110000 km huolto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Okram »

Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa :roll:
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.

Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran :cry:
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa :roll:
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.

Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran :cry:
Kokeile sitä oven liitintä vielä.

Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.

Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä 8O

Ristom kirjoitti:Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Öljyt GM Longlife Motonet 26,50€/5L (tarvitaan kaksi astiaa koska tilavuus 6l)
Öljynsuodatin Motonet 6,50€
Tulpat NGK PFR6T-10G n. < 40€ netistä
Ilmansuodatin Motonet 11,50€
Raitisilmansuodatin Motonet 9,90€
Polttoainesuodatin Motonet 19,90 €
Hihna + kiristin alkuperäinen 91€ (tieto foorumilta)

Kustannuksia 210€, työaikaa siinä 3 tuntia.
9-3 SS 1.8t
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Ristom »

kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
Mitä sinä suhauttaisit?
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Jotain haihtuvaa pudistus ainetta, mutta jos kontakti on huono on ainoa tapa korjata kontakti.

Eli vaihtaa liittimet uusiin. Ja jos on kiristettävä liitos aukaistaan puhdistetaan ja kiristetään.

Olen omassa työssäni nähnyt nuo mitä tuhoa saa aikaan sopimattomilla suihkeilla väärässä paikassa

Ristom kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
Mitä sinä suhauttaisit?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

MarkusJ kirjoitti:Öljyt GM Longlife Motonet 26,50€/5L (tarvitaan kaksi astiaa koska tilavuus 6l)
Öljynsuodatin Motonet 6,50€
Tulpat NGK PFR6T-10G n. < 40€ netistä
Ilmansuodatin Motonet 11,50€
Raitisilmansuodatin Motonet 9,90€
Polttoainesuodatin Motonet 19,90 €
Hihna + kiristin alkuperäinen 91€ (tieto foorumilta)

Kustannuksia 210€, työaikaa siinä 3 tuntia.

Mobil 1 0W/40:stä kannattaa laittaa.
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Okram »

Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:
Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa :roll:
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.

Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran :cry:
Kokeile sitä oven liitintä vielä.

Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Bob »

Okram kirjoitti:Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:
Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa :roll:
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.

Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran :cry:
Kokeile sitä oven liitintä vielä.

Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Aikaisemmassa saman valmistajan tuotteessa törmäsin lähes (+ lukkokaan ei auennut) vastaavanlaisen toimimattomuuden yhteydessä sellaiseen, että pari johtoa oli katkennut siitä oven ja korin välisestä johtosarjasta sen kumisen haitarin sisältä. Hauska sattuma on se, että vaikka se auto ei ollut Saab, niin johtosarjassa luki Saab.

Johtosarja olisi ollut kallis, joten purin sen ja laitoin jatkot katkenneiden ja katkeamassa olevien paikalle. Kannattaa tietysti käyttää joustavaa ja pakkasen kestävää johtoa.
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja Okram »

Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs :mrgreen:
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä :?:

Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne :?:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs :mrgreen:
kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä :?:

Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne :?:
Kyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

apu,apupoika kirjoitti:
Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs :mrgreen:
kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä :?:

Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne :?:
Kyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.
Ja minä jo aloin suunnittelemaan mäntien ja muitten tilpehöörien tilaamista, että pääsis tuntemaan voimaa :D :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 110000 km huolto

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ja minä jo aloin suunnittelemaan mäntien ja muitten tilpehöörien tilaamista, että pääsis tuntemaan voimaa :D :D
Ei hullumpi idea
Vastaa Viestiin