Turvavöistä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Eli mahtaako esim. 9-3 ss:ään saada takapenkin turvavöihin jatkopalaa, siis sinne mihin turvavyö laitetaan. Kaveri vaan kyllästyi, kun sormet verillä sai laittaa 3 lastenistuinta takapenkille ja ainoa ongelma oli turvavyöt.

t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Itse en kyllä käsitä, mihin sitä jatkavyötä tarvittaisiin :?: :roll:

Meillä oli Sport Sedanin ja nyt on Sport Combin takapenkillä kaksi turvaistuinta ja vielä pieni koira kiinni turvavöissä, eikä ole vielä tarvittu sitä jatkovyötä yhteenkään tapaukseen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moron,

itse en ole nähnyt kuinka hankalaa se on, mutta oliskos aerossa (nahoissa) jotenkin hankalemmin ko. pistokkeet?

Eli takapenkillä 2 istuinta + kaukalo...

t.Sami
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Red Dragon kirjoitti:Moron,

itse en ole nähnyt kuinka hankalaa se on, mutta oliskos aerossa (nahoissa) jotenkin hankalemmin ko. pistokkeet?

Eli takapenkillä 2 istuinta + kaukalo...

t.Sami
Enpä tiedä, onhan ne kylläkin aika pahassa paikkaa, joten turvaistuimet/kaukalot kannattaa asentaa yksi kerrallaan ja jättää sitten paikalleen :wink: Itse olen joskus veivannut niitä :saab: ista toiseen, mutta helvetti mikä työ siinä on ollut...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7354
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

tuolta saab.fi-sivuston kautta kun kattelee kuvia niin noi pistokkeet on siten että ne ei liiku sivusuunnassa juurikaan, vähän kuten vanhemmassakin 9-3:ssa paitti että siinä ne on käyttämättömänä selkänojan sisällä.
Sami ei maininnu että millasista istuimista on kyse? Noi kerta-asenteiset ei luulis aiheuttavan onkelmia mutta sit jos joku tenavista istuu jo turvavyöistuimessa eli tälläsessä missä käytetään vain auton omia vöitä niin meneeki jo hankalammaksi.
Itse jo vaihdoin toiselle tyttärelle (6V) istuinmerkkiä sellaseen missä istuimen ja selkänojan liitos on "avoin".
Besafe Iziup:
Kuva
Toisella on tällänen, Graco rallysport
Kuva
Ni johan on itsellekin tullu pari kertaa mieleen turvavyön jatke.
Mutta tuo Graco tarjoo pienemmälle(3.5V) selkeästi paremman sivutuen.

Kaukalon suhteen ei mielestäni oo telakkamallin voittanutta.

ps.Ja lastenpenkkiä vaihtamalla pääsee yleensä aina halvemmalla mitä koko auton. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tetammi kirjoitti:ps.Ja lastenpenkkiä vaihtamalla pääsee yleensä aina halvemmalla mitä koko auton. :D
Niin, tai sitten pitäisi olla 2 kpl kutakin turvaistuinta/kaukaloa, jotta niitä ei tarvitsisi siirtää autosta toiseen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Karejg
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 03, 2008 08:01

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Karejg »

Silloin kun mun kersat oli pieniä, niin molemmissa autoissa oli heille omat turvaistuimet. Kahden auton ylläpito on sen verran kallista, ettei tuplamäärä turvaistuimia tuntunut siinä konkurssipesässä :)
Saab 9-3 vm1999
Saab NG900S turbo vm1997
Citroen C5 HDi A vm 2001
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Hieman aiheen vierestä, mutta kuitenkin turvavöihin liittyen:

Saako sen h**vetin kilkutuksen, mikä kuuluu kun ei ole turvavyö kiinni, jotenkin pois? Käsittääkseni jossain vm:ssä ja malleissa saa. Mites 9-3 vm. 04?
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Turbolag kirjoitti:Hieman aiheen vierestä, mutta kuitenkin turvavöihin liittyen:

Saako sen h**vetin kilkutuksen, mikä kuuluu kun ei ole turvavyö kiinni, jotenkin pois? Käsittääkseni jossain vm:ssä ja malleissa saa. Mites 9-3 vm. 04?
Joo, siis sehän on toimenpiteenä tosi helppo. Laita vyö kiinni. Se on myös viisasta.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Ristom kirjoitti: Joo, siis sehän on toimenpiteenä tosi helppo. Laita vyö kiinni. Se on myös viisasta.
Aijaa, tota en tiennytkään. Meinaskin mennä jo auto vaihtoon kun ajattelin ettei sitä mitenkään saa hiljaseksi... :o

Mutta ihan tosissaan, ei ihan aina niillä kaikkein lyhyimmillä parkkipaikkasiirtymillä ja vastaavilla jaksaisi ruveta sitä vyötä riuhtomaan. Ja jos ei muuten niin ihan periaatteesta yritän karsia kaikenmaailman kilkutuksia pois, mukavampi ilman.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jos ajat ilman turvavöitä näitä harmittomia parkkipaikkasiirtymiä ja muita, niin älä ylitä 20km/h nopeutta. Pimputus alkaa muistaakseni 30 km/h:sta. Paljon yli 20km/h:n seinätörmäystä et pysty käsillä ottamaan vastaan ja yleensä vastapuolellakin on oma nopeutensa.... E=mVV vai mikä sen ny oli..
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Olen kyllä täysin samaa mieltä kuin Ristom .

Se ääni pitäis olla niin kova että kovapäisemmätkin laittais turvavöyn kiinni :D

Turvavyö on pelastanut onnettomuus tilanteissa lukemattomia ihmisiä.

Sen käyttämättömyydestä ei voi koskaan toitottaa liikaa
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Ristom kirjoitti:Jos ajat ilman turvavöitä näitä harmittomia parkkipaikkasiirtymiä ja muita, niin älä ylitä 20km/h nopeutta. Pimputus alkaa muistaakseni 30 km/h:sta. Paljon yli 20km/h:n seinätörmäystä et pysty käsillä ottamaan vastaan ja yleensä vastapuolellakin on oma nopeutensa.... E=mVV vai mikä sen ny oli..
Kiitos fysiikan oppitunnista ja ratkaisuehdotuksesta, otan sen harkintaan.

Olisiko jollain muita vaihtoehtoja hiljentää ko. kilinä? Ja maailmanlopun alkua enteilevä kilkutus, joka alkaa kun avaa oven ja avain on vielä virtalukossa lock-asennossa. Nykyautoissa on todella paljon näitä ärsyttäviä ominaisuuksia, joita en itse ainakaan todellakaan kaipaa.

Nimimerkillä. "Kyllä, tiedän että ovi on auki. Avasin sen juuri jotta pääsisin ulos autosta."
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kirjoitan turvavöistä (ja käytän niitä erittäin) mielelläni.
8 sivua (liitteineen) kirjoitin viimeksi käräjäoikeuteen kun minua koitettiin sakottaa vyön käyttämättömyydestä, kun kiinnitin sen peruuttaessani parkkiruudusta. Se tuli yhteiskunnalle kalliiksi.
"vastaajan todetaan syyllistyneen liikennerikkomukseen"
"Ottaen huomioon vastaajan tapahtumasta esittämä selvitys hänen menettelyään on siitä ilmenevään tekijän syyllisyyteen nähden pidettävä kokonaisuutena arvostellen vähäisenä. Tämän vuoksi vastaaja jätetään teosta rangaistukseen tuomitsematta."
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Max »

Turbolag kirjoitti:Saako sen kilkutuksen, mikä kuuluu kun ei ole turvavyö kiinni, jotenkin pois?
Kyllä sen tech:llä saa pois. Itse olen sen otattanut pois, kun ei noilla mökkitie siirtymillä tule aina vöitä laitettua.

Siihen on 4 eri valintaa minun tietääkseni.
1. Symbol, message and continuos chime
2. Symbol, message and 8 second chime
3. Symbol and 8 second chime
4. Symbol only <--- mulla toi nyt
#1747
Vastaa Viestiin