110000 km huolto
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
110000 km huolto
Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 110000 km huolto
Kokeile sitä oven liitintä vielä.Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Re: 110000 km huolto
Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
Re: 110000 km huolto
Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä
Ristom kirjoitti:Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 110000 km huolto
Öljyt GM Longlife Motonet 26,50€/5L (tarvitaan kaksi astiaa koska tilavuus 6l)
Öljynsuodatin Motonet 6,50€
Tulpat NGK PFR6T-10G n. < 40€ netistä
Ilmansuodatin Motonet 11,50€
Raitisilmansuodatin Motonet 9,90€
Polttoainesuodatin Motonet 19,90 €
Hihna + kiristin alkuperäinen 91€ (tieto foorumilta)
Kustannuksia 210€, työaikaa siinä 3 tuntia.
Öljynsuodatin Motonet 6,50€
Tulpat NGK PFR6T-10G n. < 40€ netistä
Ilmansuodatin Motonet 11,50€
Raitisilmansuodatin Motonet 9,90€
Polttoainesuodatin Motonet 19,90 €
Hihna + kiristin alkuperäinen 91€ (tieto foorumilta)
Kustannuksia 210€, työaikaa siinä 3 tuntia.
9-3 SS 1.8t
Re: 110000 km huolto
Mitä sinä suhauttaisit?kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
Re: 110000 km huolto
Jotain haihtuvaa pudistus ainetta, mutta jos kontakti on huono on ainoa tapa korjata kontakti.
Eli vaihtaa liittimet uusiin. Ja jos on kiristettävä liitos aukaistaan puhdistetaan ja kiristetään.
Olen omassa työssäni nähnyt nuo mitä tuhoa saa aikaan sopimattomilla suihkeilla väärässä paikassa
Eli vaihtaa liittimet uusiin. Ja jos on kiristettävä liitos aukaistaan puhdistetaan ja kiristetään.
Olen omassa työssäni nähnyt nuo mitä tuhoa saa aikaan sopimattomilla suihkeilla väärässä paikassa
Ristom kirjoitti:Mitä sinä suhauttaisit?kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 110000 km huolto
MarkusJ kirjoitti:Öljyt GM Longlife Motonet 26,50€/5L (tarvitaan kaksi astiaa koska tilavuus 6l)
Öljynsuodatin Motonet 6,50€
Tulpat NGK PFR6T-10G n. < 40€ netistä
Ilmansuodatin Motonet 11,50€
Raitisilmansuodatin Motonet 9,90€
Polttoainesuodatin Motonet 19,90 €
Hihna + kiristin alkuperäinen 91€ (tieto foorumilta)
Kustannuksia 210€, työaikaa siinä 3 tuntia.
Mobil 1 0W/40:stä kannattaa laittaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: 110000 km huolto
Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:Kokeile sitä oven liitintä vielä.Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: 110000 km huolto
Aikaisemmassa saman valmistajan tuotteessa törmäsin lähes (+ lukkokaan ei auennut) vastaavanlaisen toimimattomuuden yhteydessä sellaiseen, että pari johtoa oli katkennut siitä oven ja korin välisestä johtosarjasta sen kumisen haitarin sisältä. Hauska sattuma on se, että vaikka se auto ei ollut Saab, niin johtosarjassa luki Saab.Okram kirjoitti:Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:Kokeile sitä oven liitintä vielä.Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Johtosarja olisi ollut kallis, joten purin sen ja laitoin jatkot katkenneiden ja katkeamassa olevien paikalle. Kannattaa tietysti käyttää joustavaa ja pakkasen kestävää johtoa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
- Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
- Viesti:
Re: 110000 km huolto
Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Oi sitä vääntöööö...
Re: 110000 km huolto
Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 110000 km huolto
Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
Kyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
Re: 110000 km huolto
Ja minä jo aloin suunnittelemaan mäntien ja muitten tilpehöörien tilaamista, että pääsis tuntemaan voimaaapu,apupoika kirjoitti:Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäsKyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 110000 km huolto
Ei hullumpi ideaJa minä jo aloin suunnittelemaan mäntien ja muitten tilpehöörien tilaamista, että pääsis tuntemaan voimaa