kiinni, jos jättää mankat volat kaakkoon..
Vastaa Viestiin